Jenm Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Ok ik hoor je denken, daar gaan we weer weer eentje die zijn kaart registratie heeft laten verlopen. En dat klopt. Dus waarom belt ie dan niet met canaal digitaal? Omdat ik dat dus wel gedaan heb, maar er niks wijzer op wordt.... Sinds een paar dagen werkt de smartcard niet meer. Na wat geprobeerd te hebben uiteindelijk de veel gestelde vragen sectia van canaal digitaal doorgelopen en vast gesteld dat naar alle waarschijnlijkheid de activatie verlopen was. Dus maar een nieuwe aangevraagd via de telefoon... Altijd een apart grapje want we wonen in Bulgarije. Enfin met een speciaal telefoonnummer lukt dat dus, dat aanvragen dan, maar beeld blijft weg. Dus dat proberen we dan nog maar eens en nog eens. En nog maar eens bellen maar nu aangeven dat ik geen smartcard nr heb in de hoop een mens aan de lijn te krijgen. Deze verteld me dat het aan mijn schotel ligt, wat ik weer ontken want ik ontvang wel FTA op dezelfde sateliet. Uiteindelijk komt ie met een verhaal dat ik voor het activatie signaal van astra3 naar astra1 moet want astra1 is de huis sataliet. Waarom dat signaal niet mee kan op een HD zender heeft hij geen antwoord op. Raar verhaal allemaal maar je moet toch wat, en het zou zo moeten zijn dat hij er meer verstand van geeft. En dus op een trappje boven mijn hoofd veroeste bouten losdraaien van een 2m schotel. in de hoop dat signaaltje even te pakken en dan snel weer terug draaien naar astra3. Je raadt het al. Niks nada noppes. Geen idee hoevaak inmiddels een activatie signaal opgevraagd heb, of hoeveel keer ik inmiddels al naar NL heb gebeld voor advies. maar niks werkt. Heeft iemand hier een idee? Binnenkort gaan we op vakantie naar NL dan neem ik die kaart in iedergeval even mee. maar zou leuker zijn als we tot die tijd ook NL tv konden kijken Alvast bedank voor het lezen en ik ben blij met elke suggestie. PS. een andere ontvanger lukt niet want die hebben we (nog) niet.
wanderer Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 (aangepast) activatie kun je toch ook via internet aanvragen of ben ik nu helemaal in de bonen? en je hebt geen card nummer...huh..? 23 juni 2012 aangepast door wanderer Samsung 40D6510WS
Jenm Geplaatst: 23 juni 2012 Auteur Geplaatst: 23 juni 2012 (aangepast) Ik heb wel natuurlijk wel een nummer staat op de achterkant van de kaart. maar door in dat telefonish menu van ze aan te geven dat ik het niet heb, dwing ik dat systeem mij door te verbinden met een mens die ik vragen kan stellen ipv een computer die mij de (verkeerde) vragen stelt. Overigens klopt dat je het ook via internet kan doen. Dat heb ik inmiddels ook al een aantal keer geprobeerd, maar dat het zelfde effect: niks... EDIT: tikfoutje verbeterd 23 juni 2012 aangepast door Jenm
Sprietje Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Beste Jenm Het is triest te moeten vernemen wat een stelletje onbenullen er bij de helpdesk van CanalDigitaal werken. Natuurlijk kun je een datum-update krijgen via de Astra 3 en wel op alle zenders waar je kijkrechten voor hebt. Het is treurig dat ze je verkeerde informatie geven en dat je een 2 meter-schotel (?) hebt moeten verstellen. Waar je wel de Astra 1 voor nodig hebt is: a: Om de CanalDigitaal fastscanlijst in te laden in je tuner want die komt van de transponder op de Astra 1 waar ook de zender BVN op zit. b: Om firmware updates binnen te halen voor je tuner en ook voor de CanalDigitaal CI-module want ook dat komt via de transponder waar BVN op zit.
