Ga naar inhoud


opgelicht met verkoop huurdecoder.(telenet)


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

ik ken iemand,die een hd digicorder heeft gekocht van iemand.

nu blijkt dat dit een huurdecoder is,en dat hij staat bij telenet als onbruikbaar geblokkeerd.

bij de verdeler is te zien,wie de decoder niet heeft teruggebracht,maar wilde geen afdruk geven.

welke weg kan mijn kameraad volgen,om de eigenaar van gestolen decoder terug te vinden,en hem eventueel te vervolgen.

hij zit nu met een "gestolen decoder",en als je de belgische wet bekijkt,is hij strafbaar,want hij doet aan heling.

alvast bedankt voor de tips.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


... en hem eventueel te vervolgen ...

 

Gratis juridisch advies bij Testaankoop ( als je lid bent ) , bij je juridische bijstandverzekering ( als je die hebt ) .... , maar is het sop, de kool waard denk je ?

Als je gestolen goederen gekocht hebt dan loop je het risico dat de "eigenaar" ze terug vordert , maar je vriend heeft te goeder trouw gehandeld , en Telenet krijgt er dus een betalende klant bij als hij de decoder kan gebruiken : zou er niet te praten zijn met Telenet om de decoder gewoon te heractiveren ? ?

Ze zullen natuurlijk wel een vergoeding voor de decoder aanrekenen , in die zin moet je vriend zijn verlies nemen ...

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas lukt het niet om telenet om te praten.zoals je zegt zijn er eigenlijk ook geen toonbare gegevens dat ik die betaald heb.mijn kameraad zal zijn geld kwijt zijn denk ik :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpele vraag: zat er een handleiding bij?

 

Zo nee, lijkt mij de kans groot dat hij van de eigenaar (huurder) is gestolen en je kameraad de ontvanger van een heler heeft gekocht.

De eigenaar kun je dan dus niet aansprakelijk stellen.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas lukt het niet om telenet om te praten.zoals je zegt zijn er eigenlijk ook geen toonbare gegevens dat ik die betaald heb.mijn kameraad zal zijn geld kwijt zijn denk ik :(

 

Dus de eerste iemand ben jezelf, en de tweede is je (zeer onbetrouwbare) "kameraad".

of heb ik het mis? denk dat je kunt fluiten naar je centen.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee uiteraard kunnen ze geen ontvangers blokkeren zeg.

 

Als je een beetje nadenkt had je dat zelf ook wel bedenken aangezien er geen retourkanaal is en kaart en box niet gekoppeld zijn. Bij Telenet (zusterbedrijf van UPC) is dat allemaal wel het geval.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...