Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uit nostalgische overwegingen heb ik voor mijn gewonte huistelefoon abonnement een oude telefoon gekocht, zo'n Ericofoon.

Ik hoef er alleen maar mee gebeld te worden en dan wil ik graag de bel van deze telefoon horen.

Als ik de telefoon direct aansluit op de wandcontact doos hoor je hem gewoon rinkelen.

Maar zodra ik er een verlengsnoer op aan sluit- nodig van wege plaatsing telefoon- rinkelt hij niet meer.

Moet ik iets aanpassen in het verlengsnoer of zo?

Geplaatst:

Eerst maar even het verlengsnoer doormeten of die wel goed is.

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Maak de steker even open ,en kijk even hoe de bedrading aan gesloten zit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hier nog even een foto van de aansluiting

post-40340-0-10893800-1340057109_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

• Moderator
Geplaatst:

Op het toestel de b en eb met elkaar doorverbinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank voor reacties. Op een ander forum kreeg ik al de tip, geel uit de stekker bij blauw voegen, en dat werkt idd.

Had al meerdere verlengsnoeren geprobeerd dus dat kon het niet zijn.

Geplaatst: (aangepast)

Mooiste is als je een schema van de telefoon doorgrond (helaas niet bij de hand).

Maar dan zie je dat de BEL op EB is aangesloten.

Vroeger zag je soms een schema met schakelaar er tussen; "zet BEL uit".

Leuk om te lezen dat jij nu de bel AAN wilt hebben ;-)

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

bel je via voip? (kpn.telfort etc. alles in een?) dan willen deze oude telefoons niet meer, het modem kan niet genoeg stroom leveren.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Zet je er gewoon een centrale achter, daar kan bij mij alles op, zelfs puls, en hij maakt en toon van.

Zo heb ik hier leuk oud spul en werkend door het hele huis.

gr. Erik

• 1 maand later...
Geplaatst:

Beste 'iemand',

Ik bel voip via UPC en heb net zo'n oude groene draaischijf telefoon gekregen van mijn vrouw. Wil hem graag horen rinkelen, het is me tot nu toe alleen gelukt om een gesprek aan te kunnen nemen. Uitbellen en de rinkel horen lukt dus niet. Het lijkt me inderdaad slim om een centrale ertussen te zetten, maar is dat dan zo'n homevox of quatrovox? En gaat dat dan wel goed met die rj11 connectoren en de ouderwetse draadaansluitingen?

Alvast dank, groeten Frans

Geplaatst:

Eigenlijk hoort je vraag in een aparte thread.

Maar je kunt er verloopstekkers voor halen.

Tip: kijk eens op een bazar; daar vindt je oude telefoonspullen zat....zelfs centrales.

gr. Erik

Geplaatst:

Aangezien dit de rokende soldeerbout is.... Google eens op port-o-rotarty ... :)

Dan kan je misschien wat inspiratie opdoen voor een simpel project om de telefoon te laten rinkelen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ik bel voip via UPC en heb net zo'n oude groene draaischijf telefoon gekregen van mijn vrouw. Wil hem graag horen rinkelen, het is me tot nu toe alleen gelukt om een gesprek aan te kunnen nemen. Uitbellen en de rinkel horen lukt dus niet. Het lijkt me inderdaad slim om een centrale ertussen te zetten, maar is dat dan zo'n homevox of quatrovox? En gaat dat dan wel goed met die rj11 connectoren en de ouderwetse draadaansluitingen?

Alvast dank, groeten Frans

Als oud telecommer kan ik je vertellen dat jouw draaitoestel never nooit gaat werken via upc voip.

Zet er een simpele homevox tussen en alles gaat werken, zelfs bellen gaat dan prima.

De homevox ken namelijk 2 telefoonsoorten, idk dat is wat jij hebt met een draaischijf en tdk dat is met drukknoppie's toontjes maken.

Kun je door elkaar aan die homevox hangen, werkt hier al jaren probleemloos..

quatravox heb ik zelf geen ervaring mee.

succes Gerhard

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...