Ga naar inhoud


Werkt een KPN CI module in een CI+ TV?


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Ik wordt een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.

 

Ik heb een Samsung Syncmaster T24A350 monitor met ingebouwde DVB-T tuner. Volgens de specificaties heeft deze TV een CI+ interface.

 

Nu heb ik van KPN een Conax module gekregen en deze in de TV gestopt. Je voelt hem aankomen, alleen de gratis zenders te zien. De TV ziet de CI module simpelweg niet. CI module geprobeerd in een oudere Samsung en dat werkt. Module is dus OK.

 

Advies van KPN helpdesk dus om Samsung te bellen. Samsung gebeld. Ja meneer, deze TV heeft een CI+ interface. Dat gaat niet werken met een CI kaart.

 

Wat heb ik dan aan een TV met DVB-T ingebouwd?

 

Vraag dus: Kan de KPN Conax kaart in deze TV werken?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zit hier te kijken naar een zo goed als nieuwe Samsung UE32D6530.

volgens de specificaties heeft deze TV een CI-sleuf.

CI of CI+ staat er op de site van Samsung niet bij.

in de handleiding wordt doorlopend gesproken over "CI of CI+ kaart"

mijn cam-module is zeker geen CI+, want dat bestond 5 jaar geleden nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik van KPN een Conax module gekregen en deze in de TV gestopt. Je voelt hem aankomen, alleen de gratis zenders te zien. De TV ziet de CI module simpelweg niet. CI module geprobeerd in een oudere Samsung en dat werkt. Module is dus OK.

 

Advies van KPN helpdesk dus om Samsung te bellen. Samsung gebeld. Ja meneer, deze TV heeft een CI+ interface. Dat gaat niet werken met een CI kaart.

 

Vraag dus: Kan de KPN Conax kaart in deze TV werken?

 

Ook hier met mijn nieuwe Samsung (CI+) geen enkel probleem, volgens mij moet die kerel van de helpdesk effe terug naar school, het werkt perfect.

Ik heb hier ook nog een Conax CI module van SMIT liggen en die werkt ook perfect in een CI+ slot.

Zit je kaart er wel goed in?

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vrijdag nogmaals contact gehad met de Samsung helpdesk. Nu zou de monitor wel geschikt moeten zijn. Ik moet eerst de zenders zoeken, daarna de CI module erin en daarna de kaart.

Helpt geen moer. De module wordt domweg niet gezien.

 

Maandag maar weer bellen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, heb de module in een andere Samsung geprobeerd. Werd na enige miniuten gewoon herkend.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkele opmerkingen over CI+

het zou dus kunnen zijn dat de CI+ interface van de monitor niet compatible is met de CI+ card.

 

Goed dat je mee wil denken, maar daar gaat het niet over.

Het gaat over een CI conax module met een KPN Digitenne kaart. (de kaart is ook geen CI+ kaart)

Bij hem werkt de CI conax module niet in zijn Samsung TV met een CI+ interface.

 

Voorbeeld:

Om Digitale Televisie te ontvangen met een CI+ Module moet uw televisie UPC CI+ gecertificeerd zijn.

Controleer of uw televisie geschikt is, zie onderstaande lijst.

 

@Psychosammie

 

Ik denk dat de CI+ interface in je Samsung Syncmaster T24A350 monitor toch iets anders werkt dan bij een normale gangbare TV van Samsung, ook in de UPC lijst staat je monitor niet als een UPC CI+ gecertificeerde TV.

 

Grts.

upc-ci+-module-gecertificeerde-tvs.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou heel goed kunnen. Hij staat volgens mij ook niet in de lijst van Ziggo. Maar dan leg ik toch even de vraag bij Samsung neer wat ik dan heb aan die CI+ interface als niets werkt.

 

Morgen weer even bellen naar ze.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog even aan het zoeken geweest op het internet en het volgende gevonden:

 

Dit gaat wel over een Ziggo CI module (kabel) maar misschien werkt dat ook wel voor een KPN module.

 

Ik gebruik de Samsung Syncmaster T24A350 als TV.

Heb deze vandaag uitgerust met een CI+ module van Neotion.

In eerste instantie werd de CI+ module niet herkend.

Uiteindelijk heb ik de CI+ module werkend gekregen dmv de volgende stappen:

1. - Laatste firmware update van TV uitgevoerd.

2. - Common interface adapter extra diep in TV-slot geplaatst.

3. - Na plaatsing van CI+ module de spanning van TV af gehaald (ipv stand-by).

Ik denk dat de common interface adapter connectie de boosdoener was.

De plaatsing van de PCB in de card-edge connector komt heel kritisch.

Nu is mijn HD ontvangst op deze TV prima.

 

Bron: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archive/index.php/t-34188.html

 

De laatste firmware voor de monitor is: T-MSTMDEUC-1010.0 van 26-10-2011 (USB update versie)

http://www.samsung.com/nl/support/model/LT24A350EW/EN-downloads

 

Succes.

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die had ik ook gevonden. De laatste firmware zit al in de TV. Sterker nog er is maar 1 versie van de firmware. Raar verhaal dus dat hij er een nieuwe versie in weet te stoppen. Maar goed, ik heb alle genoemde combinaties inmiddels wel 20 keer geprobeerd en het werkt gewoon niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste stand van zaken. Zeer behulpzaam bij Samsung. Ze willen hem komen ophalen om te kijken of er een defect is. Dat gaat me allemaal te ver. Ik ga de CI module inruilen voor een digitenne kastje. Dat werkt zeker.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...