Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Sinds kort heb ik een vu+ ultimo met het volgende probleem.

Alle zenders draaien goed behalve die van film1 en sport1 zijn blokkerig en zeer slechts.

Wat heb ik reeds ondernomen:

- Heb alle kabels vervangen voor nieuwe

- Heb schotel opnieuw afgesteld signaal is nu tussen de 90 en 95%

- Diverse images en zenderlijsten getest.

Wie kan me helpen dus het vreemde is dat alles perfet is behalve het pakket film1 en sort

Alvast bedankt

• Moderator
Geplaatst:

heb je al eens geprobeerd die kanalen weg te gooien en opnieuw te scannen?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Jerry,

even nog heb je film1 en sport1 via satelliet of via kabel tv?

en indien van een van beiden heb je de ontvangst van schotel doorgelust of hebben alle tuner ingangen een onafhankelijk signaal?

dan moet je nog even kijken of je softcam ook de juiste is (CCcam 2.3.0 of oscam)

en of die softcam ook juist geconfigureerd is... (ga op VU receiver naar /etc/CCcam.cfg en toon ons deze als tekst eens? )

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

voor dvb-s2: niet te vergeten de weersgesteldheid, als op buienradar . nl bij jouw OF in hilversum Bliksem/Onweer in de lucht is kan er storing zijn ook op zender specifiek

voor dvb-c: gisteren zelf in ziggo gebied meerdere van die storingen gezien > provider probleem.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

voor dvb-s2: niet te vergeten de weersgesteldheid, als op buienradar . nl bij jouw OF in hilversum Bliksem/Onweer in de lucht is kan er storing zijn ook op zender specifiek

voor dvb-c: gisteren zelf in ziggo gebied meerdere van die storingen gezien > provider probleem.

ciao

Bedankt voor al je tips maar het heeft niet geholpen morgen ga ik hem bij een kamaraad proberen op zijn schotel. Mocht het dan wel goed zijn bestel ik een nieuwe lnb want ik heb wel 1 van de eerste lnbs voor astra 1 en 2. Alleen het vreemde is dat ik hier een vu+ solo heb die draaid wel gewoon goed op die zenders. Maar misschien is deze ontvanger iets gevoeliger en anders ga ik er even mee terug naar de winkel.

Geplaatst:

doorlussen? of diseqc witch?

niet beantwoord

maar verder voor oplossingen zoeken:

als de solo goed "draait" > koppel die eens af.

dus alles enkel van schotel naar Ultimo

is dan nog steeds je probleem aanwezig?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

doorlussen? of diseqc witch?

niet beantwoord

maar verder voor oplossingen zoeken:

als de solo goed "draait" > koppel die eens af.

dus alles enkel van schotel naar Ultimo

is dan nog steeds je probleem aanwezig?

ciao

Ik heb vanaf de ultimo gewoon 2 kabels naar me lnb lopen dus geen doorlus. Ik heb zon twinlnb voor astra 19.2 en 23.5 wel 1 van de eersten. Maar alles draaid perfect behalve dat pakket van sport1 en film1.

Geplaatst:

Momenteel kun je er weinig aan doen, het stratosveer is veel te actief. Natuurlijk een klets water ervoor heeft nadelen, maar het meest zijn wij afhankelijk van de stratosveer en daar die heel actief is hebben wij schotel/satelliet kijker daar het meest las van.

http://www.meteoschoonebeek.nl/stratosfeer

http://www.meteolink.nl/nieuw/weerkaarten/stratosfeer.htm

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

Heb het bij kamaraad getest mijn ontvanger en daar is het perfect. Dus heb inmiddels nieuwe lnb besteld en ga ik morgen plaatsen. Ik laat jullie nog even weten of het gelukt is

Geplaatst:

Afgelopen zaterdag nieuwe lnb geplaatst en schotel opnieuw gericht en alles is tot nu toe verholpen nog geen blokken weer gezien.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...