Ga naar inhoud


Sat4all en cookies


Michel

Aanbevolen berichten

Het bewijs wil ik graag leveren (zoals altijd als het gevraagd wordt)

 

Open sat4all met met google chrome

op de site klik je met de rechter muis knop

kies element inspecteren

Nu komt een nieuw window en selecteer daar resources

onder resources klik op cookies

 

ondertussen is er weer een berg bijgekomen

www.sat4all.com

plusone.google.com

www.facebook.com

en iedere site met de nodige cookies

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zou dit (met name de google cookies) met COMMERCIELE belangen te doen hebben ?

 

Voor zover ik weet haalt google zijn inkomsten uit advertenties en natuurlijk wordt de waarde van een advertentie hoger als de doelgroep gericht bedient wordt.

Ik heb niks tegen google [ heb zelfs een gmail account en gebruik chrome] maar krijg een beetje vieze smaak in mijn mond als mensen dit als "onschuldig", "behulpzaam" en niet ter zake doende kwalificeren: Google verdient aan het verkopen van ad's en hits, dit is hun businessmodel ... alles legitiem maar erken dan ook dat het gebeurt en dat sommige partijen daaraan (waarschijnlijk ook uit eigenbelang) meewerken

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

OK, jij wilt dus dat je voortaan op iedere site die je bezoekt een pop-up moet wegklikken om te bevestigen dat je cookies goed vindt?

 

Zonder cookies werkt deze site grotendeels niet meer. Hier zal je ze dus al moeten accepteren om fatsoenlijk gebruik te kunnen blijven maken van de faciliteiten op het forum.

 

Tracking cookies, zouden er in principe af kunnen. Dan moeten jullie met zijn allen voortaan wel gaan betalen voor het gebruik van deze site, want ergens moeten de kosten natuurlijk van betaald worden.

 

Oja, en alle vind ik leuk, google+, facebook en twitter en site statiestieken rommel moet dan ook weg. Jammer voor de mensen die dat wel leuk vinden en jammer voor de beheerder die deze gegevens gebruikt om zijn site beter te maken en/of op zijn bezoekers af te stemmen.

 

Snapt er hier dan niemand dat het internet dat draait rondom cookies, niet vraagt om zo'n belachelijke wet? Er zijn betere manieren om dit op te lossen, zoals eerder o.a. door mij aangehaald.

 

Het hele internet draait rondom commercie. Zonder commercie zou er helemaal geen internet zijn! (of je moet natuurlijk zo naief zijn om te denken dat die miljarden kosten door gulle gevers zonder eigen belangen betaald worden).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele internet draait rondom commercie. Zonder commercie zou er helemaal geen internet zijn! (of je moet natuurlijk zo naief zijn om te denken dat die miljarden kosten door gulle gevers zonder eigen belangen betaald worden).

 

 

Onzin opzet van internet was om kostenloos contact te maken daarom is er ook geen

eigenaar van het internet.

De ellende is begonnen met de cookies waar doubleclick.net gretig gebruik van maakte

google heeft dat pas veel later overgenomen.

Nu willen de overheden er een stokje voor steken "motto vrij internet"

De mobiele providers wilde ook al per poort/service geld gaan vragen daar heeft de

overheid ook een stokje voor gestoken.

 

In die tijd waren er ook bulletin board systems waar de sysop uit

hobby kostenloos een bbs op internet zetten op een pctje op

de universiteit

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals mark zuckerberg

waarover een aardige docu was op 3sat afgelopen zondag.

 

een computer wizkid en sysop van Harvard University die de Universiteit Server gehackt heeft z'n collega's bedrogen heeft z'n bussines partners belogen heeft en die momenteel heel eerlijk z'n brood verdiend :D

daar kom ik niet tegenop

ciao

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan mij iemand vertellen welke geheime code sat4all op mijn pc zet bestemd voor domain .google.com ?

Zoals we weten zijn we zelf verantwoordelijk voor de teksten die wij (onze pc's) versturen.

 

 

 

ID=29d10952afa2de8a:U=aef87b6ad010ad34:FF=0:TM=1334570627:LM=1334572856:S=gcxxtmx2In_XmcmU

58=FCuArcxyk8i76EQNtk7teSYrhVpyHnSvgexbnAFcbYRSBkbRzrZUv_RkdqX4

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij vertellen waarom de website sat4all probeert de invoegtoepassing Adobe Flash Player uit te voeren. Ik heb dat standaard geblokkeerd en moet toestemming geven dat Adobe Flash Player geopend wordt. Dat doe ik natuurlijk niet want dan kunnen ze op afstand van alles doen met je pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje; De flash player wordt gebruikt voor de google ads...

@pukje; Dit zijn ook de cookies van de google ads.... Dus sat4all zet die niet op je PC, maar google. (Je kan namelijk geen cookies voor een ander domein zetten...) Als je zo paranoia bent voor google ads, dan moet je een ad blocker installeren of wegblijven van de sites die de inkomsten nodig hebben van de google ads.

 

PS Als google.com de cookie zet, kan alleen google.com hem uitlezen. Dus ja, jij verstuurd het, maar alleen aan de server die hem gezet heeft. Dus de verantwoordelijkheid voor wat je verstuurd naar de server binnen het domein google.com ligt niet bij jou, maar bij google...

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pukje; Dit zijn ook de cookies van de google ads.... Dus sat4all zet die niet op je PC, maar google. (Je kan namelijk geen cookies voor een ander domein zetten...)

Voor de x te keer dat gaat wel je kan voor een ander domain een cookie zetten maar je kan het niet lezen van een

ander domain

 

Open een thread van sat4all met google chrome

klik met de rechter muisklik op de pagina

Kies element inspecteren

select resources

kies cookies van www.sat4all

 

en zie daar cookies voor domain .google.com

 

Ik wil niet dat sat4all mijn pc als brievenbus voor google gebruikt wordt zonder

dat ik de inhoud weet

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de x te keer dat gaat wel je kan voor een ander domain een cookie zetten maar je kan het niet lezen van een

ander domain

 

Open een thread van sat4all met google chrome

klik met de rechter muisklik op de pagina

Kies element inspecteren

select resources

kies cookies van www.sat4all

 

en zie daar cookies voor domain .google.com

 

Ik wil niet dat sat4all mijn pc als brievenbus voor google gebruikt wordt zonder

dat ik de inhoud weet

 

dan bezoek je deze website toch niet meer, als je het niet lijkt?

alles is dan opgelost

 

het is politiek maar goed, het kan even niet anders

advies richt een politieke partij op en bestrijdt Google, Facebook, Twitter, Hyves, Doubleclick en nog meer van deze sites.

 

zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

het funijn zit er hier in

stuurt sat4all de info direct naar google maakt sat4all zich strafbaar en ook google

stuurt sat4all stiekem de info naar de user en google haalt het

bij de user op wast google zich schone handen

en laat de site het de illigale handeling doen door hun java

scriptje op de onwetende site.

lekkere jongens bij google

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de x te keer dat gaat wel je kan voor een ander domain een cookie zetten maar je kan het niet lezen van een

ander domain

Dus wat is hier nu het probleem? Want het is dom omdat te doen aangezien je er niets meer mee kan doen.
....kies cookies van www.sat4all

 

en zie daar cookies voor domain .google.com

De reden dat het "lijkt" dat je die cookie krijgt van sat4all.com is omdat de cookie wordt gezet door de google ads die op de site staan. Niets meer en niets minder....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wat is hier nu het probleem? Want het is dom omdat te doen aangezien je er niets meer mee kan doen.

 

sat4all en ook anderen (nu.nll is extreem) zetten een cookie voor een ander domain zoals google.com waarna

google.com de informatie die sat4all er neer gezet heeft kan lezen (de user wordt als brievenbus misbruikt)

 

De reden dat het "lijkt" dat je die cookie krijgt van sat4all.com is omdat de cookie wordt gezet door de google ads die op de site staan. Niets meer en niets minder....

 

Het lijkt niet zo maar het is zo ,je zou in de firewall alle ipnummers van google kunnen blokkeren en dan komen nog

de cookies voor domain google op je pc als je een threat van sat4all gaat lezen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...