Ferr Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Wat is de juiste manier om 2 switches met een disecq te sturen? Situatie: Gebouw met op het dak 13, 19.2, 23.5 en 28.2 Switch 1: Hotbird 13 Switch 2: Astra 19.2 + Astra 23.5 Switch 3: Astra 28.2 Er wordt nu gebruik gemaakt van Switch 2, maar wil daar graag hotbird bij hebben. Diseqc er tussen gezet, switch 2 op ingang 1 en switch 1 op ingang 2. Nu krijg ik 19.2 en 13, maar geen 23.5 Hoe moet ik dit oplossen? DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.
Sprietje Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 (aangepast) Beste Ferr Als ik het goed begrijp heb je een duo-lnb voor de Astra 19,2 en 23,5. Daar zit al een diseqc-switch in. Die kun je dus niet zomaar op een tweede diseqc-switch aansluiten samen met de Hotbird 13 en de Astra 28,2. Dat kan alleen met een dure uncommitted diseqc-switch Het handigste en goedkoopste is om de duo-lnb te vervangen door twee losse lnb’s. Dan kun je ze wel op een 4/1 diseqc-switch aansluiten. Ook wat betreft de montage is dat ook het eenvoudigste want dan kun je alle vier de lnb’s op een rail zetten. Belangrijk is echter te weten welke schotel dat je hebt (merk en maat) en waar je schotel ongeveer staat. Hoeveel aansluitingen wil je hebben? 12 juni 2012 aangepast door Sprietje
a33 Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Dag iedereen, Als ik het goed begrijp heb je een duo-lnb voor de Astra 19,2 en 23,5. Daar zit al een diseqc-switch in. Die kun je dus niet zomaar op een tweede diseqc-switch aansluiten samen met de Hotbird 13 en de Astra 28,2. Dat kan alleen met een dure uncommitted diseqc-switch Is het niet zo, dat je met een DiSEqC 4/1 switch ook gewoon de aansluitingen van de Astra1 en de Astra3 met elkaar kunt doorverbinden, en die dan met de duo-LNB? De duo-LNB krijgt dan altijd een signaal van de beide DiSEqC-uitgangen, en regelt dan verder intern naar welke satelliet hij moet schakelen. Ik heb dat meen ik toch echt een keer prima werkend gezien. En het is vééééél goedkoper dan met een uncommitted switch. Of zitten aan die werkwijze nog onbekende nadelen/problemen? groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
moonchild Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 TS heeft het over multiswitches. Als de ontvanger diseqc commado's gebruikt om de multiswitch tussen de IF's te laten schakelen, dan gaat die truuk waarschijnlijk niet werken. Ik zou een uncommited switch gebruiken. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen