Ga naar inhoud


Pechhulp Europa van merk of van ANWB Europa Service gebruiken?


Jürgen

Aanbevolen berichten

In oktober aanstaande verloopt de (verlengde) garantie van mijn Nissan X-Trail en dan is ie 5 jaar oud en heeft circa 117.000km gereden.

Tot dan kan ik bij pech binnen Europa de door Nissan gratis verstrekte Nissan Card gebruiken die recht geeft op gratis pechhulp binnen Europa.

Nu heb ik deze tot nu toe nog nooit hoeven te gebruiken dus ik weet ook niet hoe een dergelijke service in de praktijk verloopt en bevalt.

Voor zo ver ik weet hebben diversen automerken een dergelijk systeem.

 

Nissan heeft nu sinds kort een pechhulpsysteem waarmee je je na de garantie eveneens bij pech in Europa gratis wordt geholpen onder voorwaarde dat je de periodieke jaarlijkse maar wel prijzige servicebeurten door een erkende Nissan dealer laat uitvoeren.

Voor mij betekent dit na 20.000km of na één jaar, al naar gelang het eerst verstreken.

 

Ik sta nu voor de keuze, gratis pechhulp Europa bij Nissan maar dan de verplichte dure servicebeurten of bij de ANWB de Europa Service (zonder Nederland).

Daar komt nog bij dat ik de laatste 2 jaar ruimschoots minder dan 20.000km per jaar rijd en wil ik voor de gratis pechhulp in aanmerking komen ik dus meestal de servicebeurten ruimschoots voor het bereiken van de 20.000km moet laten uitvoeren.

 

Heeft iemand ervaring met de Europa Service van de ANWB en / of met de merkgebonden pechhulp in Europa?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kan je alleen vertellen over de franse merkgebonden service, Peugeot assistance, zijn er echt razend snel. Auto naar de garage gebracht op de oplegger, defecte bobine had hij niet bij zich. Renault assistance, waren er wat minder vlot, maar er kwam van renault wel een monteur van de plaatselijke garage kijken, en geen afsleep auto. Resultaat was hetzelfde, afgesleept naar de garage.

 

Tegenwoordig heb ik een Toyota, en ik kan je er niets over zeggen omdat ik ze domweg niet nodig heb gehad nog :). In die keren dat ik nog een franse auto had ben ik eigenlijk in alle gevallen naar de garage gebracht met de auto, repareren ter plekke zat er even niet in. Dus ik denk dat je beter een verzekering kan afsluiten die afsleep regelt en vervangend vervoer als je geen risico wilt lopen. Met die moderne auto's is het vaak niet te doen als ze stil vallen ze aan de kant van de weg weer aan de praat te krijgen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik denk dat je beter een verzekering kan afsluiten die afsleep regelt en vervangend vervoer als je geen risico wilt lopen.

 

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen is in de gratis te verkrijgen NISSAN Pan Europe. Roadside Assistance (NISSAN PERA) het afslepen en vervangend vervoer inbegrepen, dus in feite compleet.

 

De vraag is alleen of het merk het ook allemaal waarmaakt maar dat is natuurlijk ook bij de ANWB af te wachten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger bij VW ook de zgn mobiliteitsgarantie gehad, maar ik heb na een snelle berekening gemerkt dat je meter ANWB lid kan worden en je auto naar een goedkopere werkplaats kan brengen... Je hebt overigens ook Route Mobil als concurrent... maar veel schelen doet dat niet...

Nu heb ik een Škoda, en die hebben ook pechhulp in heel europa... maar ik breng de auto alleen de allereerste beurt naar de merkdealer, en dan ga ik naar een goedkopere garage toe,

 

Ik ben ANWB lid, en heb in al die jaren nog maar 1 keertje hulp in het buitenland nodig gehad... Dat was in Belgie. Nou waren ze daar niet echt snel... maar ik ben wel netjes geholpen, en het slepen heeft me niets gekost. Voor vervangend vervoer betaal ik niet, omdat ik dat niet nodig vind.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo heeft iedereen zijn eigen overwegingen.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens om met een auto voor het reguliere onderhoud naar een goedkopere merk vreemde garage te gaan en ze zullen daar de mechanische dingen zoals remmen e.d. best wel goed onder de knie hebben.

Heb je echter problemen waarbij de elektronica in het geding is dan is dat toch wel andere koek want de elektronica is tegenwoordig steeds dominanter aanwezig.

 

Voor ons is vervangend vervoer buiten Nederland wel van belang want ik moet er toch niet aan denken dat ik ergens in Midden Spanje strandt en dan daar in de buurt van de garage moet wachten voordat ik weer verder kan.

 

Voor Nederland vind ik het verder ook niet belangrijk want daar wordt ik wel opgehaald als het moet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...