Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal, ik heb 80 cm triax schotel met een duo lnb. nu heb ik op de 23.5 wel signaal maar op de 19.2 helemaal niets.

Vraag 1) Hoe moet de lnb gemonteerd worden?

vraag 2) Hoe lijn vervolgens de schotel uit.

op dit moment heb ik geen beeld als het erg slecht weer is. dat wou ik graag oplossen.

Ik heb een duo lnb origineel van canal digitaal.

het is een universele monoblok twin LNB

voor een schotel van 60 cm

geschikt voor 19.2 en 23.5 gr. oost.

ik heb al diverse keren geprobeerd om hem anders uit te lijnen maar dat geeft geen resultaat.

mijn ontvanger is een SAB tinan 2

wie kan me hier meer informatie over geven?

bij voorbaat bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst:

Beste boekh506

Je schrijft het eigenlijk zelf al, je hebt een duo-lnb voor een schotel van 60cm en die wil je afstellen op een schotel van 80cm, dat past dus niet helemaal goed. Omdat je voor de Astra 3 twee maal zo veel signaal nodig hebt als voor de Astra 1, is het ’t beste om de kop van de Astra 3 in de klem te zetten en daar de schotel op uit te richten. De kop voor de Astra 1 hangt dan rechts omlaag en de duo-lnb moet 11 graden schuin ingesteld worden, zie schuine lijn in de bijlage.

De elevatie moet in Nederland op 28 graden elevatie ingesteld worden voor de Astra 3.

De schotel moet je met een kompas op 23 graden oostelijk van het zuiden uitgericht worden.

Let er wel op dan je de satelliettuner juist instelt dus in het menu diseqc 1.0 kiezen en dan Astra 19,2 op A of 1 en de Astra 23,5 op B of 2.

post-60869-0-43883600-1340717108_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen