Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben geïnteresseerd in de aanschaf van een nw HD-tuner (satelliet).

(Mijn oude Topfield4000 gaat eruit.)

Nu ben ik mij aan het oriënteren op de Vu+Duo en zou graag de manual eerst eens willen doornemen.

Ik heb hem in de subfora hier niet kunnen vinden (middels zoeken).

Weet iemand een linkje?

• Moderator
Geplaatst:

bij de leverancier op www.vuplus.com onder manuals.

klik hier

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Geweldig, Wiz!!!

Kan ik op deze regenachtige eens mooi doorlezen.

(Wist ook niet dat ze een eigen website hadden..... ik dacht dat het Marusys was....)

Geplaatst:

@jedeel,

Ben zelf 2 jaar geleden ook overgestapt van Topfield TF4000PVR, prachtontvanger, die nog altijd zijn werk doet op de slaapkamer.

Ook nooit problemen mee gehad.

Maar we leven nu in het "HD-tijdperk" en hij is vervangen door de Vu+ Duo en ben hier zéér tevreden over.

Klein nadeel, je kunt met opname´s een probleem hebben bij het afspelen.

Dit geldt alleen als je bijv. software er opzet van bijv. VTi, met een versie die hoger is als V3.2 en hangt ook samen met welke harddisk er in zit.

Dit probleempje komt overigens ook voor bij andere software zoals PLi.

Maar..., laat je hierdoor vooral NIET afschrikken.

Tip!!, vergeet niet, voordat je er andere software opzet, om de "bootloader" aan te passen, ergens moet dit wel terug te vinden zijn op dit forum.

Dit moet omdat de laatste software, ook die van Vu+ zelf, groter is geworden.

Bootloader en software vervang je simpel met een geformatteerde USB stick, FAT 32 en liefst niet groter als 2GB.

Hier een link naar wat de Duo, maar ook de andere modellen, allemaal kan:

http://www.sat4all.com/forums/topic/312020-wat-kan-je-allemaal-met-een-vuduo/

Je hebt ook nog de Vu+ Ultimo, daar kan je de tuner(s) vervangen en er gaan er zelfs 3 in.

Verder komen er dit jaar nog 2 nieuwe modellen, de Vu+ Solo II en Vu+ Duo II

Wat je ook koopt, veel plezier ermee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Klein nadeel, je kunt met opname´s een probleem hebben bij het afspelen.

Dit geldt alleen als je bijv. software er opzet van bijv. VTi, met een versie die hoger is als V3.2 en hangt ook samen met welke harddisk er in zit.

uhm Emekli

dat is wel een beetje overdreven betreffende het VTI image. Ofschoon je er wel op mag wijzen dat dergelijke zaken spelen.

iemand als Jedeel schrikt zich misschien rot zoiets te hebben gelezen

daar hij moet opletten wat voor bootloader en of image op de receiver gezet wordt

daar hij meteen in het diepe gegooid wordt betreffende linux receivers

en toch zal hij een keuze moeten maken (de andere merken hebben hetzelfde, anders was er geen forum nodig)

Er zijn sommigen die een probleem hebben met afspelen, maar zeker niet alle VTI gebruikers en/of VU+ gebruikers.

de samenhang inzake dat specifieke probleem is voor de betroffen gebruikers zelf nog niet echt duidelijk

het beta image 4.1 dat na de officiele 4.1 release als verbetering getest werd door mensen van het VTI team zelf toont die problemen in ieder geval niet meer

Er is "iets meer" nodig om een linux receiver te vertellen wat die moet doen (idem PC's; je moet er iets over weten of voor aanleren) .

Als je echter de juiste uitleg en handleidingen gebruikt, ben je na een tijdje zoeken, zweten en overnieuw doen hartstikke gelukkig met wat die receivers kunnen.

Tot nog toe ken ik enkel tevreden vrienden kenissen en familie met zo'n VU+ .

De nieuwe generatie DUOII en SOLOII die nu op de ANGAcable in Keulen aangekondigd wordt (VOLLEDIG werkende en alles) is overigens zeer zeker te overwegen. (ja niet elk model dat voorheen voorgesteld werd door fabrikanten werkte al, lege dozen etc.)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

En waar haal ik die Beta 4.1 vandaan, kan ik die evt. ook flashen?.

Verder, ik ben heel duidelijk geweest, hij moet zich niet laten afschrikken.

Je doet nu net of ik hem afprijs, terwijl ik hem de hemel in prijs, met een link naar wat ie allemaal kan.

Ik doe het ook niet snel goed hè, :( ?.

Stel hij koopt hem "plug & play, met PLi of VTi en komt dit probleem tegen, zonder dat ie wist dat het kan voorkomen, dan schrikt ie pas echt.

Wij zijn ervaren en weten dan wat te doen, maar onervaren, dan ren je snel terug naar de winkel, "want je hebt een miskoop gedaan"

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en Vu+ blijft mijn favoriet en raad hem ook aan iedereen aan.

aangepast door Emekli

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Rustig maar heren ;-)

Jedeel laat zich niet zou gauw afschrikken....hahahahahaha

Jullie beide bedoelingen zijn helemaal oké, dat voorop gesteld!!!!!!!!!

Ik heb hier niet veel berichtjes geplaatst (tot nu toe), maar ik heb al wel

vierkante oogjes van het lezen in dit forum.

Ik zoek geen hobbymachine, maar ben (gelukkig) ook geen computer-nitwit ;-)

De vraag naar de handleiding had ik ook geplaatst in de nieuwsgroep 'nl.markt.satelliet'.

Daar werd ik door iemand gewezen op het feit dat als ik op de 'Duo' de PLi-software

ga plaatsen dat dan de handleiding deels overbodig zou worden.

