Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Allemaal,

Ik zit met het volgende,

Vanmiddag heeft de dm500 de geest gegeven en moet dus opzoek naar een andere ontvanger, nu heb ik in de kamer een dm800 hd se staan en deze bevalt uitstekend net zoals de dm500 dat ook heeft gedaan.

Maar nu moet ik dus een andere kopen.

Nu zijn er veel soorten linux ontvangers en weet engelijk niet wat te kiezen.

De volgende ontvangers lijken me wel wat:

Dm500 Hd (Kwaliteit?)

Vu+ (Type?)

Coolstream (Type?)

Graag jullie mening en/of aanvulling.

Langzaam begin ik het te snappen

Geplaatst: (aangepast)

Het is maar net hoeveel je te besteden hebt en hoe merkentrouw je bent.

Menigeen vindt de Dreambox naar verhouding te duur en kiezen dan een Vu+. De solo dan, maar bij de uno kun je tuner verwisselen, net als bij de DM800HD se.

Ik vind het trouwens handig dat de voeding van de Dreambox extern is en de ontvanger-met-fan lekker koel blijft. ook al draait hij dag en nacht.

Maat er staan op dit forum een paar mooie tests van een aantal Linux ontvangers. Dan zie je ook bij welke je een HD kunt inbouwen en bij welke niet..

Zoals bij de DM500HD. Daar zit e-sata op voor een externe HD, zoals je wel weet. Heeft eigenlijk ook wel weer voordelen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Dat een dreambox duurder is dan de rest dat vind ik niet erg.

Je ziet toch steeds weer dat de andere dreambox killers stuk voor stuk afvallen.

Maar vind wel dat er op andere linux ontvangers weer handige opties zitten (Webbrowser) die de dream niet heeft.

Hoe is de kwaliteit van een dm500 Hd want daar ben ik wel beniewd naar, is die te vergelijken met de 800 Hd se.

Langzaam begin ik het te snappen

Geplaatst:

Dat een dreambox duurder is dan de rest dat vind ik niet erg.

Je ziet toch steeds weer dat de andere dreambox killers stuk voor stuk afvallen.

Maar vind wel dat er op andere linux ontvangers weer handige opties zitten (Webbrowser) die de dream niet heeft.

Hoe is de kwaliteit van een dm500 Hd want daar ben ik wel beniewd naar, is die te vergelijken met de 800 Hd se.

Waar zie je dat de vu zou afvallen tov dreambox?

De VU is een zeer degelijk toestel wat zich toch al enkele jaren goed staande houd.

Geplaatst:

Ik geef Bartje helemaal gelijk, Dreambox en Vu+, staan op een en het zelfde hoge niveau.

Dus de keus is nu tussen duur of goedkoper en het uitzicht van de diverse modellen.

Ik ben gegaan voor prijs en verafschuw de kleine displays van DM.

Voor de rest maakt het echt niet zoveel uit, op de prijs na.

Beide komen nu ook met een twintuner voor een bepaald model, beide zullen komen met HBBTV, etc.

"Dat een dreambox duurder is dan de rest dat vind ik niet erg", dat jij nog bij "the happy few" behoort, geldt helaas niet voor iedereen.

Daarom voor de anderen die dit lezen, ook Vu+ is een topper.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Beheerder
Geplaatst:

Je hebt op zich gelijk, maar het vergelijk is niet alleen 'goedkoop' en 'duur'. Er zijn wel een paar voordelen meer ten opzichte van een Dreambox, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het veel mensen de stevige meerprijs niet waard is.

(mij wel overigens, voor mij vooralsnog alleen dreamboxen in huis, maar dat kan zo veranderen).

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen