Ga naar inhoud

Tweede schotel erbij - twee diseqc switches kan dat?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben nu een paar maanden lekker aan het prutsen met satelliet televisie. Ik heb inmiddels op mijn balkon een Selfsat schoteltje met twin lnb geinstalleerd met een Vu+ Ultimo tuner. Nu wil ik aan de straatzijde een Technisat twin Multyenne installeren. Maar hoe moet ik dat precies met alle switches gaan installeren?

In mijn beleving heb ik één switch nodig die aan mn twin tuner gekoppeld is. Aan die switch koppel ik mn Selfsat en mn Technisat. Maar kan de ingebouwde switch van een Technisat Multyenne zo maar achter een switch gekoppeld worden? Zo ja, hebben jullie tips voor een goede switch hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Geplaatst:

Ja, dat kan.

Als je wat op het internet wat rondgooglet op "diseqc 1.0, 1.1 en 1.2" , dan zul je al gauw mooie, uitgebreide beschrijvingen tegenkomen hoe je dit kunt, en wat er allemaal kan.

e kern achter het technische verhaal - zo heb ik het opgepikt - is of je de switch "committed" of uncommitted" "maakt".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Van de spaun SUR F 220 uncommitted switsch heb je er 2 nodig ,als je de ontvanger wilt voor zien van

2 antenne kabels ,en dat ziet er zo uit

post-40340-0-51531000-1339351546_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Van de spaun SUR F 220 uncommitted switsch heb je er 2 nodig ,als je de ontvanger wilt voor zien van

2 antenne kabels ,en dat ziet er zo uit

Fantastisch. Dank je wel! Super handig deze afbeelding. Ik had al gezocht, maar ik vond zelf steeds resultaten met 1 switch.

Geplaatst:

Hier nog even de aan sluit volgorde, in de bijlage staat het anders om

geschreven, het mag natuurlijk ook anders ,de Multytenne op UC1 en

de SELFSAT op UC 2

Multytenne

Diseqc 1.1

1 Astra 19.2 A/A UC 2

2 Hotbird A/B UC 2

3 Astra 23.5 B/B UC 2

4 Astra 28.2 B/A UC 2

SELFSAT

?............ A/A UC 1

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen