Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb al geruime tijd oscam draaien en werkt perfect.

Vroeg mij af wat de verschillen zijn van cccam in de oscam config zowel bij de reader als global config.

Kan er niks duidelijks op vinden via de zoekmachines.

Wel merk ik zodra ik cccam 2.3.0 gebruik in global config mij ontvangers spontaan stoppen met aanvragen en

het beeld weg valt.

Het loopt soms goed en soms vallen ze spontaan weg de ontvangers blijven wel geconnected maar zijn dan niet online.

Kan er geen vinger achter krijgen daar er geen lijn inzit.

Staat nu gewoon op versie 2.0.11 en loopt prima.

Maar ik wil toch graag weten wat het is.

Is het alleen maar voor de show die cccam versie of zouden de verschillende voor & nadelen of vernieuwingen ook in de cccam versies van

oscam zitten.

Bij voorbaat dank.

Groet Harold

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Geplaatst: (aangepast)

Bedoel je wanneer je in oscam.conf bij het "kopje" [CCcam] regel version = 2.3.0 gaat zetten je clients stoppen met aanvragen ?

En bij version = 2.0.11 het allemaal goed gaat ??

1) Oscam is totaal ongevoelig voor CCcam versies in het readergedeelte [readers] binnen oscam.server

2) Waarom zou je 2.3.0. willen gebruiken als je al weet dat 2.011 of 2.1.4 (gebruik ik) prima weken vanuit je OscamServer ?

3) Waarom zou je voor 2.3.0. willen kiezen als je al weet dat er wel of niet er een mogelijke backdoor inzit, immers je gebruikt [CCcam] als server binen Oscam.

4) Cccam 2.3.0. heeft voornamelijk verbeteringen in/op het (gebied) van dvbapi en het correct(er) afhandelen van de limitering

aangepast door Toppers
Geplaatst: (aangepast)

Oke topper bedankt

Ik bedoelde inderdaad onder dat kopje dus wat mijn ontvangers zien.

Het maakt me inderdaad niet uit waar het opstaat maar vond het gewoon raar.

Als ik bv gewoon op rtl4hd heb staan en er dan opeens geen beeld is meer en kijk ik dan op de

server dan zie ik hem wel op connected staan maar niet meer online.

Soms gaat het dagen goed soms steeds problemen snapte er niks van

tot ik de cccam versie een keer veranderde meteen weer beeld en geen enkele hapering meer gewoon online

ik zet hem weer op 2.3.0 even herstart en het gaat weer goed maar 2 uur later weer mis.

Als ik alle andere versies gebruik komt het niet voor alleen bij 2.3.0 daarom de gedachte

zou het meer doen dan alleen maar voor de show.

groet Harold

aangepast door harryinstallatie

Geplaatst:

Nu ik je berichtje nog een keer lees denk ik opeens.

Als er wel verschil in de versies zit hoe oscam zich gedraagt als cccam server.

Zou het dan kunnen dat mijn cccam.prio file in de ontvangers en die dvbapi van 2.3.0 elkaar in de weg zitten.

omdat ze beide zo'n beetje hetzelfde doen.

Groet

Geplaatst:

Als je binnen Oscam kiest voor CCcam dan kies je niet voor de apart verkrijgbare closed sources versions, maar voor een emulatie binnen Oscam. Ik kan me niet voorstellen dat ze ook de zogenaamde backdoor van CCcam 2.3.0 emuleren, dus het verhaal van Toppertje gaat niet helemaal op lijkt me.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:
name='Hotzenwalder' timestamp='1340002372' post='2090997']

Als je binnen Oscam kiest voor CCcam dan kies je niet voor de apart verkrijgbare closed sources versions, maar voor een emulatie binnen Oscam. Ik kan me niet voorstellen dat ze ook de zogenaamde backdoor van CCcam 2.3.0 emuleren, dus het verhaal van Toppertje gaat niet helemaal op lijkt me.

[/u]

Denk dat je daar gelijk in hebt, de makers halen vast geen backdoor binnen dan lieten ze de versie er vast wel uit.

Maar zou er op andere vlakken verschil in de versie's zitten.

In de gewone cccam heeft elke versie zijn eigen verbeteringen secu veranderingen, ik heb geen idee hoever cccam binnen oscam dat dus ook doet.

Nogmaals het werkt zo uitstekend maar wil hetr gewoon graag weten, het is een beetje een vreemde tick maar kan er slecht tegen als ik iets niet snap haha.

Geplaatst:

Het is toch alleen de naam die andere clients/boxen zien. Het is alleen maar als welke versie oscam zich voordoet. Met stealth mode kan je het zogenaamd helemaal niet zien dat er oscam wordt gedraaid maar das onzin binnen je eigen netwerk.

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Je kan instellen dat de server ziet dat een van deze cccam versies gebruikt wordt (maar in weze gebruik je geen cccam maar oscam) :

2.0.11

2.1.1

2.1.2

2.1.3

2.1.4

2.2.0

2.2.1

2.3.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...