Ga naar inhoud


Tv Vlaanderen automatic scan


Gast ozkanbeserek

Aanbevolen berichten

Gast ozkanbeserek

Hey,

 

Ik doe een automatic scan op Astra 19.2E maar het vind niet meer dan 'Een', 'Vtm', 'Vt4' (binnen het pakket TV Vlaanderen) en nog enkele onbekende (in totaal 10). Hoe worden de HD kanalen gevonden? Of is dat zo dat vanaf als dat je de pakket gekocht hebt dat de HD kanalen en ook andere gezien kunnen worden?

 

mijn signaalsterkte van Astra 19.2E is 75% (kon niet beter, heb lang geprobeerd :))

aangepast door ozkanbeserek
Link naar reactie
Delen op andere sites


Met welke ontvanger ?

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Dreamboxen heb ik weinig of geen ervaring - Andere forumleden helpen u beslist graag verder.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ozkan,

 

Welkom op dit forum.

Van de Dreambox weet ik ook niet veel, maar ik denk dat je beter je schotel voor de Vlaamse zenders kunt richten op de Astra 23,5E.

TVVlaanderen gaat steeds meer over naar deze satelliet, ook zitten hier de HD zenders, deze zitten niet op Astra 19,2E.

 

http://www.lyngsat.com/packages/tvvlaanderen23.html

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel effe vermelden dat tvv zowel op astra 1 voor sd kanalen en op astra 3 voor de hd kanalen zit , dus je moet twee lnb's of een duo lnb hebben

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@katwezel: klopt, twee lnb's of duo is nu nog nodig.

 

O.a. de Waalse zenders via TVV zitten op Astra 19,2E.

Maar zo zal "acht" binnenkort alleen via Astra 23,5E te zien zijn.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 19,2 heeft alle MTV zenders en de Walen. (en vrij te ontvangen zenders uit o.a. Duitsland en CNN,)

 

Vergelijk maar deze twee lijsten van Astra 19,2 en 23,5E maar met betrekking tot het TVVlaanderen pakket.

 

Astra 19,2E

http://www.lyngsat.com/packages/tvvlaanderen.html

 

Astra 23,5E

http://www.lyngsat.com/packages/tvvlaanderen23.html

 

Op de site van lyngsat kun je verder ook zien wat FTA (vrij) te ontvangen is op beide satellieten.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...