Ga naar inhoud


Probleem (wederom) met update Adobe Reader


Jürgen

Aanbevolen berichten

 

Citaat:

Zo simpel kan het zijn, inderdaad USB stick erin, driveletter D:\ toekennen en de update loopt door.

 

Da's mooi maar het probleem bijft dus bestaan en is misschien wel groter geworden.

 

In februari 2011 had ik ook al een probleem met de update van Adobe Reader gemeld, zie link http://www.sat4all.com/forums/topic/303773-win7-update-adobe-reader-ongeldig-station-d/page__hl__%2Badobe+%2Breader

 

Toen besefte ik nog niet hoe de door Psychosammie geplaatste bovenstaande opmerking bewaarheid werd want nu heb ik een volgend probleem.

 

Als ik een PDF document open dan is daaraan Adobe Reader 9.2.0 gekoppeld en die functioneert ook gewoon zoals het hoort.

Ik krijg echter bij het openen van een PDF doc steeds vaker de melding dat de Reader veroudert is en moet worden ge-upgraded.

Alleen dat laatste wil niet lukken, zowel de upgrade als een nieuwe installatie.

Ik krijg de foutmelding 'Het pad Mijn afbeeldingen of station is ongeldig, voer het opnieuw in'.

Nu zal iemand wel roepen dat ik Foxit Reader moet installeren maar daar gaat het op dit moment niet over want ik wil het probleem oplossen.

 

In feite wil ik eigenlijk helemaal af van Adobe Reader maar zo vreemd als het ook mag klinken, ik kan de software niet eens verwijderen.

Als ik via het Configuratiescherm bij 'Verwijderen Programma's' kijk staat Adober Reader niet tussen, wel een tweetal Adobe Flash Players maar geen Reader.

Ik kan Adobe Reader ook niet via een snelkoppeling opstarten maar AR start wel automatisch op als ik een PDF doc open.

 

Iemand een idee hoe ik Adober Reader op een alternatieve nette wijze kan verwijderen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat was inderdaad de oplossing om AR volldeig te verwijderen, bedankt hiervoor.

 

Dit heeft echter niet toe geleid dat de installatie van AR nu wel doorloopt, de melding blijft maar dat vind ik verder niet boeiend omdat ik vanaf nu FoxitReader gebruik.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, bij mijn 1e kennismaking met Foxit had ik inderdaad per abuis de irritante toolbar geïnstalleerd en ik heb aardig wat moeite moeten doen om deze weer te verwijderen.

Nu trapte ik daar uiteraard niet meer in.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mijn laptop maar ik moet er even niet aan denken om de laptop van onderaf weer helemaal opnieuw op te zetten.

Ik weet ook wel dat dit performanceverbetering oplevert maar er zit ook veel werk aan en hier en daar raak je toch wel wat kwijt, althans volgens mijn ervaring.

Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat sinds ik WIN7 gebruik ik nog niet echt aanleiding zie om alles opnieuw op te zetten, dat was bij XP wel anders.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...