Ga naar inhoud


Midzomernacht: met ARTE door Finland, met de trein


Amager95

Aanbevolen berichten

Afgelopen nacht was er een live-uitzending uit Finland, vanuit een rijdende trein. Begin: Helsinki en zo naar het Noorden van Finland. De Finse namen zijn wat ingewikkeld. Maar petje af voor de gebeurtenis. Boeiende beelden en impressies over Finland. De geschiedenis en gebruiken van het land. Uiteraard de sauna-cultuur, maar ook de ruimte en schoonheid van de natuur. De vele meren en mooie weerspiegeling van de wolken in het water. De trein werd over de hele toch gevolg door een helicopter.

De trein werd opgewacht op de diverse perrons, en vele mensen waren al aanwezig. Dat deed mij denken aan 150-jaar Nederlandse Spoorwegen, toen er een Koploper door Nederland reed. Ik ben toen ook wezen kijken, eerst nog de video aangezet en toen naar het station. NOS-verslaggever Hugo van Rijn stond ik net naast.

 

Nee ik heb niet de hele nacht gekeken, dat duurde 13-uur. Maar wel gisteravond stukje en vanochtend vanaf ongeveer 5 uur.

 

Een bezoek aan Finland staat nu zeker hoog op mijn verlanglijstje.

 

http://www.arte.tv/de/Reise-durch-die-Mitsommernacht---Von-Helsinki-zum-Polarkreis/6619432.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


.

ik weet niet wat er misgegaan is, maar er zit een link onder mijn handtekening, en de echte link naar het programma loopt altijd verkeerd.

Vandaar dat ik alles maar weggehaald heb en een nieuwe posting geschreven heb. Een posting weghalen lukt me niet omdat ik geen verwijderen-knop kan vinden :confused:

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gezien, mooie en rustgevende uitzending én begrijpbaar door de uitstekende Franse (simultaan) tolken.

De techniek (Up/Downlink) was soms te zien op de laatste treinwagon....

'Arte' op zijn best !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...