unkletom Geplaatst: 26 juni 2012 Geplaatst: 26 juni 2012 Ik ben vandaag bezig geweest om de rotor te vervangen voor een 5 LNB multifeed setup, helaas zonder succes. Mijn ervaring met de motor is dat de schotel naar rechts draait als het van 23.5E naar 7E gaat schakelen. Nu heb ik dus de schotel-arm via de motor gecentreerd op 16 graden en daarop een multifeed houder aangesloten. Toen ik probeerde om 23.5E Astra 3 te ontvangen (links van de schotel-arm) kreeg ik daarop juist 13E hotbird ??? is mijn schotel vervormd of hoort dit zo? .
ben klever Geplaatst: 26 juni 2012 Geplaatst: 26 juni 2012 (aangepast) Unkletom, welkom op dit forum. Als je vanachter de schotel kijkt en de arm wijst richting 16 graden dan klopt het inderdaad dat de lnb links van de arm naar hotbird kijkt. Kijk je in de schotel dan zit Astra 3 links van de arm. De LNB's die niet in het midden zijn geplaatst kijken n.l onder een hoek naar de satelliet. 26 juni 2012 aangepast door ben klever TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Sprietje Geplaatst: 26 juni 2012 Geplaatst: 26 juni 2012 Beste unkletom Welkom op dit forum Ik denk dat jij niet in de gaten hebt dat de volgorde van de lnb’s juist andersom is dan die van de satellieten, zie bijgevoegde afbeelding. 1
unkletom Geplaatst: 27 juni 2012 Auteur Geplaatst: 27 juni 2012 Heh bedankt. Het is me gelukt met 5 LNB's en een sat-finder. Op 7E heb ik een signal rate van 52% op 19.2 is dat 93% Weet niet of jullie een tip hebben om een hoger signal rate te halen op 7E ?
Sprietje Geplaatst: 27 juni 2012 Geplaatst: 27 juni 2012 Wat heb je voor een schotel en multirail en waar staat deze ongeveer?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen