Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

kijk dan maar eens op zwavedotcom

gaat een wereld voor je open en wat betreft die dagtaak, de bedoeling van domotica is juist dat je niets of bijna niets meer hoeft te doen.

Het huis doet alles zoals jij het zelf zou doen, bjvoorbeeld je gaat naar bed, het huis stelt zich volledig in voor de nacht, je gaat weg, alarm gaat er automatisch op,je komt weer thuis, alarm gaat er weer af, alle verlichting en verwarming in huis past zich automatisch aan aan bewoners en bezetting van kamers en gebruikelijke patronen , tijd van de dag en lichtsterkte en weersomstandigheden buiten, Alle mediadevices in huis en auto's zijn verbonden,bedienbaar en bruikbaar waar je maar bent enz. enz

Na jarenlang experimenteren en veranderen heb ik dit nu redelijk naar mijn wensen ingericht

Kan je indien gewenst hier nog wel van advies dienen

nu die verrekte cam module nog

Geplaatst: (aangepast)

Beste ceesmf ... Begin nou eens bij het begin..

@phoenixx, 2x sattuner per cd kaart is geen probleem, beide boxen staan kruislings geshared en kijken per definitie eerst naar eigen kaart, dus bij meer dan 6 gelijktijdig cd kanalen kom ik pas in de problemen, ik kijk er maar naar 1, (woon alleen) en opnames maak ik per definitie op de kabel, zowiezo betere kwaliteit.

2x sattuner per cd kaart is geen probleem, beide boxen staan kruislings geshared en kijken per definitie eerst naar eigen kaart

Beide boxen hebben hun eigen kaart dus die hebben beeld .. status ok

De boxen staan kruislings geshared ..

Wat moet ik me daar bij voorstellen als het gaat om het server client verhaal.. hier begint het al wazig te worden Status niet ok.. :(

Dus bij meer dan 6 gelijktijdig cd kanalen kom ik pas in de problemen

Hoe kom je daarbij dat bij 6 kanalen de limit wordt overschreden en zoja welke limit en van beide kaarten en je woont alleen hoe kan je dan 6 kanalen tegelijk kijken ?? Het enigste wat ik er uit kan opmaken is dat jij cccam servers op je dm8000 heb draaien maar als die dm8000 elk een eigen kaart heeft heeft hoe kan je dat dan controleren en zijn die cccam servers wel goed ingesteld ?

Een wazig verhaal niet goed te begrijpen.. Status niet ok .. :angry:

Heb een dreambox eens tot het uiterste gedreven , 4x hd nederlandse kanalen 6x hd fta kanalen gelijktijdig in de opname en kijken naar een kabelhd uitzending en streamen van een hd kanaal, alles werkte , alhoewel zappen 20 sec kostte

niet relevant en zonde van je apperatuur!..

4x hd nederlandse kanalen 6x hd fta kanalen deze zijn toch altijd gecodeerd?

streamen van een hd kanaal via cccam of mpg met vlc ? .. Onduidelijk Status niet ok .. :mellow:

Het enige probleem dat ik heb is dat de local client, alhoewel hij keurig connected aangeeft,geen emm/ecm ontvangt en dus niets aan de readers doorgeeft

Dit gaat dus weer over je spaanse box die wel connect aangeeft maar nog steeds geen beeld geeft. En hoe weet je dat ???

Het leuke ervan is dat de pdf van de spaanse box klopt met google vertalen en er staan screenshots bij..

Aangezien jij niet bent ingegaan op mijn suggestie dat je die newcamd aan wil zetten betekent dat dus dat je die newcamd werkende wilt hebben en dus de hele handel wilt doorsharen. Volgens mij ben jij de uitzondering op de regel dat je LAN meer gebruikers hebt dan ...;)) :D

Dat je in een groot modern zelfinrichtend huis woont en veel apperatuur in andere kamers van andere ensen heb staan is niet van belang en noemen ze Pronken met andermans eigendommen.. Status niet ok.. :mellow:

Kijk ..

Op de dreamboxen zie ik keurig de clients ingelogd staan, maar worden er geen ecm/emm's ontvangen.

Dit heeft dus niets met jou spaanse Airbox te maken maar met andere mensen die in het huis op jouw box mee willen liften..

Daar komt de aap uit de mouw. Die clients (meerdere dus van andere mensen!) krijgen dus geen emm`s dus bijde cccam server`s op je dm8000 `s staan dus niet goed afgesteld. :P

Pak nou eens 1 drembox met cd kaart en haal bij de andere dreambox de kaart eruit (om er zeker van te zijn dat deze te client is) en ga dan kijken of 1 cccam server werkt naar je 2 de box toe. Kijk ook de f lijn goed na die je in de cccam server zou moeten hebben staan. Werkt deze ga dan met box 2 verder en probeer de omgekeerde situatie dus dan box 2 een cd kaart en bij box 1 de kaart eruit en als client om te testen..

Vergeet dan ook niet dat elke cccamserver een ander lan adress moet hebben en ook een andere poort!.. :eek:

Werkt dit allemaal naar behoren dan heb je dus 2 stream`s van bijde dmbox 8000`s voor jezelf en 1 voorrr... de rest dus ;)

Dan pas ga je met de spaanse Airbox verder om te kijken of beide streams van de dm8000 boxen per adres goed doorkomen.

Het makkelijkste is om bij het begin te beginnen.

Er was vroeger op het werk eens een collega die met zijn HTS opleiding

een mooi paneel bouwde. Toen helemaal klaar was en een compliment van de baas kreeg omdat het er zo mooi uitzag en hem een goed eindcijfer beloofde. Er was nog 1 klein dingetje, hij had het nog niet zien werken maar dat zou op de kraan gebeuren bij montage..

Na een paar dagen was het zover, het oude paneel was vervangen door de zijne op de hijskraan, het zag er keurig uit, hij was zo trots als een aap. Toen de spanning ingeschakeld was bleek de kraan dood te zijn en niet te werken.

Na lang zoeken bleek dat zijn stuurstroom schema die hij zelf ontworpen had,

en niet overlegd met anderen, niet te kloppen. Enkele maak en verbreek contacten waren op het schema verwisseld waardoor alles afgebroken moest worden met als gevolg een slechte eindbeoordeling en geen diploma..

Conclusie .

Controleer EERST 1 voor 1 je cccam servers op beide boxen!

Begin bij het begin .. stap voor stap leerde ik vroeger lopen..

Suc6 .. :D

aangepast door Phoenixx
Geplaatst:

Beste phoenixx, domme, ongefundeerde en onware beschuldiging,Ik share niet extern, zo de waard is ... in dit geval?

De rest van je beweringen opmerkingen en conclusies zijn dermate dom en onsamenhanged dat ik er maar geen commentaar op geef

maar kennelijk heb je op school tijdens begrijpend lezen niet opgelet en ja ik heb een hts opleiding met een 35 jarige ervaring in electronica/hard - en software

dus vriendelijk verzoek je met (mijn/dit) topic niet meer te bemoeien

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...