Ga naar inhoud

Canal Digitaal en TV Vlaanderen via 1 ontvanger, kan dat?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben een redelijke leek op dit gebied en zit met de volgende vraag, altans mijn oom....

Die woont in belgie en heeft 1 schotel met 1 lnb waar hij Canal Digitaal op kijkt en TV Vlaanderen.

Zo heeft hij ook twee ontvangers en dus ook twee smartcards.

Nu was ik eens benieuwd of er ontvangers zijn die twee smartcards kunnen hebben en dus beide zenderpakketten kunnen doorgeven via 1 schotel.

Advies over welk type het beste is stel ik ook op prijs, misschien met HDD om te kunnen opnemen?

Graag jullie advies...

Groeten Eric

Geplaatst:

Eric, die ontvangers zijn er genoeg. Zoek maar op het internet.

Iets anders is, of iemand in Belgie een smartcard van CDS in zijn ontvanger mag gebruiken, of andersom iemand in Nederland een TVVlaanderen-smartcard.

Daar is de afgelopen week weer een levendige discussie over ontstaan door het aanscherpen door CDS van smartcard-gebruik.

Google maar eens.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik heb het destijds op mijn Duo geprobeerd, toen ik eens twee kaartjes mocht lenen. Combinatie werkte prima.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:

Dat werkt perfekt, maar niet of een "TVV/CD ontvanger"...

Zodra je met "hun" ontvanger een zenderscan doet is het of CD of TVV die ie neemt...

Als je een ontvanger met CI of embedded cardreaders neemt en je kan er 2 kaartjes in kwijt, lukt dit perfekt.

Geplaatst:

Ik zou geen Rebox adviseren (die ik heb). Met de standaard firmware van Rebox werkt dit gewoon te slecht. Omdat ik gebruik maak van een firmware van een andere leverancier (octagon) werkt het nu wel perfect voor me en ben ik op zich wel tevreden. Out-of-the-box kan Rebox dit niet aan.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen