Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De oudere Astra 1G is nog steeds in gebruik en de nog oudere Astra 1D en 1E in een inclined orbit dus dan zal de 1H vast nog wel ergens ingezet worden ;)

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Geplaatst:

De oudere Astra 1G is nog steeds in gebruik en de nog oudere Astra 1D en 1E in een inclined orbit dus dan zal de 1H vast nog wel ergens ingezet worden ;)

waarschijnlijk moeten zij ook langer doorwerken na hun 65ste, sorry 15e.

oeps politiek? voor een satelliet kan het nooit erg zijn...

• Like 1
Geplaatst:

Het is niet alleen veranderen van satelliet, volgens mij zijn de footprints van Anstra 1KR, 1L en 1M ook enigszins gewijzigd.

Nog bij enkele TP´s krijg ik een signaalsterkte van 73%, bij anderen variërend van 34>55%.

De kwaliteitsterkte heeft er niet onder geleden, op 2 TP´s na dan, die ontvang ik, met blokken, nog enkele uren per dag.

Ik houd mijn hart al vast voor wat nog gaat komen.

Hopelijk gaat de 1N het beter doen, hier zullen waarschijnlijk de meeste Duitse zenders naar toe gaan.

Voor de NL zenders, gelukkig geen probleem, die ontvang ik hier goed op Astra 3 / 23.5E.

De TP´s die ik nu eigenlijk niet kan ontvangen zijn;

11509 V en 12552 V

Waarom SES Astra gemiddeld altijd kleinere footprints heeft als Eutelsat en andere, snap ik niet.

Hot Bird 13A/13B/13C, / Eutelsat 9A en anderen knallen hier binnen als of het niks is, dit bij gebruik van kleinere schotel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Kan je de transponders via de 2C wel ontvangen dan? Die footprint loopt toch slechts tot Griekenland?

VU+ Solo SE

Geplaatst: (aangepast)

Kan je de transponders via de 2C wel ontvangen dan? Die footprint loopt toch slechts tot Griekenland?

Sommige wel, 12051 V / 12110 H / 12148 H, maar de anderen, Sky De Canal+ España, niet getest want gecodeerd.

Dat je de 2C hier nog kunt ontvangen, komt omdat het al een oude satelliet is, met héél véél "overspill".

De 1H, footprint ook maar tot Griekenland, gaat hier ook nog goed en vroeger NL 1, 2, 3, en de SBS zenders op de 1G, ook geen probleem.

Bepaalde Astra´s van 28.2 oost, zijn hier ook te ontvangen, maar helaas, de BBC en ITV, Channel Four en 5, kunnen we hier schudden.

Zitten nu op de nieuwe 1N, met veel betere richtschotels en een echt "kleine" footprint.

Deze 1 N gaat op den duur naar 19.2 oost en waarschijnlijk door andere footprint, ongeveer als KR, L en M, hier wel te ontvangen.

aangepast door Emekli

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Nee hoor, de 1H is nog steeds in service. De afgelopen week zijn pas een groot aantal transponders over gegaan naar de 1L en de 2C. Nog steeds zijn 14 transponders actief op de 1H, bijna allemaal van CanalSat France en 2 van ARD.

VU+ Solo SE

Geplaatst:

De 2 ARD/WDR transponders zijn geswitcht naar de Astra 1M. Blijven alleen 12 transponders van CanaslSat France nog over.

VU+ Solo SE

Geplaatst:

Het is te hopen dat die astra 1H en 2C eruit gaan. Deze kunnen we heel slecht of helemaal niet op kreta ontvangen. Gelukkig zijn de nederlandse zenders nu wel goed, maar voor de duitse is het hier weer wel een probleem door die 2C.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

De 2C zal in ieder geval nog dit jaar blijven. Pas als begin 2013 de Astra 1N er komt zal dat gaan veranderen.

VU+ Solo SE

Geplaatst:

Het is te hopen dat die astra 1H en 2C eruit gaan. Deze kunnen we heel slecht of helemaal niet op kreta ontvangen. Gelukkig zijn de nederlandse zenders nu wel goed, maar voor de duitse is het hier weer wel een probleem door die 2C.

De 1h gaat deze maand 19.2 nog verlaten.

In Q4 van dit jaar wordt Astra 2F gelanceert en die gaat de 1N weer aflossen op 28.2. De 1N gaat dat naar 19.2 en dan gaat 2C daar weer weg.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

@fransb,

Gemiddeld gezien, kan ik toch nog bijna alles ontvangen van de 1H en 2C.

En ik woon aan de Turkse kust, recht boven Cyprus. Maar deze sats hebben beide een vreemde overspill of lob.

Dat betekent dat ze op sommige plaatsen te ontvangen zijn, ondanks dat je ver buiten het ontvangstgebied zit.

Heb voor de Astra 1 Positie wel een Prime Focusschotel van 160 cm., met een zogenaamde flens-lnb.

Ook de LNB voor Astra 3 (NL HD-zenders) "hangt er in, maar niet in het brandpunt.

Deze Astra 3 is hier gemakkelijker te ontvangen.

Ook de aardbeving gevoeld tussen Rhodos en Fethiye in Tukije?

Geplaatst:

Hier nog een plaatje van de LNB´s in de 160 cm. schotel.

Die met het witte kapje is voor 23.5E, de andere voor 19.2E.post-59723-0-82318900-1339499548_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...