E4Moor Geplaatst: 27 juni 2012 Geplaatst: 27 juni 2012 ik heb een nieuwe schotel geplaatst op mijn camper, een Triax 64 CM de splinternieuwe LNB single astra block [ konig electronic[ astra 19.2 + astra 23.5 ] de 40mm klemring is aan de astra 19.2 kant vastgezet. als ik naar de schotel toe kijk heb ik de LNB tussen de 6* en +/- 10* graden naar links gedraaid. reciever is een rt scena 5M satelliet ontvanger, tv is sony. als ik nu de tv en reciever aan zet en ik ga zoeken naar een signaal dan vind ik in de bovenste gele balk 51% maar in de onderste gele balk hier vind ik niets. hier voor werkte ik met een Maxview 64 cm schotel en een reciever voor deastra 19.2. wat mij opvalt is dat de LNB overal gelijk is in de techn; data, behalve de Diseq [c] 2.0 dit is bij de vorige Diseq 1.0 in het install prog kan ik alleen ingeven LNB universeel of Unicable LNB. hij staat op universeel. als ik de reciever op mijn andere schotel zet dan werkt hij binnen 30 seconden. bovenste balk 61% en de onderste 58%. wie weet raad? vgr; E4Moor
Sprietje Geplaatst: 27 juni 2012 Geplaatst: 27 juni 2012 Beste E4Moor Welkom op dit forum Jammer dat je niet een duo-lnb hebt gekocht die speciaal gemaakt is voor een Triax 64. In de specificaties kun je lezen dat de Konig duo-lnb optimaal gemaakt is voor een 80cm-schotel zie: http://www.konigelectronic.com/nl_nl/televisie/dvb-s-satelliet/55833789 en niet voor een 60cm-schotel. Je had beter een CanalDigitaal duo-lnb kunnen nemen maar die heeft twee aansluitingen en is daardoor wat duurder. Ook had je een Inverto Black Mono Single Monoblock 60mm LNB, 3° for 80cm dish IDLB-SINM61-MNOO3-8PP kunnen nemen of een MAXIMUM XO-31 Monoblock Single 3° LNB. Dat zijn beide duo-lnb’s voor de ontvangst van de Astra 1 en 3 voor een Triax 64 met slechts één aansluiting. Ik heb ook de indruk dat je de duo-lnb de verkeerde kant schuin hebt gezet. De bijlage geeft aan hoe hij moet staan. Diseqc-2.0 is in orde, dat is een diseqc 1.0 met terugkoppeling en is gewoon als een diseqc 1.0 te gebruiken. Wel heb ik de indruk dat je het menu van je tuner niet goed hebt ingesteld. Die moet op diseqc 1.0 staan en dan vervolgens Astra 19,2 op 1 of A en Astra 23,5 op 2 of B Het beste is om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de schotel dan ook op de Astra 3 uit te richten.
E4Moor Geplaatst: 15 juli 2012 Auteur Geplaatst: 15 juli 2012 ik ben er nog niet uit maar als ik nu de LNB heb geplaatst 40mm ring in rechter ,, de 19.2`` kant daarna de schotel goed uitricht. en dan de LNB in de andere kant ,, 23.5 `` monteer zoiets las ik in een van je aan bevelingen elders op het forum. vgr+ E4Moor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen