Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik sinds kort de USB 300 Mbps stick van VU+ om een Ultimo met een DM800 te verbinden over Wifi. De Partnerbox functie werkt goed, op alle HD kanalen. Ook het afspelen van SD en HD opnames via een wederzijdse 'mount' gaat prima, behalve bij HD opnames van hoge kwaliteit (bijvoorbeeld van BBC HD). Dan hapert/stottert de weergave.

Ik heb de router op 40Mh (bovenkanalen) gezet en gezocht naar het beste Wifi kanaal, maar weet verder niets meer om de verbinding te optimaliseren... Iemand een suggestie hoe dit op te lossen? De Wifi stick zou toch voldoende snel moeten zijn om de HD bestanden af te spelen? Kun je de echte Wifi snelheden binnen een LAN ergens bekijken of meten?

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Geplaatst:

Kan je zien of de verbinding optimaal is? Wellicht helpt het verplaatsen van het AccessPoint?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

Kan je zien of de verbinding optimaal is? Wellicht helpt het verplaatsen van het AccessPoint?

Ik heb de ontvanger met de Wifi stick vlak naast de router gezet, zonder noemenswaardig verschil. De verbinding wordt ook op de ontvanger als 90/100 weergegeven...

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Geplaatst:

Kijk ook eens naar meerdere wifi aansluitingen. Je hebt een bepaalde aanvoer en als je drie laptops er op aangesloten hebt en dan nog je box, dan denk ik dat ons doehetzelf goedje het niet allemaal kan bolwerken. Maar misschien heb ik het ook wel mis hoor.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

• Moderator
Geplaatst:

Daar heb je natuurlijk wel een punt Klavervier. Alle wireless bandbreedte zal worden gedeeld met al je wifi apparatuur die aangesloten zit. Wat je even zou kunnen checken op je access point of router is dat hij b/g protectie heeft en of dat aan staat. Door deze functie zullen b/g apparaten je n apparaten niet nadelig beinvloeden. Heeft je router deze functie niet, en je hebt een g device geconnect, dan zal ook je vuultimo hoewel geconnect met n niet sneller gaan dan 54 mbit, en dat is dan nog eens recieve en transmit speed samen,

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

kijk ( met dank aan wiz) een zeer juiste weergave van de feiten.

aan je VU ligt het niet.

ik test al drie maanden enkel wlan met ultimo en duo en heb volle performance... ook met de extreemste HD zenders streamen en opnames afspelen.

zorg dat je netwerk in orde is.

ciao

o ja...

ik dien dat aan te passen mijn duo is in andere handen (maar hij werd positief getest met wlan)

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst: (aangepast)

Wat je even zou kunnen checken op je access point of router is dat hij b/g protectie heeft en of dat aan staat. Door deze functie zullen b/g apparaten je n apparaten niet nadelig beinvloeden. Heeft je router deze functie niet, en je hebt een g device geconnect, dan zal ook je vuultimo hoewel geconnect met n niet sneller gaan dan 54 mbit, en dat is dan nog eens recieve en transmit speed samen,

Bedankt voor de tip. Ik kan op mijn access point geen b/g protectie aan- of uitzetten (althans geen instelling daarvoor gevonden), maar ik heb een oude wifi card (g) uit het netwerk gehaald en daardoor weer een hogere snelheid gekregen op de VU+ wifi stick. Het access point past zich kennelijk aan aan de lage snelheid van de g-stick, en laat de n-stick op 54 Mbps draaien. Vreemd genoeg toch nog haperingen bij het afspelen van HD opnames met hoge bitrate, terwijl het live-streamen vandiezelfde uitzendingen via de partnerbox funktie zonder haperen verloopt.

aangepast door el canario

• Moderator
Geplaatst:

kan je in jouw access point de channelbandwidth kiezen? Zo ja, zet die eens op 20/40 in plaats van de standaard 20 Mhz?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

kan je in jouw access point de channelbandwidth kiezen? Zo ja, zet die eens op 20/40 in plaats van de standaard 20 Mhz?

Ja dat heb ik al ingesteld. Dit geeft het beste resultaat in mijn netwerk: kanaal 6, 40Mhz bovenkanalen, WPA2-PSK/AES.

Nu ook nog een CPL verbinding geprobeerd (100Mbps), Die laat wel een snellere transfersnelheid zien, maar het afspelen van HD opnames met hoge bitrate hapert nog heel af en toe. Ik zoek verder - tot er een kabel getrokken wordt :)

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Ja dat heb ik al ingesteld. Dit geeft het beste resultaat in mijn netwerk: kanaal 6, 40Mhz bovenkanalen, WPA2-PSK/AES.

Nu ook nog een CPL verbinding geprobeerd (100Mbps), Die laat wel een snellere transfersnelheid zien, maar het afspelen van HD opnames met hoge bitrate hapert nog heel af en toe. Ik zoek verder - tot er een kabel getrokken wordt :)

Uiteindelijk toch maar een kabel getrokken, probleem opgelost...

Geplaatst:

dat was een hele actie :D

vanaf 28 juni 2012 tot 30 oktober 2013

dat het zo lang duurde... poe wat een werk :P

alle gekheid op een stokje,

danke je voor je terugmelding el canario ;)

als je goed zoekt inzake wifi TCP/QoS zie je dat je bandbreedte in mekaar zakt indien je twee wifi apparaten aansluit die gelijktijdig aan de wifi router zuigen via radio golven***.

-ik had maar een apparaat en die stond 1 meter verwijderd van de wifi router (geen probleem)

-ik heb ook getest met de router verder weg, een usb verlengkabeltje waardoor de wifi usb dongle niet door het metalen kastje afgeschermd werd hielp (geen probleem)

-ik heb ook nu met een wifi tv getest > dus 2 wifi verbindingen aan de router ( PROBLEEM )

- ik test wifi enkel om het te repliceren, want ik heb met LAN cat5 kabel per definitie ( NOOIT PROBLEMEN )

merk je dat in je thuisnetwerk met HD-streams, dan zorg dat je LAN cat5 (of alles cat6) gaat gebruiken.

( en nog het liefst met een 10/100/1000 autosensing ethernet switch achter de router )

ciao

• Like 1

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...