satencom Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Om wat van type ontvanger gaat het ,gebruik je CI module, wand daar kan de fout ook zitten als de kaart update niet binnen krijgt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Jenm Geplaatst: 23 juni 2012 Auteur Geplaatst: 23 juni 2012 (aangepast) Het gaat om een homecast hs2100 ciubs. Met inderdaad een CI module (gecertificeerd voor oa. canaaldigitaal) voor de smartcard. Heb toen ik toch weer op de astra1 zat laten zoeken naar updates. Hij was niet bepaald duidelijk of en wat ie deed, maar ik kreeg de indruk dat ie wel wat ophaalde. Maar het resultaat was hetzelfde als ervoor. Overigens is het opzich niet een zo'n ramp om een schotel te moeten verstellen, maar dat ding staat op een punt van het balkon op een staaf hoog buiten bereik. je staat er echt super wankel en het geeft geen fijn gevoel om dan roestbouten los te proberen te krijgen. Maar dat staat verder los van de zaak natuurlijk. 23 juni 2012 aangepast door Jenm
sattv4iedereen Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 heb je de ci module geupdated?die was er een paar weken.ik ben nu natuurlijk niet thuis,en kan de handleiding van TVV,die ook hetzelfde zal zijn van CD en telesat niet uploaden,maar kijk even in het ci module forum,ik heb het destijds geuploaded.misschien lukt dan een aktivatiepuls.en anders,als je naar nederland komt,effe kijken,of je geen extra ontvanger mee kan nemen,waarvan je zeker bent dat deze de kaart updated en aktiveert. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Jenm Geplaatst: 23 juni 2012 Auteur Geplaatst: 23 juni 2012 (aangepast) Ik ga dat gelijk nog even controleren. En ik krijg als ik probeer te downloaden meteen downloaden mislukt. Waarom het mislukt, of dat hij al de nieuwste heeft en dus niks heeft om te downloaden verteld ie niet. Overigens ziet de ontvanger wel een smartcard, als ik hem eruit trek krijg ik gelijk een melding dat de smartcard ontbreekt. Dat doet me geloven dat het geen hardware fout is. 23 juni 2012 aangepast door Jenm
Sprietje Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Beste Jenm Als je de melding krijgt “downloaden mislukt” wil dat helemaal niets zeggen. Dat had ik met mijn satelliettuner ook van een ander merk. Hij kan dan toch gewoon de nieuwe firmware binnen gehaald hebben. De nieuwe software is geladen als je in het menu ‘Softwareversie 3.03.13sp2’ ziet staan, zie ook de instructie van CanalDigitaal: http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/nieuwe-firmware-ci-module.aspx
Jenm Geplaatst: 24 juni 2012 Auteur Geplaatst: 24 juni 2012 Dat is precies wat ik terug vindt onder firmware versie 3.03.13sp2. Vandaar dus dat downloaden 'mislukt' hij ziet niks nieuwers.
Sprietje Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Beste Jenm Je Ci-module heeft dus de laatste update, dan zijn problemen hier omtrent in ieder geval uitgesloten. Kun je via bijna hetzelfde menu wel je kaartnummer uitlezen? Dat is namelijk een voorwaarde om je datum-updates binnen te halen.
Jenm Geplaatst: 24 juni 2012 Auteur Geplaatst: 24 juni 2012 De kinderen kijken nu een dvd, dus ik kan even niet bij het aparaat. Maar ik zag wel een smartcard nummer eerder staan. Viel me op dat het nummer niet hetzelfde was als achterop de kaart. Tenminste het begon niet met dezelfde cijfers. Als de kinderen Nemo gevonden hebben, kijk ik nog een keer!
Emekli Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 (aangepast) Als je toch van plan bent een nieuwe ontvanger te kopen, kies dan voor Linux, ofwel de merken Vu+ of Dreambox. Je hebt dan géén gezeur met ontvangst van CD. Dit omdat de CI-module niet nodig is in zo´n ontvanger. Je moet dan wel CCCam downloaden uit het menu van de alternatieve software die je na aanschaf plaatst. Populaire software is VTi & PLi. Nu ben je er natuurlijk niet mee geholpen, maar het is een tip voor de toekomst. Hoeveel CI-modules ik niet versleten heb, met al dat gezeur van CD, nu kijk ik al 2 jaar zorgeloos zonder CI-module. Wil er nog even aan toevoegen, met de alternatieve software ben je niet illegaal bezig, Op een Windows PC mag je ook Linux of wat anders zetten. 24 juni 2012 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Moderator ceesv Geplaatst: 24 juni 2012 Moderator Geplaatst: 24 juni 2012 Een Aston CI 1.07 module werkt in de meeste ontvangers beter als het originele CanalDigitaal module. On topic, is er al eens geprobeerd de ontvanger spanningsloos te maken en weer opnieuw te starten? Misschien hangt er iets in de interne communicatie van de ontvanger. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jenm Geplaatst: 24 juni 2012 Auteur Geplaatst: 24 juni 2012 Dat is iets wat ik inderdaad al heb geprobeerd, vooral omdat de ontvanger wel vaker rare dingetjes doet. Zoals bv. vastlopen en na een reset alles kwijt zijn.... Maar goed mijn vrouw wil graag bulgaarse tv kijken (zij kan dat verstaan) en daar hebben we een tweede kaart voor nodig. Die past niet in deze erbij, en als deze dan inderdaad nu moeilijk loopt te doen, is er des te meer reden om een nieuwe ontvanger aan te schaffen. En dat wordt dan zeker een Linux variant.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen