Ga naar inhoud


Transponder 12129


Erudiet

Aanbevolen berichten

Beste Erudiet

Dat jij op transponder 12129 aanzienlijk minder signaalkwaliteit hebt, komt door interferentie van de Badr op 26 graden oost die op dezelfde frequentie zit. Dit probleem los je alleen maar op met twee Inverto Black Ultra lnb’s.

Je kunt die technieker natuurlijk nog wel een keer laten uitrichten maar geloof me, het kost je alleen maar geld en het komt nooit goed. Voor een paar tientjes heb je die lnb’s.

En natuurlijk moet de lnb van de Astra 23,5 altijd in de klem staan voor optimale ontvangst en niet de Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sprietje,

Nogmaals bedankt voor je info.

groot probleem : die installatie, daar ken ik niet genoeg van en denk het te gaan verknoeien en nog verder van kant te zijn dan voorheen.

Dus ik moet het laten doen, en dan kost het me meer dan een paar tientjes.

 

Tenzij hier iemand op het forum in mijn buur is, en dit voor mij wil doen aan een vriendenprijsje.

 

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erudiet

 

Het eerste probleem zal zijn om aan de juiste onderdelen te komen want hier in Spanje ken ik bijna geen zaken die Inverto Black Ultra’s verkopen. Ook de Multi 2 LNB houder heb ik nog nooit hier gezien. Ik breng zelf altijd de spullen uit Nederland mee of laat ze door iemand meebrengen.

De eerste vraag is natuurlijk hoeveel aansluitingen je wilt hebben, 1, 2 of 4? Dan pas weet je wat je allemaal nodig hebt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

 

Beste Eddy VL

 

Je maakt een paar rekenfouten.

Ten eerste betreft het offsetschotels. Die staan 26 graden schuin op de ontvangst. Daarom moet je de breedte van de schotel nemen en niet de hoogte, zie de bijlage.

Voor een triax 64 is dat dus 30x30x3,14= 2826cm2

Voor een triax 88 is dat dus 40x40x3,14= 5024cm2

Het verschil in oppervlak is dus veel groter, 77% meer i.p.v. 48%.

 

 

Ik heb voor de 64 cm gerekend op de "vierkante" triple sat maar die is 45 cm. Ik had nog niet door dat hij doelde op een 64 cm Triax...

Dan is het verschil nog groter

 

En het gaat mij niet om een paar vierkante centimeter (De LNB's staan allemaal zo goed als onder de zelfde hoek en de verhouding

breedte / hoogte zal ook ongeveer gelijk zijn) De oppervlaktes zullen zich toch ongeveer op dezelfde manier verhouden.

 

Wat mij stoort is dat TVV de mensen wijsmaakt dat hun "kleine" spullen beter otvangen dan de grotere schotels omdat ze beter

zouden aangepast zijn.

 

Achteraf moeten ze zich in allerlei bochten wringen omdat ze de mensen gewoon wat "blazen" hebben wijsgemaakt.

 

En daarbij qua aanpassing: als ik mij niet vergis is de skew van de duo LNB standaard 0°. Als je de ALPS'en gebruikt (of Maximum's

als je ze dicht genoeg krijgt) dan kan je de skew zelf instellen op 9°. Dus ook hier maken ze volgens mij de mensen iet wijs...

 

Eddy Vl

aangepast door Eddy VL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...