Ga naar inhoud


Problemen Rebox RE 8500 PVR en ondersteuning.


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Een ieder die op dit forum post wordt geacht zich aan de huisregels te houden.

 

 

3. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken

Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link of verwijzing in je profiel is niet toegestaan! Eveneens verboden is het via PM "spammen" van leden en in het bijzonder het versturen van PM's om mee te handelen! Wil je iets verkopen, ga je naar Marktplaats of plaats je een advertentie op onze 2ehands pagina, maar dan wel met inachtneming van de regels! Lees dus de regels voor het plaatsen van een particuliere advertentie eerst goed door. Sat4all wordt niet misbruikt voor welke commerciële activiteit dan ook! Ook niet via privéberichten!

 

 

Naam leverancier verwijderd.

 

 

Op 11.01.2012 bestelde ik bij ********************* een PVR Satelliet ontvanger Rebox RE 8500 PVR.

Enige dagen daarna werd de ontvanger afgeleverd en aangesloten.

 

Direct deden zich meerdere problemen voor met deze ontvanger.

 

Deze problemen zijn:

Deep sleep functie niet mogelijk door hangen software (reset noodzakelijk)

Extern aangesloten harddisk blijft doorlopen na uitschakelen ontvanger in standby mode.

Via EPG geprogrammeerde opnames verdwijnen spontaan

Geprogrammeerde opnames mislukken omdat ontvanger hangt (staat in beeld “opname voorbereiden” verder gebeurt er niets meer)

Tijdens kijken naar TV programma beeld en geluidstoring.

Bij overschakelen naar andere zender hangt ontvanger.

Herhaaldelijk na aanzetten zwart beeld met in rood gecodeerde zender

 

Omdat ik vanuit het buitenland ************** niet kan bellen neem ik rechtstreeks contact op met Rebox Nederland en wordt dan bijna 5 maanden “aan het lijntje gehouden”

 

Tijdens de vele (dure) telefoongesprekken komen o.a. de volgende zaken aan de orde zonder een duidelijke oplossing voor de storingen.

 

Zo wordt geadviseerd niet meer op een externe harddisk op te nemen (ontvanger is specifiek om deze mogelijkheid aangeschaft) maar een interne harddisk te monteren. De firmware te vervangen door een nieuwe versie. Verder beloofd Rebox Nederland het probleem van de deepsleep en doorlopende externe harddisk met de software ontwikkelaars te bespreken.

 

Na aanschaf en installatie van de (door Rebox geadviseerde Western Digital) interne harddisk blijven de problemen en weer neem ik contact op met Rebox Nederland.

 

Samen met Rebox doorlopen we de hele configuratie en worden geen fouten in de instellingen geconstateerd, wel zegt Rebox dat de performance van de interne harddisk aan de lage kant is en adviseert een ander type van Western Digital. Ook zegt Rebox Nederland dat misschien het signaal niet goed is (signaal en kwaliteit meer dan goed) door defecte LNB.

 

Om alles uit te sluiten wordt een nieuwe Western Digital besteld en gemonteerd, de Visiosat Schotel vervangen door een 1 meter Hirschman schotel met nieuwe ALPS twin LNB. De beide andere LNB’s Astra 2 en Hotbird liet ik vervallen en vernieuwde ook voor de zekerheid de beide kabels.

 

De problemen bleven echter en omdat ik mijn geduld begin te verliezen en moe wordt om met allerlei nietszeggende oplossingen aan het lijntje wordt gehouden vraag ik om een “echte” oplossing.

 

Rebox Nederland adviseert de ontvanger voor onderzoek op te sturen en op mijn vraag hoe dat dan moet omdat ik dan zonder TV zit krijg ik het volgende advies (citaat uit email van Rebox Nederland)

 

Zou het volgende optioneel met ze af te spreken zijn anders.

Bestel via hun webshop een nieuwe 8500 (verzoek deze te voorzien van nieuwste software + testen etc).

Na/tijdens ontvangst, stuur je de huidige ontvanger retour om na te laten zien.

Vanuit de wet kopen op afstand heb je het recht jouw webshop aankoop binnen de daarvoor staande termijn te retourneren.

Controleer hiervoor, of vraag na, welke termijn dit is.

Aangenomen dat dit 2 weken is (Thuiswinkel.org termijn), stel ik mij zo voor dat dat voldoende zou kunnen zijn om jouw nageziene ontvanger weer retour te hebben gekregen, en jouw nieuw aangeschafte ontvanger te retourneren, waarna zij de aankoopsom aan je zullen retourneren.

 

Uiteraard overleg ik dit met **************** en deze zijn verbaasd dat e.e.a. zo lang voortsleept en bied aan de ontvanger na terugzending te onderzoeken.

Op 01.06.2011 lever ik de ontvanger in ************* af omdat door de dagelijkse storingen goed TV kijken onmogelijk is.

******** heeft de ontvanger kennelijk niet onderzocht maar doorgestuurd naar Rebox Nederland want op 13.06.2011 ontvang ik via ********** een mail van Rebox Nederland waar instaat dat na onderzoek er niets aan de Rebox RE 8500 PVR mankeert.

Een vreemd verhaal natuurlijk vooral ook omdat ik inmiddels via een PVR ontvanger Rebox 9000 en een Philips DSR 7005 probleemloos TV kijk.

Gezien de vele gelijke klachten welke ik lees op Internet over de Rebox 8500 ontvanger is het een slechte zaak dat Rebox het probleem niet wil oplossen.

Als consument ben je dan machteloos, het enige wat dan overblijft is waarschuwen voor dit wanproduct wat hier inmiddels RAMPBOX 8500 is gaan heten en de slechte service van Rebox Nederland, al is over het laatste al genoeg geschreven op internet.

 

 

Klachten beschrijven om naar (technische) oplossingen voor deze problemen te zoeken is wel toegestaan.

aangepast door ceesv
Firmanaam verwijderd.

Geplaatst:

Helaas, het al een tijd bekend dat de support van het Haarlemse bedrijfje dik onder de maat is.

Sinds er een IT specialist mensen advies moet geven maar totaal niets van deze materie weet.

Het probleem daar is gewoon geen kennis genoeg van de producten die worden verkocht, dat zegt dus genoeg.........

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...