victorq Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Hallo allemaal, Ik ben nu een paar maanden lekker aan het prutsen met satelliet televisie. Ik heb inmiddels op mijn balkon een Selfsat schoteltje met twin lnb geinstalleerd met een Vu+ Ultimo tuner. Nu wil ik aan de straatzijde een Technisat twin Multyenne installeren. Maar hoe moet ik dat precies met alle switches gaan installeren? In mijn beleving heb ik één switch nodig die aan mn twin tuner gekoppeld is. Aan die switch koppel ik mn Selfsat en mn Technisat. Maar kan de ingebouwde switch van een Technisat Multyenne zo maar achter een switch gekoppeld worden? Zo ja, hebben jullie tips voor een goede switch hiervoor? Alvast bedankt voor jullie hulp
Eduard07 Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Ja, dat kan. Als je wat op het internet wat rondgooglet op "diseqc 1.0, 1.1 en 1.2" , dan zul je al gauw mooie, uitgebreide beschrijvingen tegenkomen hoe je dit kunt, en wat er allemaal kan. e kern achter het technische verhaal - zo heb ik het opgepikt - is of je de switch "committed" of uncommitted" "maakt". Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
satencom Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Van de spaun SUR F 220 uncommitted switsch heb je er 2 nodig ,als je de ontvanger wilt voor zien van 2 antenne kabels ,en dat ziet er zo uit Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
victorq Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Geplaatst: 11 juni 2012 Van de spaun SUR F 220 uncommitted switsch heb je er 2 nodig ,als je de ontvanger wilt voor zien van 2 antenne kabels ,en dat ziet er zo uit Fantastisch. Dank je wel! Super handig deze afbeelding. Ik had al gezocht, maar ik vond zelf steeds resultaten met 1 switch.
satencom Geplaatst: 11 juni 2012 Geplaatst: 11 juni 2012 Hier nog even de aan sluit volgorde, in de bijlage staat het anders om geschreven, het mag natuurlijk ook anders ,de Multytenne op UC1 en de SELFSAT op UC 2 Multytenne Diseqc 1.1 1 Astra 19.2 A/A UC 2 2 Hotbird A/B UC 2 3 Astra 23.5 B/B UC 2 4 Astra 28.2 B/A UC 2 SELFSAT ?............ A/A UC 1 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen