Ga naar inhoud


verplaatsen act. antenne: gevolg ontvangstprobleem


hansputters

Aanbevolen berichten

Bericht verwijderd

aangepast door alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben inmiddels een ervaring rijker....

Gisteren de Technisat (Fuba is in aantocht) uitgeschakeld en toen verplaatst maar de Dreambox -met ingeplugde DVB-T stick- daarentegen ingeschakeld gelaten.

Resultaat bij terugplaatsing van de antenne na die te hebben aangezet: pico bello beeld zonder het ding opnieuw af te moeten stellen.

Vanavond heb ik die handeling herhaald met hetzelfde prettige resultaat.

 

Fijn natuurlijk maar ik snap hier werkelijk helemaal niets -meer- van.

Hogere magie?

 

EdjeKroketje, heb jij misschien een logische verklaring hiervoor?

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik bij vorige manoeuvres niet alleen de antenne maar ook de Dreambox heb uitgezet......

Zou dat het zijn?

 

Overigens, als ik de Dreambox inschakel maar vergeet ook de Technisat aan te zetten dan krijg ik geen enkel DVB-T signaal terwijl de Hauppauge tuner wel in het menu te zien is als zijnde actief.

Ik moet in dat geval de Dream herstarten

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tunertjes hebben zelf ook software waar ze beslissingen mee nemen. Het kan best zijn dat onder moeilijkere omstandigheden de tuners niet de juiste beslissing nemen om een goede ontvangst te krijgen. Ik heb hier zelf wat ervaring mee. Een simpele methode is door zeg een keer of 25 tussen 2 UHF kanalen te schakelen dus zeg tussen Ned. 1 en RTL4. De tuner moet dan steeds opnieuw het signaal bekijken en een beslissing nemen over filters en dergelijke. Zie je dat 1 van die keren de ontvangst behoorlijk minder is, dan weet je dat die soms niet de juiste beslissing neemt. Deze registerwaarden zijn alleen door de tunerfabrikant te corrigeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit overduidelijk in de Dreambox. Elke DVB-t tuner (dus ook een stick) waar je de antenne van aftrekt en weer op aansluit geeft daarna weer beeld. Die Dream box serveert de TV stick kennelijk af als ie bij 't opstarten geen signaal (no signal) geeft.

Waarschijnlijk kun je ook die stick er gewoon uittrekken en weer terug insteken om de boel weer op gang te krijgen.

 

Verder kun je die stick gewoon in je PC steken en kijken of je dezelfde verschijnselen ziet terugkeren als bij je Dream en dan weet je ook metreen of dat ding nou wel of niet een werkende signaal of kwaliteitsmeter heeft.

 

Als ik mijn PC opstart met de Zolid DVB-t stick aangesloten zonder antenne eraan en ik start daarna Arcsoft TotalMedia op en selecteer TV krijg ik gewoon een zwart scherm en 0 signaal en vervolgens gewoon beeld zodra ik de antenne er in stop. Precies volgens verwachting en zo hoort 't ook.

Ik kan zelfs de stick er tijdens het gebruik uit trekken en vervolgens er weer in stoppen zonder 't programma te hoeven verlaten, moet alleen even opnieuw TV selecteren omdat 't programma terugkeert naar 't menu en heb dan weer beeld.

Mijn stick heeft overigens een ledje dat gaat branden zodra er signaal is (en er dus een kanaal is afgestemd) waaraan je dus ook duidelijk kunt zien dat ie werkt.

 

Dit heeft duidelijk niks te maken met 'register' waarden die eens in de zoveel keer eens in de fout gaan. Die waarden worden constant aangepast aan de kanaal kwaliteit als dat nodig is. De antenne erin steken is duidelijk zo'n moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...