michaelangelo Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Ik heb sinds enkele dagen iets merkwaardigs met mijn ingebouwde 3pins fan. Ik schakel mijn box altijd helemaal uit en bij een koude start hoor ik mijn fan af en toe onwijs snel draaien. Dit was overigens eerder nooit het geval. Nu ging ik eerst twijfelen of het nu mijn fan of hdd was. Maar eenmaal mijn fan volledig uitgeschakeld te hebben, hoorde ik het al niet meer. Dus moet het wel mijn fan zijn. Waarom draait deze af en toe zo hard, dat het lijkt alsof mijn box willen opstijgen? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
DIGIWIEW Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 hoi dat doet hij bij mij ook en dan stopt hij even om daarna weer gewoon door te gaan maar dan rustig lijkt mij geen fout Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Eduard07 Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Een laptop kan dit ook doen. Heeft wellicht te maken met het aantal processen dat op een startmoment aan de gang is. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
jerpsx Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Zelfde op mijn 8000HD en nooit anders gezien...bij een cold start draait de fan een paar seconden op volle toeren (denk ik, in ieder geval hard) daarna draait hij een aantal r.p.m. aan de hand van de temp. en hoor je hem al niet meer.
michaelangelo Geplaatst: 14 juni 2012 Auteur Geplaatst: 14 juni 2012 Ik schakel mijn dreambox altijd volledig uit en weet dat ie bij het opstarten de fan wat snel kan draaien. Maar hoe hard deze tegenwoordig draait, zo hard is ie eerder nooit gaan draaien. Maar als jullie dat ook hebben, dan zal het wel goed zijn. Anders weet ik het ook niet. Hebben jullie dan ook een zoemend geluid, wanneer deze op volle toeren draait? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
jerpsx Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Ik denk dat dit afhankelijk is van welke fan je zelf hebt geplaatst? Aangezien de DM8000HD standaard zonder ventilator wordt geleverd voor zover ik weet...ik heb er juist opgelet om een stille fan te plaatsen aangezien ik het behoorlijk irritant vind om voortdurend gezoem te horen...weet niet hoe oud jouw ventilator is, misschien aan vervanging toe? Kan eventueel nog wel het type van mijn ventilator opzoeken..was een paar euro bij de computerzaak, en echt muisstil.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen