tom27955 Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Ik heb verschillende jaren met Visiosat G3 (Hotbird , A1 ,A3,A2) gewerkt met mono Alps LNB zonder dat dit enig probleem gaf Mocht storm zijn , of regen het signal beel gelijk Nu heb ik kabel TV in mijn huis weg gedaan , ik heb 3 tv dus schakelde ik over naar Quad LNB ik vroeg aan de shop waar ik meestal ga ( .......sat in Aalst Belgie) ik vroeg naar Alps Quad LNB die zegde me dat hij daarmee gestopt was en raade me Inverto Multiconnect ( die met de smalle feedhorn) Heb ik me dit Beklaagd !!!!! bij regeweer EEN RAMP !!!!! Vb op Astra 3 op JIM tv 8,3DB bij normaal weer 11,1 DB Als ik het verhaal doe aan de handelaar zegt die tegen mij dat mijn afstelling niet goed is? Zijn er mensen op het forum die ook een Visiosat G3 met Inverto Multiconnect LNB werken ? hebben jullie ook dit probeem Tom
Marc-Sim Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Tom, Natuurlijk is de afstelling altijd zéér belangrijk - Helaas zijn die Multiconnect lnb's bij nattigheid eigenlijk waardeloos - Zoek maar op diverse fora en oordeel zelf. Grt, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
maja Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 (aangepast) Ik zou dat ding terugbrengen werkt eigenlijk zeer slecht. Kan ook niet anders want het ontwerp deugt niet. De andere inverto's zijn wel goed. Als je kunt ruilen neem dan de Inverto black Ultra. 15 juni 2012 aangepast door maja
tom27955 Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Geplaatst: 15 juni 2012 Ruilen? ik had een e mail gestuurd om hun er op te wijzen dat bij slecht weer die LNB waardeloos zijn en ik had om goede regeling gevraagd.... lees even mee wat ik van antwoord krijg.... is te gek om waar te zijn !!! Erg nog ik zou moeten betalen... de wereld op zijn kop Beste, Dit zal wel aan de afregeling liggen. Op de duizenden LNB's die wij jaarlijks leveren is er sinds twee jaar geen enkele defect geweest. Dat er nu zo plotselings drie stuks bij u zouden defect zijn, is zeer bedenkelijk. U kan deze LNB's samen met een ingevuld RMA formulier binnenbrengen voor nazicht. Indien uit onze metingen, met professionele meet toestellen blijkt dat deze voldoen, zal er wel een herstelnota opgesteld worden.
Ventura Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 De Inverto Multiconnect zijn de slechtste lnb die ik ooit heb ervaren. Het maakt niet uit of het goed weer is of slecht weer. Ik meet geen voldoende signaal om stabiele beeld te kunnen ontvangen. De verkoper weet donders goed dat de Inverto Multiconnect matig presteren. De meeste satelliet winkels en of webshops hebben de Inverto Multiconnect uit hun assortiment gehaald. Kunt u niet de Inverto Multiconnect omruilen voor Inverto Ultra Black versie? En dat u bereid bent het prijs verschil te betalen tussen die twee lnbs. De meeste "goede" satelliet winkel en of webshop doen daar meestal niet moeilijk over.
Sprietje Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 (aangepast) Beste tom27955 Jammer dat je niet eerst op dit forum hebt gelezen, dan had je geweten dat de Inverto Multiconnect de meest gevoelige lnb’s voor regen zijn die er bestaan. Die had je nooit moeten kopen en als je satellietdealer dat niet weet, dan is die zijn naam als satellietshop niet waard. En beste maja. Natuurlijk passen er geen 4 Inverto Black Ultra Quad lnb’s op een Visiosat G3. De vier aansluitingen zitten naast elkaar waardoor de behuizing van 71mm veel te breed is. Zelfs de vier koppen van 59,5mm rond passen niet op een Visiosat G3. Zelfs met Alps quad is het dringen geblazen op een Visiosat G3 maar het gaat wel en deze hebben heel weinig last van druppels op de kop. Maar het gewicht van vier ALPS’s lnb’s is veel te groot. Datzelfde geldt voor ook voor de Inverto Black Ultra quad. De lnb-arm zal helemaal omlaag zakken door de gammele bevestiging aan de polyester schotel. Dit heeft weer tot gevolg dat de lnb’s niet in het brandpunt van de schotel komen te staan en een flink verlies aan signaalsterkte geeft. Je had beter de Megasat quad lnb’s kunnen nemen, die zijn licht van gewicht en hebben weinig last van regendruppels, zie bijlage. 15 juni 2012 aangepast door Sprietje
tom27955 Geplaatst: 16 juni 2012 Auteur Geplaatst: 16 juni 2012 Hallo Sprietje Dank voor je input Ik heb zo eens gekeken voor Megasat Quads, tja is nog goed qua prijs ook 17,49€ .... kan je geloven ik idioot heb 52€ betaald (per stuk ) voor Inverto Multiconect Dat noemt men echt diefstal of geld uit den mensen hun zakken nemen Dus jij heb goede ervaring met die Megasat LNB , Met mij zoektocht ben ik ook uitgekomen op Venton Rocket Feed heeft iemand daar ervaring mee? goed of slecht ? Tom vanuit Oeganda
Gerard 76 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Hallo Sprietje kan je geloven ik idioot heb 52€ betaald (per stuk ) voor Inverto Multiconect Hmm,die multiconnect heb je hier voor 24,95 per stuk als quad LNB. Net zoals hierboven wordt gezegd hebben die LNB's een fout ontwerp. Een beetje zaak met kennis van zaken weet dit en laat ze je gewoon omruilen. Sterker nog,ik denk dat ze je bewust deze hebben aangesmeerd om er vanaf te komen.
cheapwatcher Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Ik heb 2 quad Alps en 2 quad Inverto lnb's aan m'n visiosat hangen. Dit gaat prima! Ik gebruik daarvan 3 uitgangen per lnb. Maar het oogt zo stevig dat ik niet het idee heb dat het gaat doorhangen als ik de 4e uitgang ook aansluit. Mijn visiosat heeft wel 2 schroeven voor de feedhouder. Dat scheelt geloof ik. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Sprietje Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Nou @cheapwatcher, ik wens je veel succes met 4 quad-lnb’s en 16 coaxkabels op een Visiosat bisat . Het resultaat zal zijn het scheuren van de polyester schotel daar waar de aluminium arm is bevestigd. Het enige wat je kunt doen is een klein gaatje door de aluminium lnb-arm boren van 2,5mm iets voor de lnb’s, daar een dikke nylon draad (2mm) doorheen van een grasstrimmer met een knoop aan de onderzijde en die aan de bovenrand van de schotel vastmaken (ook een gaatje boren). Zet de draad strak als en nog geen lnb’s gemonteerd zijn. Geloof je me niet, toets dan maar eens op Google in: bisat lnb-arm
tom27955 Geplaatst: 19 juni 2012 Auteur Geplaatst: 19 juni 2012 Mijn Visiosat was een goed systeem om te starten in het satelietgebeuren.. nu meer en meer het systeem heeft bij me beperkingen formaat van LNB gewicht etc.. Ik denk dat ik deze winter op mijn gemak een wavfield ga samen steken om vervolgens tegen lente 12 er mee van start te gaan... Ook wat er gaat aankomen met de Engelse kanalen kan een beetje vergroten van schotel geen kwaad .. ik was zeer Visioat minded ,dacht om naar die big Bisat te gaan maar het zal toch een wavefied worden Greets out of Kenya
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen