Ga naar inhoud


RE 9000 HDD vervangen


ToontjeS

Aanbevolen berichten

Dit onderwerp enkele jaren geleden ter sprake geweest!!!

 

REBOX 9000 500GB

Vanaf begin probleem met vastlopers. Steeds na update ging alles weer beter maar na een tijdje toch weer vastlopers.. Dit gebeurt uitsluitend bij starten en of beëindigen van opnemen programma's.

Heb nu een USB geplaatst en dus de harde schijf niet meer geselecteerd. Gedurende 6 weken geen enkele vastloper meer gehad.. Jammer dat de USB erg traag is met weergeven en dit soms ook haperend doet. Ik ben er dus wel van overtuigd, dat de standaard schijf de oorzaak zal ( KAN ? ) zijn. Ik wil deze dan ook vervangen. NU MIJN VRAAG

Ik ben op zoek naar een GESCHIKTE vaste harde schijf passend in de 9000 met een capaciteit van 500 gb of iets meer.

 

Weet iemand voor mij de oplossing en eventueel waar te koop.

 

Bij voorbaat mijn dank.

 

Toontje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Toontje,

 

Ik heb de interne HD reeds vervangen bij deze ontvanger omdat ik hetzelfde vermoeden had. Er zit nu een WD HDD 1tb WD10EARX in zoals aanbevolen door Rebox.

Ik heb minder vastlopers maar toch blijven ze regelmatig opduiken. Het helpt dus maar slechts een beetje en weegt niet echt op tegen de kosten.

 

Ik vrees dat het toch aan de software ligt of op zijn minst aan de soft-hardware onderlinge communicatie tussen hard en software.

Er is iets fundamenteels mis met deze ontvangers dat is duidelijk want zelfs na een paar jaar software-updaten blijft hij kuren hebben, jammer want hij is nochtans duur genoeg in aanschaf! En dat de fabrikant nog steeds geen oplossing heeft gevonden (behalve de gekende lapmiddelen van korte duur zoals fabrieksresets) zegt op zich reeds veel natuurlijk.

 

Toch succes gewenst met het vinden van een oplossing.

Hoomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde: had eerst een samsung spinpoint schijf en nu een wd aanbevolen door rebox. Heeft ongeveer een week geen problemen gegeven. Gisteren echter weer een vastloper toen ik de bestandslijst selecteerde. Alleen door knop achterop weer werkend gekregen. Ligt volgens mij ook aan software en niet aan harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas!!!!!! Zojuist apparaat open gemaakt en. ER ZIT EEN WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN in.

De harde schijf vervangen heeft dus ook geen zin. Hoop dan maar dat de fa. REBOX alsnog met een software update komt om euvel te verhelpen.

 

N.B. vastlopers komen altijd op de meest ongelegen momenten, met steeds de opmerking van de familie DOE DAT DING TOCH WEG EN KOOP IETS ANDERS,,!,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke firmware gebruik je ? Gebruik je de laatste van Rebox?

Ik gebruik dan wel de octagon firmwares, deze lopen op zich wel een paar versies voorruit.. Je zou het kunnen proberen om te zien of het verbeteringen geeft ?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas!!!!!! Zojuist apparaat open gemaakt en. ER ZIT EEN WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN in.

De harde schijf vervangen heeft dus ook geen zin. Hoop dan maar dat de fa. REBOX alsnog met een software update komt om euvel te verhelpen.

 

N.B. vastlopers komen altijd op de meest ongelegen momenten, met steeds de opmerking van de familie DOE DAT DING TOCH WEG EN KOOP IETS ANDERS,,!,

 

Heb je al eens geprobeerd om de timeshift uit te zetten? of op handmatig? Dit is namelijk ook een opname en mogelijk kan dat de oorzaak zijn dat de Rebox de datastroom net niet meer aan kan.

  • Like 1

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb loader versie L1.23

Applicatie RE v1 10.5. Timeshift op handmatig.

 

Bedankt voor alle reacties. Gisteravond nog even harddisk geselecteerd en binnen 10 minuten tijdens opname bevriezen.

Toen maar weer naar USB stick. Weet iemand waarom de weergave via USB stick zoveel schokkende (haperende) beelden geeft?

 

Hoe moet ik de octagon firmware erop zetten? Zou dit wel willen proberen

 

Groet

Toontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dergelijke problemen zijn al vaker gemeld en behandelt.

Misschien moet je het in deze link beschrevene even toepassen http://www.sat4all.com/forums/topic/319703-re-8000-9000-mogelijke-oplossing-diversen-problemen/page__hl__oplossing

 

Ook jouw vraag hoe Octagon te installeren is al herhaaldelijk behandelt en voor een uitleg hiervan kijk maar naar de onderstaande link

http://www.sat4all.com/forums/topic/284627-re-9000hd-how-to-rebox-laden-met-andere-reseller-firmware/page__st__50__p__1971947?do=findComment&comment=1971947

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele verhaal van de HDD,s is zowiezo een luchtverhaal, het is helemaal niet zo dat de Rebox alleen met een WD Caviar Green goed werkt.

Dat wordt verteld maar is een puur commercieel verhaal, de box werkt in principe met alle merken niet goed en geeft na 3 jaar nog steeds bij de meeste gebruikers

constant vastlopers. dacht zegt denk ik wel meer dan genoeg.......

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de 8000, met externe Harddisk, maar heb eigenlijk nog steeds goede ervaringen.

Vastlopers heb ik met SW 1.09.90 niet, en opnemen / weergeven werkt probleemloos.

 

Met de allerlaatste SW ging de ontvanger wel af en toe hangen, ik heb daarom de SW weer gedowngraded.

 

Ik heb hier een 2e 8000, welke door iemand aangeboden werd omdat die er ook niet gelukkig mee was.

Die ontvanger werkt hier ook probleemloos.

 

Ik heb wel na een SW update de ontvanger helemaal terug gezet naar de uitlever toestand en daarna opnieuw geconfigureerd en de zenderlijst opnieuw ingelezen.

 

Het kan dus (soms) wel goed werken met de originele Rebox software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo hier gebruik ik een 9000 met externe schijf nooit vastlopers of wat ook .

draait prima toen ik hem nieuw kocht de een naar de andere vast loper gehad ,met interne harde schijf was gewoon niet te gebruiken.

na deze oplossing is het een stabiele ontvanger zonder problemen , draai nieuwste sw gewoon prima .

dit is mijn ervaring met de rebox 9000 gewoon goed alweer ruim twee jaar .

mvg arie

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie signature...

 

kleine 3 maanden na aanschaf overgeschakeld op octagon FW, werkt ook niet altijd vlekkeloos wat ze vrijgeven; maar er is een betere userbase en er worden frequenter FW's vrijgegeven.

interne hdd doe ik niet meer, zal de schakelaar van de externe schijf wel omgooien als ik ze nodig heb. Sneller opstarten en uitschakelen zijn dan weer mooi meegenomen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo hier gebruik ik een 9000 met externe schijf nooit vastlopers of wat ook .

draait prima toen ik hem nieuw kocht de een naar de andere vast loper gehad ,met interne harde schijf was gewoon niet te gebruiken.

na deze oplossing is het een stabiele ontvanger zonder problemen , draai nieuwste sw gewoon prima .

dit is mijn ervaring met de rebox 9000 gewoon goed alweer ruim twee jaar .

mvg arie

 

Beste heliarie,

 

Kun je zeggen welke externe schijf je gebruikt. Heeft die een externe voeding og gewoon via de usbaansluiting.

Kun je die externe schijf gewoon aan de rebox hangen en herkent die hem dan of moet je iets via de pc doen??

 

 

Bedankt voor de moeite

 

 

Groetjes. Toontje

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...