Vriendje Stokvis Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Goedmorgen allemaal IK heb een situatie en dit is namelijke de volgende In mijn keuken kijk ik naar een Vu duo waar twee kabels aanzitten 1 voor de vaste schotel asta 1,2,3 en hotbird en 1 kabel die een draaibare schotel aanstuurt aangezien ik het leuk vind om over de hele wereld de free to air zenders te bekijken. Maar nu heb ik in mijn kamer ook een dreambox 800 HD staan die ik eigenlijk wil voorzien van het signaal van die draaibare schotel door middel van een splitter 1 in en 2 out. Is zoiets mogelijk ik weet dat je natuurlijk niet op allebe de ontvangersi zowel de VU als de dreambox tegelijkertijd kunt kijken. OOk zal ik natuurlijk de tunerconfiguratie aan moeten passen van de dreambox naar de draaibare schotel. Is dit uberhaupt mogelijk Vriendelijke groet Vriendje Stokvis
Sprietje Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Beste Stokvis Er bestaan inderdaad splitters om het signaal te splitsen van één schotel naar twee satelliettuners die ook de voedingsspanning voor de lnb doorlaten, zie bijlage. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je altijd maar één tuner gelijktijdig mag aanzetten. Dit heeft te maken met de schakeling van de lnb van hoge en lage band en horizontale en verticale polarisatie waarbij 13 of 18 volt wordt gebruikt en wel of geen 22KHz signaal. Dus de tweede tuner in je Vu Duo moet uit staan als je via de Dreambox wilt kijken.
Vriendje Stokvis Geplaatst: 22 juni 2012 Auteur Geplaatst: 22 juni 2012 Goedenmorgen Sprietje Bedankt voor je antwoord ik ben alweer wat wijzer geworden alleen heb ik nog een aantal vraagjes. Waarom moet tuner B in mijn geval uitgeschakelt staan als je je bedenkt dat die naar mijn vaste schotel loopt en tuner A die kabel gaat naar de draaibare schotel die twee zijn dan toch afzonderlijk van elkaar of heb ik dat verkeerd ? Ander iets wat ik jou of diegene die het weet even voor wil leggen. Kan het ook op de volgende wijze NU loopt er naar de draaibare schotel 1 kabel en er zit dan natuurlijk ook maar 1 lnb op. Is het voor de draaibare schotel niet mogelijk dat ik een duo lnb of quatro lnb aansluit die dan die dreambox i.c.m met draaibare schotel aan gaat sturen? Zodat ik de ene keer in de keuken gewoon naar de VU kan kijken in de keuken en de andere keer naar de dreambox in de kamer dit alles natuurlijk dan wel i.c.m de draaibare schotel Mischien denk ik helemaal verkeerd hoor maar zou het graag willen weten groeten Vriendje Stokvis
Sprietje Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Ik was in de veronderstelling dat tuner B voor de draaibare schotel was. Gebruik je tuner A voor de schotel, dan zou het in mijn verhaal natuurlijk tuner A moeten zijn. Natuurlijk kun je ook een Twin-lnb op je draaibare schotel zetten. Dan kun je in ieder geval een eigen kabel naar je twee satelliettuners aanleggen. En even ter opmerking: een duo-lnb is een lnb met een dubbele kop en een quattro-lnb kun je alleen in combinatie met een multiswitch gebruiken, beide dus niet van toepassing in jou situatie. Maar hoe het dan moet met de besturing van je schotel vanaf twee verschillende satelliettuners, daar kan ik geen antwoord op geven. Die situatie heb ik nog nooit aan de hand gehad. Misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen