Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg sinds drie dagen geen updates meer binnen via software update van Openpli 2.1, terwijl er wel nieuwe updates op hun site verschijnt. Kan iemand mij dit uitleggen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Er zijn gewoon geen wijzigingen geweest. Ieder nacht wordt er een nieuwe image gebouwd of er nu iets verandert is of niet een image wordt altijd gemaakt.

Geplaatst:

Ik heb dit ook geconstateerd en de conclusie getrokken dat Pli 2.1 eigenlijk een stadium heeft bereikt waar menige ontvanger met eigen software jaloers op zou moeten zijn:

een software nagenoeg zonder bugs, dat nagenoeg perfect werkt, en alleen nog nu en dan een beetje uptodate gehouden hoeft te worden.

Zo gezien is het eigenlijk jammer, dat hij binnenkort de prullenbak in kan, omdat we alweer verder zijn met 3.0.... :cry:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

@Eduard07 niet te hard juichen ;-)

versie 3 zal hetzelfde zijn als 2.1.

Tuurtje

What are the benefits of OpenPLi 3.0:

There will be no new user features or real user changes, we just updated the build environment (update to openembedded-core).

Greetings,

The OpenPLi team.

Geplaatst:

@Eduard07 niet te hard juichen ;-)

versie 3 zal hetzelfde zijn als 2.1.

Tuurtje

What are the benefits of OpenPLi 3.0:

There will be no new user features or real user changes, we just updated the build environment (update to openembedded-core).

Greetings,

The OpenPLi team.

Oke maar wat zijn nu de wezelijke verschillen tussen 2.1 en 3.0 ik heb ze nog niet echt kunnen ontdekken.

Geplaatst: (aangepast)

Kernel versie wellicht? Vele linux distro's zijn al over naar de kernel v3. Nu ook dmm, en dus ook anderen, nieuwe kernel, nieuwe features nu en in de toekomst.

aangepast door Catastrofus

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Kernel versie wellicht? Vele linux distro's zijn al over naar de kernel v3. Nu ook dmm, en dus ook anderen, nieuwe kernel, nieuwe features nu en in de toekomst.

Hoekomt het eigenlijk dat hier geen duidelijkheid over is?

Ik zou graag Hbbtv erbij willen hebben, maar krijg de indruk dat 3.0 tot nu toe niks toevoegt, en zeker geen Hbbtv. :cry:

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

HBB heeft toch niets te maken met een kernel die naar v3 gaat? Die werkt, op die boxen die het ondersteunen. aka Xtrend, ook op PLi 2.1.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Hoekomt het eigenlijk dat hier geen duidelijkheid over is?

Ik zou graag Hbbtv erbij willen hebben, maar krijg de indruk dat 3.0 tot nu toe niks toevoegt, en zeker geen Hbbtv. :cry:

Dan moet je de DMM image kiezen of Newnigma2 daar zit HbbTv in.Nog niet in OpenPli.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dit is de vorige week ook al een paar keer gebeurd.

Ik heb toen ergens gelezen dat er standaard elke nacht een build op de site komt, ongeacht of er updates in zitten op niet.

En dat de 2.1 (Daar heb je het nu over?) zo'n beetje gamma is, kan ik me voorstellen. Ik denk dat er weinig images zijn die zo geperfectioneerd zijn als Pli 2.1.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb toen ergens gelezen dat er standaard elke nacht een build op de site komt, ongeacht of er updates in zitten op niet.

Klopt helemaal.

En in plaats van je af te vragen waarom geen updates, kun je beter zelf de repos in de gaten houden: http://openpli.git.s...itweb-index.cgi

Klik je van daaruit op "openembedded" zie je eventuele wijzigingen aan de 2.1 branch

Klik je van daaruit op "openpli-oe-core" zie je eventuele wijzigingen aan de 3.0 branch

En klik je op enigma2 en je ziet daar wijzigingen, die zijn van toepassing op zowel 2.1 alsmede op 3.0.

aangepast door Henksat

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Dank je. Wist ik niet. Wil altijd best wel weten welke updates er voorbij komen. :)

Geplaatst:

Dank je. Wist ik niet. Wil altijd best wel weten welke updates er voorbij komen. :)

Dan kom je blijkbaar nooit op het PLi forum, daar is dit gesneden koek.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Jawel, maar ik ben pas sinds kort Pli gebruiker.

Alles op z'n tijd. ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...