Gast Geplaatst: 11 september 2002 Geplaatst: 11 september 2002 Ik heb hier een Kabeldecoder staan van het merk Philips, die gebruikt wordt in Frankrijk voor 'numéricable'. Die wil ik nu doen werken op de Vlaamse kabel. Maar... Bij het inlezen van de kanalen gaat alles prima totdat ik afstem op die kanalen. Vooreest moet ik zeggen dat de decoder een onderscheid maakt ts Digitale en analoge uitzendingen. Bij de Digitale kanalen heb ik een rood vierkantje in beeld. Bij de analoge uitzendingen is het beeld helemaal verstoort/desynchroon met nu en dan een vleugje geluid. Wat ik nu heb uitgetest : Ik heb ook nog een originele kabelontvanger en die werkt prima, dus aan het kabelsignaal kan het niet liggen. Daarvan heb ik dan eens de eeprom uitgelezen met declink en die in de franse bak gestoken. Kanalen opnieuw ingelezen en op afgestemd. Nu zijn de digitale uitzendingen nog steed zwart met een rood vierkantje maaaaaar die analoge heb ik mooi in beeld...welliswaar zonder geluid... Wat er nog meer opvalt is dat de kanalen in een hele andere volgorde staan dan opgegeven door de decoder. Dus bvb als ik afstem op VRT1 zoals aangegeven op de balk komt VTM op beeld. Nu denk ik dat een combinatie van de 2 eeproms; franse en vlaamse dus een goed resultaat zou moeten opleveren. Met name misschien het stuk waar de adressering voor de kanalen staat ingeseld. En dat is nu mijn vraag.... Wie wil/kan me helpen met het ontleden van de eeproms ? Reaties hier of op mijn hotmail adres fredje79@hotmail.com voor de eeproms te krijgen en eventueel te onderzoeken. Bij voorbaat dank, Frederic.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen