Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb een WD mypassport 250gb op mijn ET9x00. Dit werkt probleemloos sinds een jaar. Alleen plotseling afgelopen week neemt de et9x00 niet meer op. Het lijkt alsof de schijf er niet meer aanhangt. Krijg meldingen dat er geen harde schijf gevonden wordt. Als ik de opnames af wil spelen is dat gen probleem. De computer (imac) kan hem ook niet vinden, zelfs niet rechtstreeks aangesloten. Schijfhulpprogramma detecteert hem wel, maar kan niets lezen of herstellen van de schijf.

Ik heb een schijfkopie gemaakt om eventueel de opnames te bewaren en toen de schijf op FAT geformatteerd en opnieuw aangesloten. e schijf wordt weer herkend en ik kan hem initialiseren, maar dan lijkt er niets te gebeuren en als ik uit het menu kom staat er een foutmelding op het scherm:

Opslag apparaat initialiseren

Fout: [failure instance: Traceback: <type

'exceptions.OSError'>:[Erno 2] No such file or directory: '/hdd/movie/' enzovoort

Wat kan dit zijn? Wat kan ik er aan doen? Doe ik iets verkeerd, of is de schijf op een of andere manier niet meer geschikt?

NB: voor test een 16gb stick voorin gedaan en geinitialiseert. Zelfde foutmelding. Het lijkt te maken te hebben met de ET9000.

Wie kan er iets zinnigs over zeggen?

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Geplaatst:

Ik had afgelopen week vergelijkbare problemen/meldingen toen ik probeerde een andere usb-stick voor timeshift erin te zetten, ook toen ik de originele usb-stick weer terug wilde zetten kreeg ik deze foutmelding.. Van alles geprobeerd door in de opname-instelling verschillende lokaties aan te geven, maar zonder succes.. Toen ik het een dag later probeerde, werkte het ineens wel weer.

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

heb je hem toevallig geupdate ???

ik heb het ook een keer gehad en was naar een paar keer opstarten weg.

kwam bij mij door een slechte image....

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

Ik had de et9000 inderdaad geüpdatet, maar ook had de hd een tikkie gehad. Ik dacht dat hij kapot was, maar op mijn imac doet hij het verder prima. Paar keer opnieuw opstarten en een nachtje erover slapen werkt niet. Inmiddels een nieuwe update uitgevoerd, maar geen effect. No such file or directory: '/hdd/movie/ blijft steeds terug komen, wat ik ook doe.

Is er een workaround? Kan ik de schijf op de manier van de et9000 formatteren via een andere optie? Kan ik zorgen dat hdd/movie er in staat en zo ja waar? Of kan ik ergens forceren dat hij niet meer zoekt naar hdd/movie, maar gewoon gebruikt wat wel beschikbaar is? Ben geen linux leek, maar het scheelt niet veel.

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Installeer eens de mountmanager (of de devicemanager) en zorg dat de schijf weer op /media/hdd komt.

Geplaatst: (aangepast)

Installeer eens de mountmanager (of de devicemanager) en zorg dat de schijf weer op /media/hdd komt.

Bedankt! Gedownload en geinstalleerd, maar eh ...... wat dan? Hoe gebruik ik ze? aangepast door habibi

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik ga even uit van de mountmanager want ik kreeg zojuist de devicemanager niet goed geïnstalleerd op mijn VU+.

Start mountmanager op via Menu->Applicaties->Mountmanager

Je krijgt dan een schermpje zoals hieronder, ik denk dat bij jou de schijf verbonden staat met sda1 ipv hdd. Mocht dat zo zijn ga dan op de regel staan met je HDD en druk op de groene knop van SETUP MOUNTS. In het volgende venster kan je met het pijltje rechts en pijltje links bladeren tussen de mogelijkheden, ga op de regel van de harddiks staan en kies voor /media/hdd en druk op groen voor opslaan

Daarna moet je nog een keer opslaan kiezen meen ik en wordt je box opnieuw opgestart

10eoc9x.jpg

Geplaatst:

in afwachting van eventuele tips wat gelezen en gerommeld. In ieder geval staat mijn harde schijf in de map media en er was alleen een map lost&found. Ik heb een map movie aangemaakt en die ingesteld als movie location. Geen effect. Ik heb met idreamx de externe harde schijf ingesteld als movie location. Geen effect. Ik heb via filelist, gele toets (lokatie), internal flash de map movie proberen te verplaatsen naar /media/sda1 en dan krijg ik de foutmelding: "[erno 21] Is a directory: 'movie'"

In Idreamx bij ftp zie ik de lijst met directories van de et9000 en daar is een verschil met wat ik in de box zelf zie. In idreamx staat een niet toegankelijk map 'hdd' vernoemd en in de box is deze er niet. Kan dat de oorzaak zijn van de voortdurende foutmelding "ontbrekend/hdd/movie/ Geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geformatteerd!"

In ieder geval vind ik het knap irritant worden. Heb net deze box aangeraden aan iemand die ook weinig linux kennis heeft. Tot nu toe, meer dan een jaar, heb ik niets van linux nodig gehad.

wie o wie helpt me verder?

Geplaatst:

Bedankt Pedro, dat zal helpen. Alleen het gekke is, ik heb via idreamx de mountmanager geïnstalleerd, kreeg de melding dat het ok was, maar niets te vinden in Menu>aplicaties>mountmanager. Dat had ik eerder al, vandaar mijn vraag. Ik had de geïnstalleerde plugins daar ook verwacht. Ik kan hem ook niet vinden in de downloadlist van de box zelf. Nogmaals geïnstalleerd en reboot, maar niets. Wat nu?

Gast Pedro Newbie
Geplaatst: (aangepast)

Maar heb je de mountmanager al geprobeerd en hetgeen ik in post 7 heb geschreven?

Net tegelijkertijd. Als de mountmanager niet zichtbaar is weet ik zo snel ook niet hoe je het best geholpen kan worden.

aangepast door Pedro Newbie
Geplaatst:

Maar heb je de mountmanager al geprobeerd en hetgeen ik in post 7 heb geschreven?

zie post 9

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...