Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb net de M7sat801 ontvangen en geinstalleerd. Hier heb ik een HDD recorder op aangesloten die zonder problemen programma`s opneemt van Een, vtm, VT4. Maar van Vitaya of Acht kan ik niets opnemen, tenzij een grijs beeld, alhoewel die wel normaal te bekijken is via de decoder. Hebben ze bij TVV misschien een opnamebevieliging ingesteld?

Is er iemand die wel vitaya kan opnemen met deze decoder? Bedankt!

Geplaatst:

zou het niet gewoon komen omdat deze MPEG4-codering hebben en één, vtm en vt4 (nog) niet ?

misschien kan je HDD recorder dit niet aan..???

VU+ Duo/Solo2- TVV/CD/TNT SAT

4 x Twin LNB (Astra 13/19/23/28)

Triax 78 Cm

Geplaatst:

Ah, dat zou een verklaring kunnen zijn want mijn HDD recorder is al 10 jaar oud. Ik ben een leek daarin en ik dacht dat MPEG4-codering hetzelfde was als HD, dus aangezien ik op Een HD kon opnemen en op VTM niet HD kon opnemen dacht ik dat het niet aan het signaal kon liggen. Dat zou ik dan eens moeten testen door een Harde schijf aan te sluiten op de decoder en te zien of ik dan wel alles kan opnemen. Bedankt voor de tip!

Geplaatst:

euh - de HD zenders van TVV worden toch ook als mpeg-4 uitgezonden ? In tegenstelling met BBC HD die zijn HD in mpeg-2 uitzend. Hoe heb je die HDD recorder trouwens aangesloten aan je decoder - via HDMI ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Tja, dan ligt het toch niet aan een ander signaal bij Vitaya. De decoder is met scart aangesloten aan de HDD en de HDD is ook met scart aangesloten aan de TV. Daarnaast is de decoder ook rechtstreeks op TV aangesloten met HDMI.Wat wel heel raar is, de HDD werkt met eem miniatuurbeeld bij elk programma dat opgenomen is, en het miniatuurbeeld vertoont een beeld van het desbetreffende programma, maar als ik het wil afspelen is het beeld totaal grijs. Als ik op rechtsreeks opnemen druk op mijn HDD, krijg ik wel telkens de melding op het scherm dat het beeld niet kan worden opgenomen, wat klopt want het is alleen grijs. Dus het zou toch moeten liggen aan een of ander signaal dat vitaya meegeeft. Het rare is ook dat ik er o pmijn oude technomate geen probleem mee had, dus op een of andere manier zend die M7 toch iets mee waardoor het niet lukt. Pff, weet niet of mijn uitleg duidelijk is.

Geplaatst:

ik meen dat een SCART NIET geschikt is voor HD, daar heb je net die HDMI voor nodig. Geen idee dus wat die decoder via die SCART naar die HD recorder stuurt bij mpeg-4 (non-HD) uitzendingen ....... Trouwens, een SCART is analoog, niet digitaal. Blijkbaar kan je decoder een HD signaal wel omzetten in een analoog signaal voor de SCART, maar loopt het verkeerd met de mpeg-4 non-HD zenders.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Voor zover ik weet zal deze ontvanger niet toelaten dat je een geslaagde opname maakt op een externe recorder. Hij zal namelijk niet decoderen. Je kan eventueel wel een externe harde schijf of een usb-stick proberen. De opname hier op zal dan wel zichtbaar zijn maar dan enkel met de M7sat801 die de opname gemaakt heeft, dus niet op een andere gelijkaardig toestel.

Geplaatst:

Voor zover ik weet zal deze ontvanger niet toelaten dat je een geslaagde opname maakt op een externe recorder. Hij zal namelijk niet decoderen. Je kan eventueel wel een externe harde schijf of een usb-stick proberen. De opname hier op zal dan wel zichtbaar zijn maar dan enkel met de M7sat801 die de opname gemaakt heeft, dus niet op een andere gelijkaardig toestel.

waarom niet?kijk even in de instelmenu hoe je scart is geconfigureerd.mogelijks staat hij op rgb,en bepaalde hdd recorders kunnen dit niet aan.wel raar dat je met een ouder type ontvanger wel kan.

mocht dit kunnen,dan zou de vmma zenders per derect zou uitzenden,want het opnemen is al jaren een doorn in het oog.

probeer misschien andere scart uitgang (als die er is).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Hoi,

op de scart komt gewoon het video signaal naar buiten al dan niet samen met RGB.

Of het signaal nu komt van een hd zender of niet, de ontvanger zet het altijd om naar Video /RGB signaal.

Sluit de tv eens aan via scart, dus zonder HDMI stekker en kijk dan eens of je beeld hebt op die zenders.

MVG

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

• Moderator
Geplaatst:

Mijn Rebox ontvanger kan niet gelijktijdig HD uitheven op de HDMI uitgang en SD uitgeven op de SCART uitgang.

Alleen wanneer ik de HD uitgang op 625 pal scale zal de RGB uitgang een bruikbaar signaal uitgeven voor een aangesloten SD toestel.

Misschien iets vergelijkbaars?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Volgens mij kan het toch niet aan de scart-kabel liggen, want ook als ik de HDMI uitschakel kan ik perfect naar alle zenders kijken via de scartkabel via de HDD. Ik kan ook perfect opnemen van bv. Een HD en VTM niet HD, het is alleen vitaya en acht die een probleem geven, en ook alleen bij het opnemen, niet bij het bekijken. Dus als ik via de HDD naar TV kijk heb ik perfect beeld op vitaya, en druk ik op rechtsreeks opnemen blijf ik het beeld goed zien, maar als ik het opgenomen beeld achteraf bekijk is het gewoon grijs. Ik ga eens op zoek naar iemand waar ik een USB stick kan van lenen om te zien of hij via de USB wel opnemen kan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen