Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allen,

Onze LCD tv van LG 42' heeft soms kuren zie foto´s, deze kuren komen spontaan op tijdens het kijken.

Maar meestal als we de tv pas aanzetten, na een 10 tal minuten is de beeld weer normaal.

Iemand die weet in welke richting te zoeken?

Model: 42LG5000

Manufactured: February 2009

img1702fw.jpg

img1701r.jpg

aangepast door MehmetArslan

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Geplaatst:

Maak de verbindingen tussen het TCon module en het LCD panneel schoon,dus ZEER Voorzichtig losmaken en reinigen.

kijk ook naar de Folie verbindingen die van het scherm komen en evt naar een print gaan,op die print kan er een slechte verbinding van div komponenten ontstaan zijn..

evt voorzichtig met een fohn warm maken.

Indien er geen verandering optreed is het LCD panneel defekt.

Geplaatst:

Hallo Columbo,

Ik heb 2 vraagjes, met wat kan ik deze verbinding (connector ? ) het best reinigen.

Daar het steeds toch terug goed komt, denk je dat het LCD panneel defect kan zijn?

Alvast bedankt.

PS: Het opendraaien stel ik wel een tijdje uit,daar ik het momenteel enorm druk heb op het werk.

Geplaatst:

Die flat cable connectors kun je met een wattenstaafje met Alcohol reinigen.

Mocht dit alles geen resultaat hebben dan is de verbinding in of aan het display niet goed,dit is niet te repareren ,

Dus evt garantie claimen, voor dat je begind.

Geplaatst:

Dit tweede beeld is wat ik ook zie bij een Medion Notebook!!

Later heb ik in de gebruikersmanual gezien dat het scherm niet verder dan 120 graden mag worden opengeklapt.

Ik denk dat de kabel gedeeltelijk is losgeraakt maar weet niet hoe het spul te openen.

Kleinkinderen he.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Van je Nootbook ,dar zul je wel een breuk in de flat kabel hebben,los raken kan zomaar niet,

Reparatie,dat geen klus voor doe hetzelvers zonder kennis en ervaring.

Bij een LCD TV zit de flat kabel aan het display vast ,en gaat dan naar een printplaat en vervolgen naar het T-con Board.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb eindelijk de tijd gevonden om het eens open te doen en te kijken, reinigen en connectors nakijken heeft niet geholpen.

Momenteel heb ik altijd bovenstaand beeld bij het opstarten, na een 30 tal min. komt het goed.

Nog een vraagje

Is dit de Tcon module, die defect kan zijn?

img2136z.jpg

Geplaatst:

Ben er al achter dat bovenstaande een inverter board is, kan het daaraan liggen?

TCon module zit dan waarschijnlijk op de scherm zelf ergens?

• 4 weken later...

kijk ook naar de Folie verbindingen die van het scherm komen en evt naar een print gaan,op die print kan er een slechte verbinding van div komponenten ontstaan zijn..

evt voorzichtig met een fohn warm maken.

Indien er geen verandering optreed is het LCD panneel defekt.

Ben erachter gekomen dat 1 folie verbinding op de print slecht is, als ik erop druk komt de beeld in orde.

Deze folie verbinding is gelijmd op de print, valt hier iets aan te doen?

• Moderator
Geplaatst:

Naar mijn kennis is daar weinig aan te doen, maar ik ben zelf ook benieuwd of daar tegenwoordig een oplossing voor is.

Wat ik vroeger wel eens met een display van een dbox2(loslatende folie was een veelvoorkomende fout) was een doekje op de folie leggen en dan met een warme soldeerbout er over heen wrijven. Niet te heet want dan smelt de folie.

Soms lukte het en soms werd het erger dus voordat je dit probeert even de reakties van de andere leden afwachten.Mischien is er tegenwoordig een of andere lijm voor..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

kan je niet met een stukje rubber of dergelijke dit inklemmen waardoor er druk op blijft staan ?

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

kan je niet met een stukje rubber of dergelijke dit inklemmen waardoor er druk op blijft staan ?

Ik was er al met de lijmpistool over gegaan, ik vroeg mij alleen af of er een proper oplossing is.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik weet dat bijvoorbeeld een veel vorkomende fout bij playstations en Xbox´en enzo is dat de smd procesor chip geen lekker conact meer maakt. Wat ze dan doen is "reflowen" dus met een fohn of een hot air gun heel voorzichtig en gelijdelijk de pin´s omwarmen en weer gelijdelijk laten afkoelen, wel super voorzichtig dat er niets aangeraakt word want dan schiet het van ze plek.

Ik weet niet of dit een optie is en of het uberhaupt kan met een op de print verlijmde flatkabel.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Geplaatst:

Nee dus ,niet aan gaan klooien met een föhn.

Aan die folie kabels kun je vrijwel niets doen,hoe meer je doet hoe slechter het word.

het enige wat kan is met een rubber strip wat druk uit oefenen op de plaats waar hij op reageert.

Een lijm pistool is geen oplossing,oefend dus geen druk uit.

Geplaatst:

Een lijm pistool is geen oplossing,oefend dus geen druk uit.

Dat met die lijmpistool heb ik gedaan om druk uit te oefenen, als ik de kader er terug over plaats. :D

Maar je hebt gelijk, een rubberen strip was proper geweest.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...