Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben gisteren in België geweest ( wonen vlakbij grens ) en toen ik terug kwam bleef telefoon netwerk van BASE aangeven. Zelfs in ons dorp waar geen ontvangst is van BASE. ( gecontroleerd met andere telefoon ). Ik blij drie netwerken vinden waarvan 2 Nederlandse en dus die BASE. In werkelijkheid bestaan er maar 3 netwerken in ons dorp waarbij BASE niet thuishort maar dat behoort dus KPN te zijn...

Ik heb volle ontvangst dus ik gebruik het juiste netwerk maar wordt verkeerd weergegeven....

Op zich niet zo een groot probleem maar omdat we vlakbij grens zitten heb ik dus niet altijd zekerheid welk netwerk ik nu gebruik......

Aangezien ik meer vertrouwen heb in de techneuten van dit board dan meestal A - techneuten van een helpdesk waag ik het eerst bij jullie te vragen of dit iemand bekend voorkomt....

O ja

ik gebruik een Samsung Galaxy S ( I9000) en netwerk dus van KPN

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Geplaatst:

De foon al eens opnieuw opgestart?

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

... bedoel je batterij eruit en opnieuw aan ?..

Ja

Terug naar fabrieksinstellingen, nee... want dan ben ik ook de rest alles kwijt geloof ik

Geplaatst:

O ja, ook ondertussen in Duitsland geweest en dus ander netwerk gebruikt. Bij terugkomst in NL vond hij wederom BASE en Geen enkele KPN ...... En hij verbind dan met BASE.... ( KPN dus )

Geplaatst:

Het lijkt erop dat er een verkeerde 'Naam' gekoppeld is aan het netwerknummer van KPN. Hoe je dat er weer af krijgt weet ik niet... eventueel een nieuwe software versie voor je telefoon zien te vinden en de boel overschrijven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Tja, het GSM netwerk houdt niet op bij een dorp. Als ik vanuit Belgie naar Zeeland rij. Dan hou ik nog lange tijd verbinding met de Belgische provider waar ik in Belgie aan ben gekoppeld.

Zou ik dan vervolgens bellen. Dan bel ik in feite vanuit het buitenland. Terwijl ik in Nederland ben.

De telefoon uit- en aanzetten helpt dan meestal wel. Dan pikt de telefoon een nederlandse paal op met een beter signaal.

Het kan ook zijn dat bij betreffende aanlog optie een verkeerde naam wordt aangegeven. Ik heb dit ook met een vast oud GSM toestel. De verbinding is Vodafone, maar de aanduiding staat op naam van een andere (oude) provider. (Ik meen Versatel).

Geplaatst:

Het lijkt erop dat er een verkeerde 'Naam' gekoppeld is aan het netwerknummer van KPN. Hoe je dat er weer af krijgt weet ik niet... eventueel een nieuwe software versie voor je telefoon zien te vinden en de boel overschrijven.

Denk uiteindelijk een fabrieksinstellingen verhaal, maar ben dan denk ik alles kwijt.... en daar ben ik minder blij mee

Geplaatst:

Het kan ook zijn dat bij betreffende aanlog optie een verkeerde naam wordt aangegeven. Ik heb dit ook met een vast oud GSM toestel. De verbinding is Vodafone, maar de aanduiding staat op naam van een andere (oude) provider. (Ik meen Versatel).

Dit is inderdaad aan de hand

Geplaatst:

Het zou kunnen dat je provider er mee kan helpen.

vroeger had ik een abo van Dutchtone... die werden later Orange. Na een poos kreeg ik een sms van (toen al) Orange, dat ik een update zou ontvangen, dat de nerwerknaam van Dutchtone in Orange zou wijzigen... en inderdaad, ik moest alleen de telefoon uit en weer aanzetten... Als ik netwerken zocht, stond er nog steeds Dutchtone, maar als ik ingelogd was op 'mijn' homenetwork, stond er eerst even Dutchtone, maar een seconde later Orange. Ik was geen gegevens kwijt, omdat het geen algemene reset naar fabrieksinstellingen was.

Je zou eens kunnen informeren bij je provider wat er mogelijk is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...