Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik sinds kort de USB 300 Mbps stick van VU+ om een Ultimo met een DM800 te verbinden over Wifi. De Partnerbox functie werkt goed, op alle HD kanalen. Ook het afspelen van SD en HD opnames via een wederzijdse 'mount' gaat prima, behalve bij HD opnames van hoge kwaliteit (bijvoorbeeld van BBC HD). Dan hapert/stottert de weergave.

Ik heb de router op 40Mh (bovenkanalen) gezet en gezocht naar het beste Wifi kanaal, maar weet verder niets meer om de verbinding te optimaliseren... Iemand een suggestie hoe dit op te lossen? De Wifi stick zou toch voldoende snel moeten zijn om de HD bestanden af te spelen? Kun je de echte Wifi snelheden binnen een LAN ergens bekijken of meten?

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Geplaatst:

Mijn ervaring met streamen van HD is dat als het werkt heb je geluk, zo niet gewoon pech, een draadloze verbinding kan door zoveel factoren beinvloedt worden (telefoon, magnetron, draadloze netwerken in omgeving etc.), dat het in sommige gevallen gewoon niet werkt, de reden voor mij om gewoon door heel het huis netwerk kabels te leggen, sindsdien nul problemen.

Een programma om signaalsterktes ed te bekijken is "inSSIDer", een progje om de throughput te meten weet ik niet zo direct....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...