Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

- Ja.

- Dat het een slim-line speler is.

- Dat je alle origineel bijgeleverde kabeltjes nog hebt.

Denk niet dat je zomaar Blu-Ray films op de DM8000 af kunt spelen.....

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Waarom zou ik de films niet zo maar kunnen afspelen ?

Omdat het afspelen nog niet ondersteund wordt. Of dat gaat komen is ook weer de vraag.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

mbt op " Dat je alle origineel bijgeleverde kabeltjes nog hebt. ". Ik meen uit deze posting op te maken dat je ook het s-ata aansluitpunt kan gebruiken met de nieuwe kernel, echter ik zelf kan dat niet bevestigen en zou zo'n bluray moeten plaatsen

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

Die kabeltjes zitten gewoon in de dreambox.

Die usb e???-sata kabel en de voeding zitten er al in.

Alleen dat blu-ray branden werkt nog niet goed.

Het is mij maar een paar minuten gelukt.

DVD en CD werkt wel

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Gast Jeroensky
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb hier een topic hoe aan te sluiten.(en natuurlijk: hoe behuizing openen manual, Hoe DVD danwel BD recordable slim in te bouwen manual -onderwerp 15.3 blz 78)

Verder raad ik je aan om OE2.0.0 (die closedsource beta van Dream Multimedia) te gebruiken.

Alle andere niet Deam Multimedia images mogen geen oe2.0 bases gebruiken/wijzigen(ivm closed source licentie sinds oe2.0). Vandaar dat al die images nog gebaseerd zijn op oe1.6. Ze hebben ondertussen wel kernel 3.2, maar ondersteunen geen nieuw features die onder d closed source oe2.0 licentie vallen, zoals bijvoorbeeld blindscan en Bluray player(en dvdburn met BDMV ondersteuning).

Nadeel van OE2.0 is wel dat epg nog geen xmltv import ondersteund.(maar dat kan je via computer programma doen en gegevens copy pasten naar webinterface dreambox, allemaal via xmltv programma op computer en computer browser). Verder is OE2.0.0 nog een dikke beta, dus BD branden is nog wat buggy. Afspelen gaat wel, maar het betreft natuurlijk alleen onbeveiligde blurays.

Vandaar dat ik van openpli naar OE2.0 + Gemini3.2 plugin + OScam geswitcht ben. :D

Ik gebruik OE2.0.0 beta als basis(die flash je eerst op jedreambox), als die geinstalleerd en ingesteld is(tuner config en netwerk, maar nog geen extra plugins installeren), daarna installeer je de Gemini plugin wizard.

Deze wizard plugin voer je uit via plugin menu(het download gp3.2 voor oe2.0 en herstart daarna), en de correcte versie van gemini wordt toegevoegd aan oe2.0. Je kan ook als extra nog een gemini feed plugin installeren om keuze te hebben uit verschillende softcams(of je voegt handmatig softcam toe).

OE2.00 (opendreambox-2.0.0) image vind je hier.

Dan even accountje aanmaken op IHAD forum.

GP3.2 bluepanel forum is hier.

GP3.2 wizard installatie plugin kan je hier direct downloaden.

OScam op oe2.0.0 topic is hier.

GP3.2 softcam plugin feed installatie uitleg en plugin kan je hier downloaden .(gebruik deze link voor uptodate oscam-svnXXXX-mips-tuxbox-oe2.0-webif-Distribution.tar.gz )

success.

Voor vragen, check de forums van deze geposte links, je vraag isdaar waarschijnlijk al beantwoord.

aangepast door Jeroensky
  • Like 1
Gast Jeroensky

indien je 2e sata aansluiting op moederbord gebruikt (tussen harddisk en optische drive) dan volstaat een standaard interne sata kabel(korte) zonder haakse connectors. (ik gebruik die aansluiting, en heb interne usb adapter vrij als 3e sata aansluiting)

Printje en schroefjes + voeding voor inbouwen optical slim drive zijn meegeleverd, instructies staan in manual(zie link bovenaan vorige posting).

Gebruik je de usb-sata2 adapter intern, dan ook meegeleverde sata kabel gebruiken (die heeft speciale connector aan een kant, waarvan ik vermoed dat het sata2 is)

aangepast door Jeroensky
  • Like 1
Geplaatst:

@Jeroensky- bedankt voor jouw bijdrage, zeer gewaardeerd. Vraag die mij even bekruipt is waarom GP dan wel een soort plugin kan bouwen boven op de closed source image van en een openpli dat niet kan. Ik vermoed dat het antwoord meer zit in niet wil, omdat het "open" karakter van pli dan enigszins verdwijnt. Een andere vraag is, zodra een nieuwe versie op dreamboxupdate verschijnt is dat dan eenvoudigweg te upgraden of is het backuppen, flashen en daarna restoren van settings?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Ik vind het ook zeer jammer dat Dream Multimedia closed source licentie heeft. mijn voorkeur gaat ook uit naar OpenPli.

Ok ik ga proberen het begrijpelijk neer te zetten.

Dream Multimedia is het bedrijfdat begon met Enigma2. hetwas opensource, en het mooie was dat iedereen er aan mee kon werken. (Enigma(2) is een Linux applicatie, deze was altijd opensource). Een tijd geleden zijn er hardwarefabrikanten gekomen, die ook settopboxes/pvr's/tuners zijn gaan bouwen voor Enigma2. Denk aan VU+, Clarketech, Xtrend, en de vele cloneboxen van eerder genoemde fabrikanten. deze fabrikanten zijn onder de prijs van Dream Multimedia gaan zitten, omdat ze geen ontwikkelingskosten hebben gemaakt(niet zoveel als DMM die alles opgezet heeft). Hierdoor vermoed ik dat DMM de verkoopcijfers ietwat gedaald zijn.

Dream multimedia heeft since OpenDreambox 2.0.0 besloten om hun licentie te veranderen. deze is nu closed source.

Hierdoor is alleen Dream Multimedia bevoegd om aan hun OpenDreambox (OE)2.0.0 image veranderingen door te voeren. Andere niet Dream multimedia imagebouwers mogen niet aan OE2.0.0 wijzigen. Vandaar dat andere image bouwers bij OE1.6 blijven, en deze zoveel mogelijk uptodate houden.(bv wel kernel 3.2).

Maar nieuwe functies als BDMV in DVDburn plugin, blindscan dat is ingevoerd in OE2.0.0 en zit dus niet in andere images.

Wat gemini doet met Gemini-Plugin 3.2 is: Extra toevoegen bovenop de originele OpenDreambox 2.0.0.

Ze wijzigen dus niks aan OE2.0.0, maar bieden toevoegingen voor OE2.0.0. En dat mag dus wel. Nadeel is dus, dat imagewijzigingen alleen door Dream Multimedia doorgevoerd mogen worden. Vandaar dat je bij OE2.0.0 geen xmltv import plugin hebt(lees: nog niet), omdat alleen DMM in het image mag wijzigen, en niet een derde imagebouwer.(wat wel kan bij OE1.6).

Dit alles is begonnen toen andere fabrikanten gingen meeliften op Engma2 succes van Dream Multimedia, en vervolgens de eigen ontwikkelde apps alleen voor hun boxen toepaste (denk aan bijvoorbeeld browser en HBBtv). Toen heeft DMM besloten om hun nieuwere image maar dicht te gooien, om jat/meelift werk te voorkomen, en hun alleen voor ontwikkelkosten opdraaien...

Zoiets is het dacht ik, maar corrigeer me als ik iets mis heb.

Dat ik nu dus voor OE2.0 + GP3.2 + OScam kies, heft puur te maken met maximaal benutbare mogelijkheden.

Eerst zei men, dat Dreamboxen te duur zijn en zich de markt uit prijzen. Maar nu we wat jaartjes verder zijn, zie je de hardwarematige klachten verschijnen van de niet Dreamboxen, en geeft mij toch wel een teken van, dus daar zit de kostenbesparing). Ik vind m'n DM8000 z'n geld wel waard.(en made in Holland)

Je zet het wel een beetje gekleurd neer

Browser/hbbtv werkte hoofdzakelijk niet op DMM omdat die een stokoude kernel hebben/hadden 2.6.18 tegen 3.1.1 en 3.2 kernels van ET VU.

werking van HDMI CEC, OSD display en OSD 3D plugins, WMV en WMA etc heeft ondersteuning in de drivers nodig, DMM had die ondersteuning (nog) niet, kun je de anderen niet verwijten dat dit soort plugins niet werkt op een DMM

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Gast Jeroensky

Sorry. Ik weet de details ook niet precies. Vandaar dat het fijn is dat men mij corrigeert. (ik werdt op gegeven moment beetje moe van licentie geneuzel, en dacht van ik ben ook maar een eindgebruiker).

Oh ja, betreft OE2.0.0 + GP3.2

Als je gewoon

init 4

opkg update

opkg upgrade

init3 (of reboot)

Doet in telnet, dan wordt OE2.0 + Geminiplugin3.2 geupdate, beide dus (het kan natuurlijk ook via menu gui)

aangepast door Jeroensky

een plugin als ET-Open-Uitzending-Gemist werkte met OpenPli 2.1 ook gewoon op de DMM boxen, met uitzondering van de kanalen waar de DMM geen codecs/license voor had, en ook dat is iets wat je de plugin maker(s) niet kunt verwijten, maar waar DMM gewoon mee achter liep.

De andere teams hebben volgens mij nauwelijks aan imagebouw gedaan, altijd standaard DMM image aangevuld met eigen feeds/plugins en grafische blingbling, met het nieuwe closed source DMM image blijft dat dus min of meer hetzelfde voor hen.

OpenPli bouwt een eigen image, met eigen ontwikkelingen, o.a de XMLTV epg, verbeterde ondertitels, autolanguage settings, alle multimedia afspeelbaar onder de videoknop, etc etc, dat is hun hobby, en als ze dat niet willen opgeven voor het closed source DMM image is dat hun goed recht vind ik

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Gast Jeroensky
Geplaatst:

OpenPli bouwt een eigen image, met eigen ontwikkelingen, o.a de XMLTV epg, verbeterde ondertitels, autolanguage settings, alle multimedia afspeelbaar onder de videoknop, etc etc, dat is hun hobby, en als ze dat niet willen opgeven voor het closed source DMM image is dat hun goed recht vind ik

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik was altijd openpli beta gebruiker.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...