Ga naar inhoud


wie sluit zijn ontvangers,tv af bij onweer?nut?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij een zware inslag dichtbij hoeft niet alles wat aangesloten en onbeveiligd is (meteen) kapot te gaan. Bij een zeer zware inslag hier (en dit kan wel eens zo eentje van 100.000.000 volt en 200.000 ampère zijn geweest, de mensen 2km verderop zaten net als wij steil overeind in bed) zat de steker/stekker van een schakelkast op 4 meter van de inslag via de aarde vastgesmolten aan de contactdoos. Nadat ik de contactdoos volledig gesloopt had en de steker los had weten te krijgen, bleken de schakelkast en de electromotor erachter het nog prima te doen. Nog steeds trouwens.

Maar via de stroomkabel of de telefoonkabel op 20 meter zijn PC's tot op 1 a 2 kilometer kapot gegaan.

Dus ik haal alle apparatuur waar ik zuinig op ben los bij naderend iets steviger onweer.

Leuke site voor wat info over bliksem: http://www.stormjagers.nl/onweer/Onweer.htm

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja met de bliksem kan het alle kanten op, het is altijd verstandig kabels los te halen maar zelfs dan is het geen garantie. En die overspanningsbeveiligingen, leuk maar dat gaat echt niet helpen ongeacht wat verzekeringen of fabrikanten beweren.

 

1x inslag gehad op een ijzeren schutting (scheiding buren) vrijwel direct naast de woning. Plek van inslag was goed te zien. Maar apparatuur is allemaal heel gebleven. Verder vorig jaar een bol bliksem gezien op zo'n 50-100 mtr afstand. Felle groene bol in een achtertuin die na een 6-8 sec uit elkaar spat. Wat ik gehoord heb was daar wel apparatuur gesneuveld.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...