Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

vertel eens wat voor een image er in je box zit, en hoe je tuner configuratie is. En dan bedoel ik niet of hij simpel of niet is, zet even per tuner de diseqc config hier neer zodat we er iets zinnigs over kunnen zeggen

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Moderator
Geplaatst:

nee, dit laat zien dat je 2 tuners hebt. Dat wist ik natuurlijk al. Wat staat er verder bij de configuratie, welke satelliet zit op welke poort?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

wat is "4 duo lnbs"

naamgeving en definities hebben wel hun waarde in de probleem beschrijvingen en dus mogelijke oplossingen bij een geschetst probleem

we kennen een single universal LNB (voor een satelliet positie)

we kennen een twin universal LNB (voor een satelliet positie maar met twee onafhankelijke uitgangen voor 2 receivers of een twin tuner receiver)

we kennen een Quad universal LNB (voor een satelliet positie maar met vier onafhankelijke uitgangen voor 4 receivers of twee twin tuner receiver)

we kennen een DUO LNB (voor twee satelliet positie 19,2 Oost en 23,5 Oost voor een single tuner receiver)

we kennen een DUO twin LNB (voor twee satelliet positie 19,2 Oost en 23,5 Oost voor twee single tuner receivers of een twin tuner receiver)

DUO LNB is de vervanging van de bekende Monoblock 13 Oost / 19,2 Oost met 6 graden kijkhoek (jaren terug veel gebruikt) maar daar 23,5 belangrijker is voor NL en BE kijkers met 4 graden kijkhoek is er een nieuwe LNB {mono} block ontwikkeld

we kennen een DUO quad LNB (voor twee satelliet positie 19,2 Oost en 23,5 Oost voor vier single tuner receivers of twee twin tuner receiver)

1 2 4

elke tuner moet een eigen onafhankelijke LNB voeding hebben, via single twin quad mogelijk

(nieuw is de unicable een kabel oplossing die ook prima werkt voor minimaal 4 receivers / 2 twin tuners / etc)

desbetreffend zijn de receivers met een of met twee (of met nog meer) tuners uitgerust, die allemaal QUA tuner hun eigen aansluiting en tuner-konfiguratie nodig hebben...

wiz, vraagt hoe de configuratie in je menu eruit ziet! dus elke tuner per menu even aanklikken om de confguratie te kunnen weergeven.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

conferatiemodus:eenvoudig

modus DISEqC A/B/C/D

Poort A13.Outelsat HotBird 13A/13B/13C

Poort B 19.2EAstra 1H/1KR/1L/1M/2C

Poort C 23.5EAstra3B..Thor2

Poort D 28.2E Eutelsat28A..Astra 1N/2A/2B

Gebruik Voltage en 22KHZ Ja

Vestuur DISEqC enkel by sateliet wijziging nee

Tuner B is t zelfde en eenvoudig ingesteld

Mmm, zou goed moeten zijn, mijn Vu+Duo staat exact hetzelfde ingesteld.

Zou het met de instellingen te maken kunnen hebben bij 'opnames'. Er staat mij bij dat je daar dan instellen dat ie altijd dezelfde tuner moet gebruiken

voor opnames. Als dat zo is en die staat op Tuner A, dan kan je met B wel kijken. Bij een tweede opname kan het dan fout gaan.

Ik zie dat je OpenPli 3.0 gebruikt. Weet niet of bovenstaande daar in kan, gebruik zelf VTI

aangepast door Boudewijn
Geplaatst:

oke ik kan nu 2 opnames doen en ook kyken maar ik zou er teminste 4 moeten kunnen opnemen

maar ja dat kom nog wel t werkt in iedergeval weer zal wel n instelling zyn ja

ALS IEMAnd t nog weet bvd.dan :)

Wow, meer dan 2 opnemen gaat alleen lukken als die zenders op dezelfde transponder zitten.

Je hebt maar 2 tuners in je Vu+Duo, hij kan dus maar 2 transponders tegelijkertijd verwerken.

Van 4 verschillende sattelieten tegelijk opnemen gaat nooit lukken, tenzij je extra tuners gaat toevoegen.

aangepast door Boudewijn

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...