(Wijzigen v.d. Bootloader had ik ook al ergens gelezen.)

Daarom kwam ik even in dit topicje terug om de vraag te stellen;

Is er dan ook een handleiding van de Pli-software? Of wel een beschrijving hoe

het menu er dan uit gaat zien?

En nogmaals alle raad die ik hier krijg (en reeds de afgelopen dagen heb gelezen),

zijn allemaal van harte welkom!!!!

aangepast door Jedeel

Velen gaan voor PLi, maar daar had ik en ook anderen wel eens problemen mee.

Dus ik ben overgegaan naar VTi.

Mijn persoonlijke mening, gebruiksvriendelijker.

Nadat je de ontvanger hebt voorzien van andere software, dan start de ontvanger op met een "installatiemenu".

Op een gegeven moment kom je dan bij de taalkeuze, waar je natuurlijk voor Koreaans kiest, of gewoon Nederlands.

Alles zit eigenlijk redelijk simpel in elkaar, ook ik was een leek,

maar had op een avondje alles werkend.

Zogenaamde plugins kwamen pas de volgende dag. Tip: kijk je ook CD, installeer dan CCcam,

dan kan de CI-module de kast in en kijk je zorgeloos naar NL1 of NET5.

Voor de rest kan je uit heel veel plugins een keuze maken, o.a. een andere look voor infobalk en menu,

of Second Infobalk.

Laatste vind ik handig voor de EPG, 1 klik op OK= infobalk, 2x= week, bij enkele Duitse zenders, 1 maand programering.

Maar dat zijn zaken voor later.

Binnen een week ben je zo gewend aan de ontvanger, dat je denkt hem al jaren te hebben.

Moet nu toch dringend naar het strand (hier recht voor de deur), het is hier 34.7 gr. in de schaduw!!.

Even weer wat vitamine D opdoen.

aangepast door Emekli

Geplaatst:

@Emekli,

ik schreef dat om het feit te verduidelijken dat het niet aan één image ligt, hetgeen je naar mijn smaak teveel benadrukte.

de gekenschetste problemen waren OOK bij andere VU+ alternatieve images aanwezig

een beta-image krijgt niemand anders dan de beta testers (dat is nu eenmaal afspraak bij VTI)

@Jedeel,

dacht al te hebben ontdekt dat je heldere informatie zoekt en bewuste keuzes maakt

fijn dat je door een en ander (de stellingen en/of meningen in berichten) ook tussen de regels leest.

ik kan geen fijnere receiver aanbevelen dan die ik heb (DUO 2 jaar + Ultimo 1/2 jaar)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Tip: kijk je ook CD, installeer dan CCcam,

dan kan de CI-module de kast in en kijk je zorgeloos naar NL1 of NET5.

Ja, CD inderdaad.

In mijn aantekeningen staat reeds 'CCcam' opgenomen.

Veel plezier en koelte aan het strand!

@Tonski,

Je weet dat ik je antwoorden altijd erg waardeer, maar nu heb je toch even niet helemaal goed gelezen.

Onder mijn VTi betoog over welke versie te kiezen, stond duidelijk deze zin:

"Dit probleempje komt overigens ook voor bij andere software zoals PLi." en wil dit hier nog aanvullen met "Blackhole" en anderen.

Over PLi kan ik nu niet veel meer zeggen, gebruikte dit in het begin en Blackhole heb ik er nooit opgezet.

"de samenhang inzake dat specifieke probleem is voor de betroffen gebruikers zelf nog niet echt duidelijk

het beta image 4.1 dat na de officiele 4.1 release als verbetering getest werd door mensen van het VTI team zelf toont die problemen in ieder geval niet meer"

Als het dan nu goed is, waarom wordt hij dan niet uitgebracht, velen met klachten zitten met smart te wachten,

of is het alleen voor de "happy few"?

modbreak. Topic gaat over de manual van een vu-duo en niet over problemen met images. Gaarne on topic blijven, dit kan je ook in een pm doen!

aangepast door wiz

• Moderator
Geplaatst:

Goed, we gaan hier geen boom opzetten over problemen met images. Dit topic ging over een manual van een duo, en niet over wat anders. Als je een vraag hebt, stel die dan in een eigen topic, anders wordt het een enorme bende hier.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Een belangrijk onderdeel van de manual is dat wat niet in de manual staat :D

ja dat mag men als cyrillisch of cryptisch antwoord c.q.opmerking zien (als je geen cyrillisch kent),

maar er zijn heel duidelijke extra info's

opdat het gebruik en flashen van de VU+ receivers het gewenste resultaat oplevert.

dat was overigens ook zo met alle soortgelijke en andere voorgangers die als open source bekend en beroemd geworden zijn in de satelliet receiver wereld.

de flash procedure en de correcte volgorde is belangrijk.

indien gewenst maak ik er een extra howtodo over.

die niets met een specifieke keuze van het image te maken heeft maar enkel de juiste procedure beschrijft.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

de flash procedure en de correcte volgorde is belangrijk.

indien gewenst maak ik er een extra howtodo over.

die niets met een specifieke keuze van het image te maken heeft maar enkel de juiste procedure beschrijft.

ciao

Kan het zijn, Tonskidutch, dat ik de correcte volgorde in 1 v.d subforums al gelezen heb?

(Zou ook ergens anders op een website kunnen zijn geweest....)

In grote lijnen en zo uit mijn hoofd (om pakkembeet 03:00....);

- de juiste bootloader installeren

- dan de Pli (of ander alternatief)

- CCcam voor mijn DC-kaart

- ?????

Maar mss zit ik er wel naast als 'VU+-newbee'?

;)

aangepast door Jedeel
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...