Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op de camper zit een automatische schotel, nu komt het voor dat we geen ontvangst hebben door bomen of zoiets.

Dan gebruiken we de losse schotel op 3poot.

Nu wissel ik de coax kabels om als ik de losse ga gebruiken en daar worden de f connectors niet beter van.

Kan ik dit oplossen door een splitter in de satteliet ontvanger te steken en beide coaxen te laten zitten??

gr. markedes.

Geplaatst:

Beste markedes

Een splitter is een apparaatje waar je de signalen van één lnb kunt verdelen naar twee satelliettuners, zie de bijlage.

Echter jij wilt wat anders. Jij wilt het signaal wat mogelijk van twee verschillende lnb’s komt naar één satelliettuner brengen. Dat is dus precies andersom.

Er bestaan wel coaxschakelaars maar die zijn geen 75 ohm maar 50 ohm maar hebben bovendien ook geen F-connectors maar N-connectors, dus niet echt wat je zoekt.

Tja, er bestaan zelfzoekende schotels voor de camper die niet vast op de camper gemonteerd worden maar los geplaatst worden op de grond. Dan kun je hem wegzetten op de meest geschikte plek.

post-60869-0-44659800-1340131697_thumb.jpg

post-60869-0-39010900-1340131721_thumb.jpg

Geplaatst:

@markedes,

Ivm het regelmatig wisselen van coax'en met F-connectors gebruik ik het volgende:

1x coax plug/Female adaptor >>> contra F-socket + 1x coax plug/Male adaptor >>> contra F-socket.

Beide eenmalig stevig vastschroeven en gewoon in mekaar pluggen. Kost max. € 1/pc.

Google eventjes naar FC-025 + FC-028...

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

@markedes:

De oplossing van Marc-Sim lijkt mij uitstekend.

Ik gebruik zelf een soort snel-Fstekker, in het duits heet die F-quick-adapter / Prüfstecker; dat kan ook.

Die schroef je vast op je F-stekker, en werkt dan bijna net zo als een gewoon antenneplugje...

a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Een uncommitted switch er tussen zetten en je hoeft nooit meer kabels te wisselen.

Op ene ingang de ene schotel en op de andere ingang de ander.

De uitgang naar de ontvanger en bij commando volgorde invullen dat je uncommitted gebruikt en klaar ben je

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen