Hellum Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Ik noem het zelf altijd LNB (Low Noise Block) net als de meesten hier, nu zat ik in een boek te bladeren dat ik nog had van electrotechniek, daar hebben ze het over een LNC (Low Noise Converter). mijn vraag; welke is nou de goed? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
sat87 Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Volgens Wiki is dit hetzelfde, Echter van vroeger dacht ik dat LNB = LNC + LNA Een Low noise blok bevat een versterker (A) en een converter ©, maar dit is misschien wel te simpel omschreven. Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
Tonskidutch Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 heb er zelf aan meegewerkt aan de vertaling op duwgati's site inzake het sat lexikonwords nederlands dus ik neem aan dat ik deze bron mag gebruiken: Low Noise Amplifier (LNA): Een apparaat dat signalen ontvangt en versterkt. Er zijn verschillende normeringen voor de specificaties. Zo wordt bijvoorbeeld de opbrengst van een C-band LNA in een temperatuurwaarde opgegeven (in graden Kelvin). De Ku-band LNA daarentegen, wordt in decibels gespecificeerd. Low Noise Block (LNB/LNBF): LNB staat voor L ow N oise B lock. Of om helemaal precies te zijn: Low Noise Block Downconverter. Een LNB konverteert de frekwentie van het ontvangen satellietsignaal naar een andere frekwentie. Om precies te zijn, een frekwentie die geschikt is voor transport via een coax kabel. Bij satellietontvangst wordt de Ku-band omgezet naar een veel lagere frekwentie. Met behulp van een LNB dus. LNBF staat voor L ow N oise B lock F eedhorn. Dit is een LNB waarbij de feedhorn volledig geïntegreerd is. Een feedhorn bundelt de door de schotel opgevangen energie zodanig, dat die optimaal door de LNB verwerkt kan worden. <a name="lnc"> Low Noise Converter (LNC): Een LNC is een combinatie van een LNAen een conventionele downconverterin één weerbestendige behuizing. Een LNC converteert slechts één kanaal. De kanaalkeuze wordt gedaan via de satellietontvanger. Een typische IFvoor LNC's is 70 MHz. ciao True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen