tvview Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Ik heb een schotel met 3 koppen voor Astra 19.2; Astra 2 en Hotbird. De ontvangst van Hotbird geeft problemen. Ik ontvang geen zenders meer behalve de NHK World. Als er iets kapot is dan zou je toch niets ontvangen? De ontvangst van NHK World is prima. RAI1 geeft af en toe wat blokjes te zien. De rest van de zenders geeft een zwart beeld en soms na enige tijd de melding "Geen signaal". Als ik op de Topfield 5510 onder Installatie in het Hoofdmenu kijk zie ik onder LNB instellingen dat alles goed staat. Het valt op dat bij Hotbird het signaalniveau goed is, gelijk aan Astra 19.2 en Astra 2. Maar de kwaliteit van het signaal is bij alle zenders 0% behalve bij NHK Word waar het erg heen en weer zwiept van 50 tot 80%. Er staan wat bomen in de richting waar heen de stallietschotel kijkt. Zou het kunnen dat dat er iets mee te maken heeft? Maar dan blijft bij nog steeds de vraag waarom NHK World het wel doet. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat er aan de hand is. Alvast dank, Mario
Emekli Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Ik zou in ieder geval de schotel verplaatsen, of de boom weg. Er mag namelijk geen een obstakel zitten tussen satelliet en schotel. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Sprietje Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Beste tvview Ook ik denk dat de boom in de weg staat voor de Hotbird dus je schotel verplaatsen lijkt me de beste optie. Dat jij wel signaal krijgt van de NHK World op 11137H is heel goed mogelijk. Dit is in ieder geval een makkelijk te ontvangen transponder met DVB-S en FEC 3/4. Kijk niet naar de signaalsterkte maar naar de signaalkwaliteit.
tvview Geplaatst: 23 juni 2012 Auteur Geplaatst: 23 juni 2012 De ontvangst is altijd goed geweest en nu ineens van de een op de ander dag is de ontvangst verdwenen. Inmiddels heb ik nog een zender ontdekt ( Kurdistan TV) die wel goed te ontvangen is en enekel andere zenders die blokjes vertonen. Ik begin dus ook aan een boom te denken die wat te hard aan het groeien is. Alleen vind ik het dan gek dat de ontvangst zo van het een op het andere moment is verdwenen.
Sprietje Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Dat je ook Kurdistan TV kunt ontvangen is niet meer dan logisch. Die zit op dezelfde transponder als NHK World. Waarschijnlijk zul je ook TV 5 Monde Europe, TV 5 Monde France en Gem TV kunnen ontvangen die ook op die transponder zitten. En tja, bomen groeien elk jaar wat hoger, dus vreemd is het niet zeker niet als ze in het blad zitten en dit ook nog eens nat is van de regen.
tvview Geplaatst: 26 juni 2012 Auteur Geplaatst: 26 juni 2012 NHK World, TV 5 Monde Europe, TV 5 Monde France en Gem TV waren ook te ontvangen. Klopt dus . Ik schrijf waren want het probleem is opgelost : een defecte LNB die nu is vervangen en alles doet het weer. Dank allemaal voor de reakties.
Sprietje Geplaatst: 26 juni 2012 Geplaatst: 26 juni 2012 Mooi dat het probleem is opgelost. Beter een nieuwe lnb dan de kettingzaag in de boom.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen