Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb 2 dreamboxen bemachtigd. een DM600 en een 7020.

in de dm7020 heb ik mijn canaldigitaal kaartje zitten.

Deze heb ik nu net aan mijn lan gehangen. En ik kan nu via mijn pc inloggen op de dm7020.

Nu dacht ik, waarom zet ik die dm600 niet in de slaapkamer. mss kan ik de hele zaak wel koppelen via het netwerk.

Ik zit te zoeken op het internet naar "cardsharing". Maar ik kom geen stap verder.

Kan iemand mij ff een stukie opweg helpen?

Graag advies,

Vr gr.

Michael.

Model DM7020 Manufacturer Dream-Multimedia-TV Processor STB04500, 252MHz Harddisk none USB Stick none Linux Kernel Linux version 2.6.9 (build@buildserver) (gcc version 3.4.4) #1 Fri Feb 5 19:35:05 CET 2010 Firmware beta o.p.e, 10.20.npli FP Firmware 1.01 Web Interface 6.0.4-Expert - PLi edition by [lite]

• Beheerder
Geplaatst:

Begin even met de zoekfunctie of blader even door de laatste 10 pagina's van dit Dreambox forum heen.

Dit is al talloze keren uitgelegd en als je even zoekt vind je het.

Heb je daarna nog vragen, staan wij allemaal voor je klaar :)

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik zit hier nu ff een uurtje te zoeken, maar vind to nu toe niets.

iemand een linkje naar een onderwerp dat mij opweg helpt ?

Geplaatst: (aangepast)

Als je "sharing" in het zoekvenster van dit forum klopt, rollen er al heel wat tips uit.

En dan zul je op de eerste pagina al resultaat zien ;)

Waaronder deze: http://www.sat4all.com/forums/topic/311294-dm7000-hulp-interne-share/?do=findComment&comment=1994630

Dus om je er wat in te verdiepen heb je wat leesvoer.

Suc6,

HCO.

aangepast door waterstofcyanide

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

zo... ik ben een stuk verder. Ik heb op de 7020 een regel gemaakt in CCcam.cfg.. F: micas micas

In de andere heb ik een regel de volgende regele gezet. C: 10.0.0.103 12000 micas micas

Op de 7020 heb ik nu toegang met ssh.

op de andere dm lijkt een admin wachtwoord te staan. ook als ik deze met telnet benader.

Iemand hier een oplossing voor ?

Hoe kan ik zien dat de connectie tussen beide dm's werkt?

Ik moet dus ook een LNB halen met 2 uitgangen begrijp ik.

• Beheerder
Geplaatst:

Ja, beide boxen moeten signaal hebben (ofwel een LNB met 2 uitgangen).

Die box waar je niet op kunt inloggen een nieuwe image op zetten en opnieuw beginnen.

De status van CCcam bekijk je het eenvoudigst met de plugin 'CCcam info' (staat in de OpenPli download, zie 'applicaties')

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...