jac4you Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Hallo allemaal, helemaal nieuw in deze wereld ... (ex-voo) en nu télésat belgië heb ik de philips 8121 decoder met pvr (alles werkt keurig) stel ik neem mickey mouse op... nu wil ik deze overzetten naar een geheugenkaartje of iets dergelijks zodat ik deze kan afspelen in de auto op een los schermpje... wat heb ik hier voor nodig?? zijn er andere decoders die dit rechtstreeks aankunnen?? Ik heb al veel gelezen over de VU+ maar zie door het bos de bomen niet meer... bestaat er ergens een newbie site voor VU gebruikers ?? lol VU+ Ultimo ... OpenPLI Dubbele sat tuners & 1 dvb/c tuner Big bisat...
Tonskidutch Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 heb ik de philips 8121 decoder met pvr Hoi, ik weet niet of die phlips een heel specifiek opname formaat op de pvr of usb genereert, enkele opname formaten zijn apparaat eigen en daarmee niet uitwisselbaar. Alsook of die gedecodeerd op de hdd of usb komt...? het .ts formaat is echter wel reeds gedecodeerd EN uitwisselbaar (mede daarom zo gewild als basis op de receivers) en ook omdat de VU+ een ethernet aansluiting heeft, is dat daarom ook makkelijk hanteerbaar overzetten naar PC en eventueel voor die LCD schermen te converteren. ciao True North Rebekka Bakken
jac4you Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 de Hdd van de decoder is inwendig.. usb niet operationeel is er enige manier om er iets 'tussen' te hangen om deze dan op te nemen en eventueel te bewerken? VU+ Ultimo ... OpenPLI Dubbele sat tuners & 1 dvb/c tuner Big bisat...
Puch Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Met je Philips is het niet mogelijk om de hdd te benaderen. De manier die jac4you voorstelt is echt prutswerk. Met een Vu+ is het kinderspel. In de web interface (old of open webif) zit de mogelijkheid om je opgenomen programma's naar je pc te downloaden. Je krijgt dan een .ts bestand als resultaat. Met convertXtoDVD kan je dit formaat rechtstreeks op dvd branden. Of met het wat oudere hdtv2mpeg kan je het formaat omzetten naar mpeg (dvd formaat) om daarna te branden op dvd. Het voordeel van deze methode is dat je er de reclame kan uit halen. Op je pc kan je ts bestanden afspelen met bijvoorbeeld VLC player. Succes iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
jac4you Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 @ Puch ..bedankt voor deze informatie zijn er eventueel andere systemen waar dit doenbaar is? Had pas gelezen dat er een nieuwe VU+ 2 uit zou komen.. misschien beter even wachten?? vooraleer ik de 'oude' aanschaf VU+ Ultimo ... OpenPLI Dubbele sat tuners & 1 dvb/c tuner Big bisat...
jac4you Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Geplaatst: 17 juni 2012 even off topic... als ik zou gaan voor de VU+ duo moet ik dan ook 2kaarten hebben?? of volstaat het om met 1 kaart beide tuners te kunnen gebruiken?? dus opnemen op een kanaal en kijken op een ander uiteraard heb ik 2 coax kabels lopen (lees 3) over een quad blok astra en hotbird VU+ Ultimo ... OpenPLI Dubbele sat tuners & 1 dvb/c tuner Big bisat...
De_Perre Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 1 kaart is voldoende voor beide tuners (ongeacht merk/model voor zover ik weet). VU zal in elk geval beter gaan dan de Philips [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
columbo Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 (aangepast) Hallo allemaal, helemaal nieuw in deze wereld ... (ex-voo) en nu télésat belgië heb ik de philips 8121 decoder met pvr (alles werkt keurig) stel ik neem mickey mouse op... nu wil ik deze overzetten naar een geheugenkaartje of iets dergelijks zodat ik deze kan afspelen in de auto op een los schermpje... wat heb ik hier voor nodig?? zijn er andere decoders die dit rechtstreeks aankunnen?? Ik heb al veel gelezen over de VU+ maar zie door het bos de bomen niet meer... bestaat er ergens een newbie site voor VU gebruikers ?? lol Met een Dreambox kun je alles opnemen en evt downloaden naar je PC ook van HD zenders,uiteraard wel met een die voor HD geschikt is,bijv.de 7020HD ,deze word standaard met 2 verwisselbare tuners geleverd,het heef het grootse interne gegeugen van alle Dreamboxen.,en is ook de snelste van allemaal.Phiips is een gecerificeerde ,(annal digtaal) is een van de meest slechte recievers die er zijn. prima voor het milieu park. 21 juni 2012 aangepast door columbo
Emekli Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 "Ik heb al veel gelezen over de VU+ maar zie door het bos de bomen niet meer." Google eens op Vu+-support, indien gevonden; is in het Duits, maar onderaan ook Nederlands Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen