Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De luidsprekers zullen nog wel in orde zijn, die krijg je niet kapot. Heb je al eens geprobeerd om vanuit de toonregelkaart een andere eindversterker aan te sturen ? Als die dan

goed klinkt zit de fout inderdaad in de jukebox-eindtrap. Mogelijks dan de spanningen - die op het schema vermeld staan - eens nameten met een goeie DVM. Wat ik wel eigenaardig vind, is dat beide kanalen het niet goed doen. Dit kan op een gemeenschappelijke fout duiden zoals bv de voeding (of is die niet gemeenschappelijk ?)

Grz, Dany

Geplaatst:
De luidsprekers zullen nog wel in orde zijn, die krijg je niet kapot.

Juist Dany, maar je weet ook niet wat er mee gebeurd is, en ze zijn ook niet geschikt om mee te gooien. Dus eerst

eens checken, voor je "voor niks" het hele spul uiteenhaalt...

En als ik goed gepuzzeld heb ziet het er zo uit:

post-40297-0-34122500-1340202552_thumb.jpg

Je neemt een signaalbron (CD/DVD, Tuner, Sat-ontvanger) en je zet dit signaal op de potmeter van het volume.

Je maakt de verbindig naar de DIN stekker los op pin 2 of 3 naargelang links of rechts.

Is het goed? Dan moet je het gaan zoeken in de voorversterker opnamecel (optie 1).

Is het nog slecht:

Optie 2

Pin 4 of 6 onderbreken en het signaal rechtstreeks op de ingang van de eindversterker zetten.

Is het goed? --> Toonregeling defect

Is het nog slecht --> eindtrap nazien. (De 31 V op de 2N3055 is cruciaal !!!)

Als je een geargumenteerde gok wil:

Als je de volumepotmeter vervangt, dan is dat omdat hij slechte contacten geeft

De potmeters van de toonregeling steken er al even lang in.... :(

Dus ik zou ze sowieso ook vervangen. (neem 100K Lineair)

Vermoedelijk is het dan al opgelost. :)

Eddy Vl

Geplaatst:

De potmeter wil ik niet vervangen

Het printje met volumerelaar kan worden losgeschroefd en als afstandsbediening worden gebruikt.

Is niet meer bij mijn jukebox

de helft van de speakers is weldegelijk stuk, er hangen nu 2 goede aan, getest aan mijn stereo.

Ik zal van het weekend eens de aangegeven stappen volgen misschien kan ik de 31V op de transistor meten

al kom ik daar niet bij want de 3 modules (voorversterker, toonregeling en eindversterker) zitten als kaarten in een behuizing geschoven

maar ik zal eens kijken en de handel op tafel gooien

de versterker heeft zijn eigen voeding en daar komt de 60V (oid) uit de gelijkrichter

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...