Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al bijna 2 jaar gebruik ik DCC (Dreambox Control Center) en dit zonder problemen.

Dit tot gister, opeens gaat het niet meer.

Ik krijg volgende mededeling "Error 10057 in function, Send Socket is not connected.

Wat blijft is "checking Netwerk", terwijl het balkje, tussen de afbeeldingen van PC en Dreambox, WEL groen is.

Onderaan zijn de blokjes van FTP connected en Telnet connected ook gewoon groen.

Als ik dan links op FTP klik, komt alles te zien van de schijf in de laptop maar,

mijn Vu+, helemaal niks.

Op de ontvanger knippert er 1 of 2 ledjes naast de aangesloten kabel en,

heb verbinding met laptop om bijv. plugins te downloaden. Heb dit geprobeerd en dat gaat.

Ook DreamboxEdit doet het gewoon.

Wat is hier de oorzaak??, moet er wel bij vermelden, ik heb nergens iets veranderd aan instellingen en alles zou dus moeten werken.

Graag dé oplossing a.u.b.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Kan je pingen naar de box?

Niet via dcc maar via dos venster!

Heeft de box een vast ip adres of krijg hij die via dhcp?

Ik denk het je box op één of andere manier een ander ip adres heeft gekregen en hij daarom niet bereikbaar is.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Om met het eerste te beginnen, wat is pingen en waar vind ik het dos venster?

Ik gebruik inderdaad dhcp, dit gaat dan automatisch, weet niet hoe en wat op de andere manier.

Een ander ip adres heeft ie niet gekregen, anders zou o.a. DreamboxEdit het ook niet doen.

En inderdaad, soms verandert het ip adres, geldt dan ook voor DreamboxEdit, maar pas dit dan aan. Het gebeurt echter zelden.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Tonski,

Heb je link geopend en zag gelijk al dat dat hetgeen is als mijn IP adres een keer is veranderd.

Maar alles klopt, na dit meerdere malen gedaan te hebben, verandert er niks.

Lees dit nog maar eens:

"Wat blijft is "checking Netwerk", terwijl het balkje, tussen de afbeeldingen van PC en Dreambox, WEL groen is.

Onderaan zijn de blokjes van FTP connected en Telnet connected ook gewoon groen."

Maar wat helaas niet gebeurt, het openen van de linkse lijst met alles wat er op de HDD van de Vu+ staat.

Een oorzaak zou kunnen zijn dat ik gister een slechte verbinding had met het internet, het kwam en ging.

Maar een internetaansluiting, die tijdelijk onderbroken is, zou hier toch geen invloed op mogen hebben?,

want je wilt een interne verbinding hebben, die er ook is, anders werkt o.a. DreamboxEdit ook niet.

Zou graag de boel weer aan de praat hebben, want gebruik DCC om muziek over te zetten van laptop naar Vu+.

Geplaatst:

Heb je toevallig een andere/nieuwe virusscanner? Zo'n ding met live protection?

Schakel die eens tijdelijk uit, ik heb het al eens meegemaakt dat die virusscanner roet in het eten gooide.

Suc6,

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

dat was bij mij nodig opdat dcc altijd werkt

(hetzelfde kun je ook in de "extra" firewall die softwarematig nog eens apart op windows geinstalleerd wordt meestal doen)

let op dat geldt voor firewall windows indien uitgeschakeld OOK.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Zoals je misschien al weet, zelfde probleem op XP-PC.

Geplaatst:

aha, we kruisbestuiven de antwoorden ;)

mijn Zus, ja die alles voor elkaar heeft, had dit probleem ook en maandenlang hebben we per telefoon en email erover gecommuniceerd.

tot ik daar op bezoek ook zelf aan de slag kon

DCC_E2 (de laatste versie) stond niet op een map die tot haar windows profiel behoorde

toen ik DCC_E2.exe opnieuw downloade in haar eigen mappen en starte, was het hele probleem weg.

ja geef mij een kluif en windows een bijl...

soms is het lastig achterhalen.

(hetzelfde had ik echter in windows ook met de dreamboxedit 5.0.x.x <> herinstallerde die en weg probleem)

stelling windows doet rare dingen.

en

moet dat nogmaals melden: op linux Opensuse heb ik dat gezeur niet.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

O P G E L O S T !!,

Daar ik in Turkije woon, heb ik nu Windows 7 in het Turks.

Dacht dat dit een gewone legale versie was, heb hem gekocht in computerzaak, maar na 2 maanden moest er een code ingevoerd worden,

om de legaliteit te checken. Wat hier legaal is of niet, weet niemand.

Had ik helemaal niet opgelet, die code staat normaal op een zelfklever en die zat niet op de onderkant van de laptop.

Probleem opgelost met Vin 7, maar moest dat om de 2 maanden opnieuw installeren, de laatste keer ging dat geld kosten, 88 Dollar cent.

Ben toen naar een andere winkel gegaan en die hebben er weer iets anders opgezet, dat de nep Windows 7 een "legale" status moest geven.

En sindsdien krijg ik bij veel zaken een vraag wat de Firewall moet doen,

heb hier bij DCC aangevinkt dat er een uitzondering moet worden toegepast en dat koste even omdat het een Turkse Windows 7 versie is.

Ik denk dat het probleem nu is opgelost.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...