Bula Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Met een externe ontvanger kan ik alle Nederlandse zenders probleemloos onvangen, maar met de ingebouwde CI-module wil het maar niet lukken. Bijvoorbeeld Ned1 Hd en Ned2 Hd komen prima binnen, maar Ned3 staat niet in de zenderlijst. Ook de niet HD Ned1,2 en 3 staan er niet bij. Ben al dagen aan het zoeken, maar kan de oplossing niet vinden. Nou is de handleiding van Sharp ook niet echt uitgebreid, dus hopelijk kan iemand mij hier op de goede weg helpen.
satencom Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Hoe veel lnb's gebruik je, of gebruik je een duo lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Bula Geplaatst: 16 juni 2012 Auteur Geplaatst: 16 juni 2012 Ik gebruik een duo lnb, dus het zou moeten kunnen. Wat ik vooral vreemd vind, is dat ned1,2 en 3 (geen hd, dus Astra1) niet te vinden zijn. Nou blinkt de handleiding van Sharp ook niet echt uit in duidelijkheid, maar ik ga het vandaag nog maar eens proberen. Tips zijn welkom!
Seniorsatter Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 (aangepast) @Bula Wat betreft het niet in de lijst staan van Nederland 3 HD Probeer opnieuw de Astra 3 te scannen, nu met de NIT-Funktie aan, aangenomen dat er een NIT-funktie bij de scan-opties staat. 16 juni 2012 aangepast door Seniorsatter
satencom Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Hoe heb je de antenneverbinding in gesteld, volgens de handleiding heb je daar 5 verschilde instellingen, staat deze op 2 satellieten op toneburst-schakelkast Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Bula Geplaatst: 16 juni 2012 Auteur Geplaatst: 16 juni 2012 Bedankt voor jullie reacties! De tv heeft de mogelijkheid om 4 sats in te stellen. Ik heb er 2 toegewezen astra3 aan sat1 en astra1 aan sat2. De NIT functie kan ik nergens terugvinden. @satencom: de tv heeft idd 5 instellingen. Ik heb hem nu op 2 satellieten op toneburst schakelkast gezet, en hij is nu aan het scannen
Bula Geplaatst: 16 juni 2012 Auteur Geplaatst: 16 juni 2012 Na een reset weer helemaal opnieuw laten zoeken, en nu zijn Ned1 HD en Ned2 Hd ook verdwenen.... Begin gek te worden ;-)
Bula Geplaatst: 16 juni 2012 Auteur Geplaatst: 16 juni 2012 Nogmaals reset: Gelukig zijn Ned1HD en Ned2HD weer terug. Maar Ned3HD nog steeds niet. Vanavond verder puzzelen.
Seniorsatter Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 @Bula Kan je wel nieuwe transponders inbrengen ? Nederland 3 zit op 12187 H 27500 Fec 5/6 DVB-S2 QPSK Staan EEN HD/RTL 5 HD en RTL 7 HD wel in je lijst en heb je daar ontvangst van ? Deze zenders zitten op dezelfde frequentie als NED 3 HD.
Bula Geplaatst: 16 juni 2012 Auteur Geplaatst: 16 juni 2012 Een HD, RTL5 HD en RTL 7HD staan inderdaad ook niet in mijn zenderlijst! Helaas kan ik niets vinden over transponders :-( Als ik via het menu bij satelliet instelling kom kan ik de volgende keuzes maken: 1- bandinstelling- keuzes: Vert/laag Vert/hoog Horiz/laag Horiz/hoog 2- frequentie 10700 hmz 3- symboolsnelheid 1000 4- zoeken starten Zit hier de oplossing?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen