groeselt Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Mijn dreambox 500s herstart steeds als ik hem aansluit op de stroom (openpli). Bij een 2e stroomadapter doet hij dit ook, beide zijn 2A. Nu heb ik een adapter van mijn vader zijn dm600 (3A), hierbij start hij wel goed. Zijn u beide adapters defect? die van 2A heeft het altijd gedaan, alleen sinds stroomuitval niet meer.
Ronsworld Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Of de DM is "defect", en heeft hij wat extra Amps nodig om door te kunnen starten.. HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
mebo870 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Zelfs met 1 Amp moet de box al werken, vermoedelijk toch een hardware probleem in de DM The key to happiness. Stay away from idiots
Beheerder Michel Geplaatst: 17 juni 2012 Beheerder Geplaatst: 17 juni 2012 Ja, lijkt mij ook. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Maar de toevoer is en blijft in alle gevallen toch 12V? Dus mag het toch niet uitmaken welke voeding je aansluit? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 (aangepast) Zelfs met 1 Amp moet de box al werken, vermoedelijk toch een hardware probleem in de DM Heb net even rondgeneust op het internet, omdat mij deze vraag ook interesseert. Heb de volgende link gevonden: http://www.bouweenpc...tips/de-voeding Dit artikel legt uit, dat de kwaliteit van de voeding belangrijk is voor een goede 12 volts-stroomtoevoer. De conclusie van groeselt dat "beide adapters defect" zouden kunnen zijn, zou in dat geval best wel eens kunnen kloppen. En zijn proef op de som zou daarmee betekenen, dat de derde voeding wel goed is, en de DM echt wel weet wat 12 volt is en wat te weinig of te veel. Bij het laastste (instabiele voeding) kun je de DM dus "opblazen". Sluit je laptopadapter (19 Volt) maar aan op je DM, en je kunt naar de kliko lopen met je dure box.. Maar ik ga er in zijn verhaal van uit, dat de DM goed is: hij krijgt kennelijk te weinig stroom bij die 2A-voedingen. Trouwens, die voedingen voor de DM zijn m.i. niet voor niks los te koop. Het mooie van de DM500HD en de DM800HD se vind ik daarom ook, dat je snel zelf het probleem kunt oplossen en de ontvanger niet een paar weken naar de reparatie hoeft. 17 juni 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Ronsworld Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Maar de toevoer is en blijft in alle gevallen toch 12V? Dus mag het toch niet uitmaken welke voeding je aansluit? Dus jij kan je auto ook starten op 8 penlites in serie? HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Eduard07 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 (aangepast) Dus jij kan je auto ook starten op 8 penlites in serie? HCO. Ik dacht dat we het hier over een Dreambox hadden. En jouw opmerking bevestigt trouwens mijn betoog dat het aantal Ampere van belang is voor de kracht en stabiliteit waarmee de 12 volt wordt geproduceerd. Kijk maar wat er op je accu staat. 17 juni 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Ronsworld Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Jij had het over Volts, niet over Amperes... Maar de toevoer is en blijft in alle gevallen toch 12V? Dus mag het toch niet uitmaken welke voeding je aansluit? It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Eduard07 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Jij had het over Volts, niet over Amperes... Ja, ik heb het inderdaad over Volts, en de stabiele toevoer ervan wordt bepaald door Amperes. Dat beweer ik steeds. Heb je wel goed gelezen hierboven? En zo moet je het probleem van groeselt benaderen om hem een serieus antwoord te kunnen geven. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
iemand Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 De voedingen van je 500 zijn al een paar jaartjes oud. Daarmee ook de elco's die erin zitten. Hierdoor is de spanning tijdens belasting (HD 500 aan) niet stabiel; je 500 gaat raar doen. Dit is te repareren maar da't moet je kunnen. En anders gewoon een nieuwe adapter erop. Je hebt het al zelf getest met de 600 adapter (zelfde spanning en kan evt meer stroom leveren ;-) Suc6. gr. Erik
Ronsworld Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Ja, ik heb het inderdaad over Volts, en de stabiele toevoer ervan wordt bepaald door Amperes. Dat beweer ik steeds. Heb je wel goed gelezen hierboven? En zo moet je het probleem van groeselt benaderen om hem een serieus antwoord te kunnen geven. Amperes worden bepaald door het vermogen wat er afgenomen wordt (I=P:U)... Maar laat maar, je weet het toch beter.. Dus als groeselt zijn dreambox meer amperes nodig heeft dan die andere 2 voedingen kunnen leveren, is de kans aanwezig dat zijn box niet helemaal goed meer is. (geloof niet zo dat allebeide voedingen niet goed zouden zijn, beetje erg toevallig) HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Eduard07 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 (aangepast) Amperes worden bepaald door het vermogen wat er afgenomen wordt (I=P:U)... Maar laat maar, je weet het toch beter.. Dus als groeselt zijn dreambox meer amperes nodig heeft dan die andere 2 voedingen kunnen leveren, is de kans aanwezig dat zijn box niet helemaal goed meer is. (geloof niet zo dat allebeide voedingen niet goed zouden zijn, beetje erg toevallig) HCO. Hij kan rustig 3A/12V op de Dreambox aansluiten. Het ligt inderdaad voor de hand dat die andere twee (o.a. die het niet meer doet na de stroomstoring) niet meer voldoende voltage leveren door te weinig A. Duidelijk is dat de 3A voeding het wel doet. En de kans is groot dat een nieuwe 2A/12V het ook gaat doen. En er staat toch ook niet voor niets 3A (of 2A) op een voeding? Dat is het maximum dat de voeding kan leveren, maar hoeft niet hetzelfde te zijn als wat een apparaat vraagt. Als een Dreambox 2A vraagt en de voeding kan dat niet leveren (Bijv. bij opstarten), dan is de voeding kapot, niet de Dreambox. 17 juni 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Henksat Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Ja, ik heb het inderdaad over Volts, en de stabiele toevoer ervan wordt bepaald door Amperes. Dat beweer ik steeds. Les 1 Elektrotechniek: De spanning (Voltage) wordt afgegeven door de voedingsbron, het betreffende apparaat bepaalt de stroomafname (Amperage) Dus als je een box welke 1 á 2 Ampere afneemt mag de trafo best 100 Ampere zijn (als voorbeeld), het afgenomen Amperage wordt toch niet meer als het apparaat vraagt. Tuurlijk, bij problemen, kaopotte elco`s en wat nog meer, zal/kan best het Voltage en de Amperage instabiel worden. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Eduard07 Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Les 1 Elektrotechniek: De spanning (Voltage) wordt afgegeven door de voedingsbron, het betreffende apparaat bepaalt de stroomafname (Amperage) Dus als je een box welke 1 á 2 Ampere afneemt mag de trafo best 100 Ampere zijn (als voorbeeld), het afgenomen Amperage wordt toch niet meer als het apparaat vraagt. Vandaar mijn opmerking over die accu. Daar zou je in principe dus best een Dreambox op kunnen aansluiten. Wellicht gebeurt dat ook wel in iemands kampeeronderkomen. Tuurlijk, bij problemen, kaopotte elco`s en wat nog meer, zal/kan best het Voltage en de Amperage instabiel worden. Je hebt het hiermee prima samengevat. Groeselt zou wellicht kunnen gaan onderzoeken of de voeding, dan wel de elco's, dan wel beide een tik hebben gehad van de stroomstoring. Maar met de oplossing van de 3A voeding brengt hij in ieder geval geen schade toe aan zijn DM. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen