Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben een beginner op dit forum en gebruik de schotel alleen bij het kamperen.

Deze week heb ik thuis weer even de schotel opgesteld, gericht op de Astra1 satelliet en mijn smart card geactiveerd. Dit ging allemaal prima. Signaalsterkte was 65%.

Op de camping aangekomen, weer gericht op Astra1 (19.2E). De ontvanger gaf een signaalsterkte aan van 68%. Echter kreeg ik de melding: geen signaal.

Zonder iets aan de opstelling te wijzigen (ik heb 1 LNB) kreeg ik ook ontvangst op:

59% signaalsterkte op Astra 3A,

60% op Astra 2A (18,2E) en

50% op Eurobird (28,5E)

Ik kon op deze 3 satellieten de zendernamen inladen en ze ook ontvangen! Het viel me op dat dit alleen Engelse zenders waren. Terug naar de Astra1 waar wel alle kanaalnamen waren ingeladen. Hier bleek dat ik op de Engelse zenders wel beeld had, maar op de Duitse en Nederlandse zender krijg ik nog steeds de melding: geen signaal.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Ik wil graag op de camping m.n. de sportprogramma's op de Nederlandse zenders kunnen zien.

Al vast bedankt voor je hulp.

Geplaatst: (aangepast)

Beste Tsteer

Welkom op dit forum.

Je moet niet naar de signaalsterkte kijken maar naar de signaalkwaliteit.

Als de kop van je schotel ruis ontvangt omdat die niet goed staat uitgericht en dat wordt 1 miljoen maal versterkt door de ontvangstkop, dan geeft je tuner aan dat je signaal hebt maar aan ruissignaal heb je niets, daar kan je tuner geen beeld van maken.

Het lijkt er op dat je de schotel gericht had op de Astra 28,2 waar de Engelse zenders op zitten.

Begin er mee dat je driepoot op de camping rondom zuiver waterpas staat.

Stel dan de elevatie van je schotel voor Nederland in op 29 graden.

Stel nu de richting van de schotel af met een kompas op 18 graden oostelijk van het zuiden. Je ontvangt dan de Astra 1 op 19,2 graden oost.

In het buitenland zijn deze waardes anders.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...