peterk Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Sinds kort heb ik een vu+ solo met daarop open pli. Mijn schotel configuratie bestaat uit een diseqc sitch met daarop een canaldigitaal duo lnb voor atra 1 en 3. Tevens heb ik twee lnb's voor resp. Astra 2 en Hotbird. De diseqc switch is een Emp 8/1. Ik heb alles ingesteld op diseqc 1.1 en op uncomitted 1 zit de duo lnb waarbij ik voor astra 1 een toneburst a stuur en voor astra 3 toneburst b. Mijn probleem is dat als ik zenders ga zoeken alleen zenders vindt op astra 1 en niet op astra 3. Ook doet de veldsterkte meter het niet op astra 3. De andere twee satellieten doen het net als astra 1 prima. Het vreemde is echter dat als ik een kant en klare settingslijst download en ik kies een astra 3 zender, dat die het dan wel doet. De eerste keer duurt het enkele seconden maar daarna vind ie hem steeds direct. Ik heb zelf het idee dat er ergens een timing probleem zit waardoor het zoeken naar zenders te snel constateerd dat er geen lock plaats vind waardoor ie geen zenders vind. Nu vroeg ik me af of andere solo gebruikers dit herkennen en daar een oplossing voor weten. Ter info de schotel configuratie werkt op mijn dreambox 600 zonder problemen......... (null)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen